Masz problem z kolorem, wal śmiało!
e-mail: color@mastiff.pl
chyba jednak sie da, przynajmniej w tym zakresie w ktorym chcialem.
Porownalem nowy profil ze starym, w FF, w gimpie oraz prostej przegladarce plikow graficznych uzywajacej profilow i roznica jest ogromna.
O to mi chodzilo, zeby miec na tyle "prawdziwych" informacji, zeby stwierdzic ze w danym zdjeciu nie jest saturacja przesadzona lub np czy balans bieli jest poprawny itp.
5Dmk3 + 1Dsmk2 + Fuji X-T1
Crazy Apple Fanboy
Ex Linux User
Witam ponownie!
Doszedlem do porozumienia z kalibracja juzJedyne co mnie zastanawia (dlatego pytam ekspertow) to punkt bieli. Jakiej temperatury barwowej powinienm uzyc - jedni zalecaja 5000K ini 6500K. Na 5000 barwy sa cieplejsze, na 6500 bardziej chlodne, jednak oba przypadki daja mi rozne wyniki.
Prosze o porade ktorej wartosci mam sie trzymac przy kalibracji na cele wydrukow pozniejszych i obrobki zdjec.
5Dmk3 + 1Dsmk2 + Fuji X-T1
Crazy Apple Fanboy
Ex Linux User
Ja na swoim mam ustawione 6500 i foty wyglądają identycznie na wydrukach z labu jak i na . Gdzieś w tym temacie było chyba napisane (albo gdzieś indziej to czytałem) ze należy ustawić 6500K i wtedy jest poprawnie.
może to rozwieje twoje wątpliwości ->http://trurl.asua.org.pl/photo/books....xml#colortemp
Ostatnio edytowane przez gadget_zary ; 07-07-2009 o 12:05
Tematyka jest dość zawiła i aby ją w pełni zrozumieć, trzeba mieć pewną wiedzę z teorii barwy i konstrukcji monitorów, więc ograniczę się do ogólników.
Syntetyczne przestrzenie edycyjne sRGB oraz AdobeRGB oparte są na iluminancie D65, dlatego jeśli w nich pracujemy, powinniśmy kalibrować monitor do temperatury 6500K. W przypadku przestrzeni ProPhoto, ECI v.1 i v.2, oraz CMYK, które oparte są na iluminancie D50 zalecana jest kalibracja do 5000K, lub czegoś pomiędzy, ale tak czy owak potrzebny jest jeszcze do tego niezły monitor - w przypadku tańszych tylko upieprzymy i zażółcimy sobie paletę.
Kolory na D65 wygladaja lepiej, bardziej naturalniej.
dzieki czornyj - tak tez sie stalo. na D50 paleta jest zoltawa, zdjecia wyglada bardzo dobrze ale caly system (okna itp) jest pokryty tym zafarbem.
5Dmk3 + 1Dsmk2 + Fuji X-T1
Crazy Apple Fanboy
Ex Linux User
Nie na D65, tylko przy skorelowanej temperaturze barwowej bieli wynoszącej 6500K. D65 to iluminant teoretyczny, w praktyce nie występujący, a już LCD z podświetleniem CCFL to mają się do iluminantów D nijak, w najlepszym przypadku można tu mówić o iluminantach F
Ważne, żeby obraz wyglądał dobrze i jako-tako przypominał potem odbitkęDuperelami radzę się zbytnio nie przejmować.
Czornyj,
Zasadniczo obrabiam fotki do oglądania na ekranie. Mam zatem monitor skalibrowany na 6500K. Jednak czasem spośród psd-ków wybieram te, które chciałbym posłać do labu. Czy muszę przestawić monitor na 5000K i z każdą fotką osobno bawić się krzywymi? Nie da się ich jakoś "przeliczyć"? Monitor to CG222W, jeśli to ma znacznie.
BYKOM STOP - poprawna pisownia i ortografia w internecie
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
e-mail: color@mastiff.pl
BYKOM STOP - poprawna pisownia i ortografia w internecie