Strona 60 z 378 PierwszyPierwszy ... 1050585960616270110160 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 591 do 600 z 3771

Wątek: Monitory - porady, problemy itd.

  1. #591
    Coś już napisał Awatar merciful
    Dołączył
    Dec 2005
    Miasto
    Bielsko-Biała
    Wiek
    50
    Posty
    91

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tom01 Zobacz posta
    Co do "pasków" można się pobawić w regulację tego monitora. Można zawęzić zakres dynamiczny, przez ustawienie wyżej punktu czerni, np, 0.3-0.5 cd/m^2. Temperaturę bieli można sprawdzić w zakresie 6000-7000K i zostawić taką wartość, przy której jest najmniej pasków wewnątrz gradientu. Chodzi aby rozkminić (fajne słowo, znajomy mi sprzedał), jaka jest naturalna temperatura bieli lamp, w Pana egzemplarzu.
    To może kilka słów ode mnie. Eizo CG241W. Skalibrowany EyeOne2. Gamma 2,2/80cd/6500K. I tu zagwozdka: W Adobe Image Ready w 100% gradient szarości idealny, rzeźnik czasem obnaża kąty widzenia, a Way.jpg wygląda świetnie, z delikatnymi pasami w cieniach.
    W PS CS2 zgoła odwrotnie: w szarości 100% kilka szerokich pasów o zabarwieniu w cieniach w kierunku środka monitora, to samo 400% ale bez zlewania się, natomiast na Way.jpg widać mnóstwo artefaktów i pasów, praktycznie do linii horyzontu.

    Zgłupiałem, przyznam się...
    Zaznaczę jeszcze, że profil kalibracji podpięty w systemie (XP) a w PS ustawione sRGB. Daje mi to poprawne kolory w PS, natomiast kosmos w przeglądarce Windowsa (zbytnie nasycenie i przekłamanie kolorów).
    Coś dzwoni ale nie do końca wiem w którym kościele

  2. #592
    Uzależniony Awatar miklo
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    50
    Posty
    681

    Domyślnie

    Profil wrzucony w LUT monitora? Jeśli tak, to masz na nim +- SRGB, o ile dobrze kumam. Wywal więc profil z XP. Ustaw wszędzie SRGB. Co widzisz?

  3. #593
    Pełne uzależnienie Awatar Kolaj
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    51
    Posty
    3 293

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez miklo Zobacz posta
    Profil wrzucony w LUT monitora? Jeśli tak, to masz na nim +- SRGB, o ile dobrze kumam. Wywal więc profil z XP. Ustaw wszędzie SRGB. Co widzisz?
    Ale zaraz. Masz monitor, który jest w stanie wyświetlić prawie całe Adobe RGB i go celowo ograniczasz do sRGB?
    BYKOM STOP - poprawna pisownia i ortografia w internecie

  4. #594
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez merciful Zobacz posta
    To może kilka słów ode mnie. Eizo CG241W. Skalibrowany EyeOne2. Gamma 2,2/80cd/6500K. I tu zagwozdka: W Adobe Image Ready w 100% gradient szarości idealny, rzeźnik czasem obnaża kąty widzenia, a Way.jpg wygląda świetnie, z delikatnymi pasami w cieniach.
    W PS CS2 zgoła odwrotnie: w szarości 100% kilka szerokich pasów o zabarwieniu w cieniach w kierunku środka monitora, to samo 400% ale bez zlewania się, natomiast na Way.jpg widać mnóstwo artefaktów i pasów, praktycznie do linii horyzontu.

    Zgłupiałem, przyznam się...
    Zaznaczę jeszcze, że profil kalibracji podpięty w systemie (XP) a w PS ustawione sRGB. Daje mi to poprawne kolory w PS, natomiast kosmos w przeglądarce Windowsa (zbytnie nasycenie i przekłamanie kolorów).
    Coś dzwoni ale nie do końca wiem w którym kościele
    Photoshop wyposażony jest w moduł zarządzania barwą, który kompensuje różnicę pomiędzy przestrzenią edycyjną a przestrzenią monitora. Dzięki temu mechanizmowi możemy pracować w różnych przestrzeniach zachowując zgodność kolorymetryczną, ale naturalną rzeczy koleją transformacje te bazują na 8-o bitowej palecie i w efekcie muszą powodować większy bądź mniejszy banding.
    W przypadku gradientu szarości zjawisko jest widoczne, gdy gradacja (TRC) przestrzeni edycyjnej odbiega od gradacji przestrzeni monitora. I tak - jeśli monitor jest skalibrowany do gamma 2,2, to obrazek w przestrzeni sRGB będzie wykazywał banding w cieniach, ponieważ przebieg TRC przestrzeni sRGB odpowiada kształtem przebiegowi funkcji gamma 2,2 w światłach i szarościach, natomiast w cieniach jest już nieco inna. Jeśli więc pracujemy głównie w przestrzeni sRGB, najlepiej jest skalibrować monitor nie pod gamma 2,2 - lecz dokładnie pod TRC tejże właśnie przestrzeni.
    Ostatnio edytowane przez czornyj ; 19-08-2008 o 10:35

  5. #595
    Coś już napisał Awatar merciful
    Dołączył
    Dec 2005
    Miasto
    Bielsko-Biała
    Wiek
    50
    Posty
    91

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kolaj Zobacz posta
    Ale zaraz. Masz monitor, który jest w stanie wyświetlić prawie całe Adobe RGB i go celowo ograniczasz do sRGB?
    Na to wychodzi.Głównie dlatego, że potem cała zabawa kończy się w labie, a ten jak wiemy to "przestrzenny" nie jest
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez czornyj Zobacz posta
    Photoshop wyposażony jest w moduł zarządzania barwą, który kompensuje różnicę pomiędzy przestrzenią edycyjną a przestrzenią monitora. Dzięki temu mechanizmowi możemy pracować w różnych przestrzeniach zachowując zgodność kolorymetryczną, ale naturalną rzeczy koleją transformacje te bazują na 8-o bitowej palecie i w efekcie muszą powodować większy bądź mniejszy banding.
    W przypadku gradientu szarości zjawisko jest widoczne, gdy gradacja (TRC) przestrzeni edycyjnej odbiega od gradacji przestrzeni monitora. I tak - jeśli monitor jest skalibrowany do gamma 2,2, to obrazek w przestrzeni sRGB będzie wykazywał banding w cieniach, ponieważ przebieg TRC przestrzeni sRGB odpowiada kształtem przebiegowi funkcji gamma 2,2 w światłach i szarościach, natomiast w cieniach jest już nieco inna. Jeśli więc pracujemy głównie w przestrzeni sRGB, najlepiej jest skalibrować monitor nie pod gamma 2,2 - lecz dokładnie pod TRC tejże właśnie przestrzeni.
    Dzięki, logicznie to brzmi. Kolega powyżej radzi wywalić profil monitora z XP, a to mi się wydaje złym posunięciem. Czy się mylę?
    A co do tego bandingu - to może jednak się przerzucę w PS na ProPhoto l
    Ostatnio edytowane przez merciful ; 19-08-2008 o 15:27 Powód: Automerged Doublepost

  6. #596
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez merciful Zobacz posta
    Dzięki, logicznie to brzmi. Kolega powyżej radzi wywalić profil monitora z XP, a to mi się wydaje złym posunięciem. Czy się mylę?
    A co do tego bandingu - to może jednak się przerzucę w PS na ProPhoto l
    Niech cię ręka boska broni. Jeśli wywalisz profil monitora z XP i zastąpisz go profilem sRGB, to CM w Photoshopie dojdzie do wniosku, że przestrzeń twojego monitora odpowiada przestrzeni sRGB, co w przypadku CG241W megadalekie jest od rzeczywistości. Jeśli chcesz uniknąć bandingu, renderuj zdjęcia do AdobeRGB (CG241 kalibrowany do gamma 2,2 jest tej przestrzeni najbliższy), lub skalibruj gradację monitora do natywnej TRC przestrzeni sRGB. Jeśli przerzucisz się na ProPhoto to już wogóle będziesz w burakach, bo ProPhoto jest oparta na gammie 1,8 i dopiero ona będzie konkretnie bandingować (chyba, że skalibrujesz monitor do gammy 1,8). Niezależnie od wszystkiego tak czy owak na końcu musisz skonwertować zdjęcia do labu na sRGB, lub do przestrzeni labu, jeśli masz jego profil.

  7. #597
    Coś już napisał Awatar merciful
    Dołączył
    Dec 2005
    Miasto
    Bielsko-Biała
    Wiek
    50
    Posty
    91

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez czornyj Zobacz posta
    Niech cię ręka boska broni. Jeśli wywalisz profil monitora z XP i zastąpisz go profilem sRGB, to CM w Photoshopie dojdzie do wniosku, że przestrzeń twojego monitora odpowiada przestrzeni sRGB, co w przypadku CG241W megadalekie jest od rzeczywistości. Jeśli chcesz uniknąć bandingu, renderuj zdjęcia do AdobeRGB (CG241 kalibrowany do gamma 2,2 jest tej przestrzeni najbliższy), lub skalibruj gradację monitora do natywnej TRC przestrzeni sRGB. Jeśli przerzucisz się na ProPhoto to już wogóle będziesz w burakach, bo ProPhoto jest oparta na gammie 1,8 i dopiero ona będzie konkretnie bandingować (chyba, że skalibrujesz monitor do gammy 1,8). Niezależnie od wszystkiego tak czy owak na końcu musisz skonwertować zdjęcia do labu na sRGB, lub do przestrzeni labu, jeśli masz jego profil.
    jasne, zawsze konwertuję do profilu labu po obróbce. Zostane przy Adobe RGB, teraz tylko będzie mi bardziej smutno jak będę podglądał proofa profilu labu w PS-ie. Wielkie dzięki czornyj!
    I ostatnie pytanie: czy w tej sytuacji w ustawieniach 1-dynki zmienić srgb na adobe i z lightrooma eksportowac rownież w tej przestrzeni?

  8. #598
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez merciful Zobacz posta
    jasne, zawsze konwertuję do profilu labu po obróbce. Zostane przy Adobe RGB, teraz tylko będzie mi bardziej smutno jak będę podglądał proofa profilu labu w PS-ie. Wielkie dzięki czornyj!
    I ostatnie pytanie: czy w tej sytuacji w ustawieniach 1-dynki zmienić srgb na adobe i z lightrooma eksportowac rownież w tej przestrzeni?
    Softproof profilu labu zawsze będzie bandingował, chyba że wyczochrasz z niego TRC i skalibrujesz do niej monitor. CG241W ma przestrzeń najbardziej zbliżoną do AdobeRGB, która w dodatku oparta jest na zwyczajnej TRC odpowiadającej gamma 2,2 - dlatego optymalnie jest pracować właśnie w tej przestrzeni, korekta dokonywana przez CM będzie relatywnie najmniejsza. ProPhoto ma sens w przypadku, gdy często reprodukujemy zdjęcia na urządzeniach szerokogamutowych, takich jak wielokanałowe drukarki pigmentowe, tylko wypadałoby wtedy skalibrować monitor do gamma 1,8.

  9. #599

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez czornyj Zobacz posta
    Niech cię ręka boska broni. Jeśli wywalisz profil monitora z XP i zastąpisz go profilem sRGB, to CM w Photoshopie dojdzie do wniosku, że przestrzeń twojego monitora odpowiada przestrzeni sRGB, co w przypadku CG241W megadalekie jest od rzeczywistości. Jeśli chcesz uniknąć bandingu, renderuj zdjęcia do AdobeRGB (CG241 kalibrowany do gamma 2,2 jest tej przestrzeni najbliższy), lub skalibruj gradację monitora do natywnej TRC przestrzeni sRGB. Jeśli przerzucisz się na ProPhoto to już wogóle będziesz w burakach, bo ProPhoto jest oparta na gammie 1,8 i dopiero ona będzie konkretnie bandingować (chyba, że skalibrujesz monitor do gammy 1,8). Niezależnie od wszystkiego tak czy owak na końcu musisz skonwertować zdjęcia do labu na sRGB, lub do przestrzeni labu, jeśli masz jego profil.
    zrobiło się poważnie - nie wszystko rozumiem co piszecie
    w konfiguracji PS pomógł mi Janusz Body - w ACR mam ustawione ProPhoto 16bit i tak obrabiam zdjęcia
    na koniec konwertuje do profilu labu i 8bit

    kalibracje monitora robie i1d2 na 2.2/100cd/6500K

    czy to znaczy ze robie błąd?
    Don't argue with stupid people, because they drag you down to their level and beat you with experience!
    sprzęt w Hiszpanii - lokacja nieznana
    dwa lata z lustrem, a update'u brak...

  10. #600
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pst Zobacz posta
    zrobiło się poważnie - nie wszystko rozumiem co piszecie
    w konfiguracji PS pomógł mi Janusz Body - w ACR mam ustawione ProPhoto 16bit i tak obrabiam zdjęcia
    na koniec konwertuje do profilu labu i 8bit

    kalibracje monitora robie i1d2 na 2.2/100cd/6500K

    czy to znaczy ze robie błąd?
    Jeżeli pracujesz w ProPhoto (za czym przemawiają pewne argumenty), to dobrze jest skalibrować monitor do gammy 1,8 - o ile oczywiście masz monitor z LUT > 8bit.

Strona 60 z 378 PierwszyPierwszy ... 1050585960616270110160 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •