Takie coś o gwarancjach producentów znalazłem, co prawda już 4-letnie ale chyba zbyt wiele się nie zmieniło, a na forum nie widziałem więc wklejam.

Cytat Zamieszczone przez abcde111
Napisany 12 czerwiec 2007 - 19:25
Oto poszczególne oferty gwarancyjne producentów monitorów LCD:

Gwarancja LG Electronics

Monitory LCD firmy LG Electronics są obięte 36 miesięczną gwarancją. Każdy z nich zaliczany jest do paneli klasy II opisanej normą ISO 13406-2. Wybrane modele LCD obięte są gwarancją 30 dniową - w przypadku wystąpienia jakiegokolwiek złego pixela lub sub-pixela producent gwarantuje wymiane monitora na nowy.

Gwarancja Samsung

Wszystkie monitory LCD firmy Samsung wykorzystują panele klasy II opisanej normą ISO 13406-2. Norma ta określa typ i liczbę możliwych do wystąpienia błędnych pikseli na 1 milon pikseli. Norma dzieli panele TFT LCD na klasy określające liczbę i rodzaj defektów matrycy. Defekty te mogą ale nie muszą wystąpić w danym panelu TFT. Ich liczba i położenie są podstawową przy określaniu warunków gwarancji na monitory LCD. Gwaracja obejmuje okres 36 miesięcy.

*Gwarancja ZeroBright Dot
Modele monitorów LCD firmy Samsung takie jak 173P+, a także 193P+ objęte są gwarancją ZeroBright Dot, czyli gwarancją braku jasnych pikseli w matrycy. Wadliwe jasne piksele (czerwone, zielone, niebieskie i białe) oznaczają piksele, które zawsze świecą, czyli są "włączone". Niniejsza gwarancja umożliwia wymianę lub naprawę produktu w ciągu 14 dni od daty zakupu.

Gwarancja NEC

Monitory LCD NEC objęte są 36 miesięczną gwarancją. Monitory należą do klasy II opisaną normą ISO 13406-2.

Gwarancja Philips

Monitory LCD firmy Philips objęte są 36 miesięczną gwarancją. W przypadku problemów z monitorem, błednymi pixelami należy skontaktować się z Działem obsługi klienta - podając przy tym model urządzenia, numer seryjny, oraz datę zakupu.

*Wybrane modele objęte są tzw. polisą "Perfect Panel". W jej ramach Philips gwarantuje, że każdy monitor LCD, w którym pojawi się jasno świecący piksel (bright dot) lub piksel wypalony (black dot) – zostanie naprawiony lub wymieniony na urządzenie pozbawione tych wad. Polisa Perfect Panel obowiązuje przez cały okres trwania gwarancji czyli przez 3 lata.

Gwarancja iiyama

Monitory E-yama firmy iiyama posiadają 36 miesięczną gwarancję door-to-door.
Oznacza to że uszkodzony monitor jest bezpłatnie odbierany od użytkownika a następnie po naprawie lub wymianie dostarczany przez spedytora wskazanego przez firmę iiyama.
Monitory LCD e-yama produkowane przez firmę iiyama należą do paneli klasy 2 według normy ISO 13406-2. Norma ta określa między innymi dopuszczalne ilości wadliwych pikseli w monitorze.

Gwarancja AG Neovo

Monitory AG Neovo objęte są trzyletnią gwarancją. Gwarancja realizowana jest w systemie Door-to-Door (koszty przesyłki w strone serwisu jak i do klienta pokrywa serwis). Wadliwy monitor należy dostarczyć osobiście bądź za pośrednictwem kuriera na podany poniżej adres wyznaczony przez producenta.Uprzednio przed tym faktem należy skontaktować się z serwisem w celu nadania numer RMA oraz ustaleniu sposobu przesyłki urzadzenia.
Spełniając oczekiwania klientów AG Neovo stworzyło własny standard określania uszkodzonych matryc. Dotyczy on wszystkich monitorów 15, 17, 19 i 20 calowych. Monitor podlega naprawie lub wymianie w okresie trwania gwarancji, jeżeli:

~na całej powierzchni matrycy wystąpi 1 lub więcej wadliwych pikseli
~ w obszarze prostokąta znajdującego się w centralnej części matrycy (prostokąt wyznaczamy dzieląc wielkość ekranu na 3 równe części w poziomie i w pionie) znajduje się chociaż jeden lub więcej wadliwy subpiksel
~ w obrębie kwadratu 5 na 5 mm wystąpią 2 lub więcej wadliwe piksele lub subpiksele.

Gwarancja Belinea

Monitory Belinea posiadają 36 miesięczną gwarancję producenta.
Gwarancja określa politykę firmy Maxdata dotyczącą martwych pikseli w panelach LCD Belinea.

Martwe piksele w monitorach LCD Belinea
MAXDATA uznaje, że monitor kwalifikuje się do naprawy gwarancyjnej jeśli posiada uszkodzony:
~jeden piksel w części centralnej,
~lub dwa piksele poza częścią centralną ekranu jeśli odległość między nimi jest mniejsza niż 15 cm,
~lub trzy piksele.

Subpiksele
MAXDATA uznaje, że monitor kwalifikuje się do naprawy gwarancyjnej jeśli posiada:
~jeden z trzech wadliwych leżących obok siebie subpikseli (<10mm) znajdujący się w części centralnej ekranu,
~w części centralnej ekranu znajdują się trzy wadliwe świecące subpiksele,
~na całym panelu występuje >9 wadliwych subpikseli.

*Część centralna wyświetlacza oznacza koło o średnicy 1/3 przekątnej panela, którego środek znajduje się w punkcie przecięcia przekątnych ekranu.
Przykładowe średnice obszaru centralnego dla różnych modeli paneli LCD BELINEA: 15”=12,5 cm; 17”=14,4 cm; 18”=15,3 cm; 19”=16,0 cm

*Producentem monitorów Belinea jest niemiecka firma Maxdata.

Gwarancja BenQ

Monitory Benq posiadają 36 miesięczną gwarancję. Należą do II klasy opisanej w normie ISO 13406-2. Aby skorzystać z uprawnień gwarancyjnych należy skontaktować się Autoryzowanym przez BENQ serwisem.

Gwarancja Fujitsu-Siemens

Monitory Fujitsu-Siemens posiadają 36 miesięczną gwarancję. Obięte są systemem door-to-door (całkowity koszt transportukoszt transportu monitora pokrywa producent). Moniotry Fujitsu-Siemens określone są w normie ISO 13406-2 - mówiącej o dopuszczalnej liczbie martwych pikseli w panelach LCD klasy II. W przypadku wadliwego monitora należy skontaktować się z Centrum Obsługi Kilenta w celu uzyskania dalszych informacji na temat lokalizacji najbliższego autoryzowanego serwisu.


Gwarancja HP

Monitory HP objęte są 36 miesięcznym okresem gwarancyjnym. W przypadku nieprawidłowego działania monitora należy skontaktować się telefonicznie z Centrum Serwisowym HP w celu ustalenia rodzaju usterki oraz konieczności wysyłki do serwisu.

Martwe piksele w monitorach LCD HP
HP uznaje, że monitor kwalifikuje się do naprawy gwarancyjnej jeśli posiada uszkodzony:

~jeden piksel w części centralnej,
~lub dwa piksele poza częścią centralną ekranu jeśli odległość między nimi jest mniejsza niż 15 cm,
~lub trzy piksele.


Norma ISO 13406-2

Norma ISO 13406-2 określa między innymi typ i liczbę możliwych do wystąpienia błędnych pikseli na 1 milion pikseli.

Norma dzieli panele TFT LCD na klasy określające liczbę i rodzaj defektów matrycy. Defekty te mogą ale nie muszą wystąpić w danym panelu. Ich liczba i położenie są podstawą przy określaniu warunków gwarancji na monitory LCD.
Cytat Zamieszczone przez piotrus_b
Napisany 13 czerwiec 2007 - 09:03
Widzę, że nie ma tu mojego sprzęciku, więc dopiszę od siebie (informacje na podstawie stron eizo.com i alstor.com.pl):

Gwarancja EIZO

Monitory LCD EIZO posiadają 60 miesięcy gwarancji producenta.
Gwarancja obejmuje wszystkie modele Eizo serii: SlimEdge, MultiEdge i ColorEdge. Wyjątek stanowią monitory medyczne, które ze względu na swoją specyfikę wymagają specjalnej obsługi serwisowej. Pełną gwarancją objęte są wszystkie elementy (do niedawna panel i świetlówka miały 36 miesięcy gwarancji). Ponadto, posiadacze monitorów Eizo mogą korzystać ze specjalnej usługi Eizo Exclusive Service. Po zgłoszeniu w serwisie Alstor usterki, dystrybutor odbiera monitor od właściciela, a po naprawie dostarcza z powrotem. Klient nie ponosi oczywiście żadnych kosztów związanych z transportem.

Gwarancja jest ograniczona do 30'000 godzin pracy urządzenia. Oznacza to 16 godzin pracy monitora, codziennie przez ponad 5 lat.

Definicja typów uszkodzeń pikseli:
Typ I: Biały punkt na czarnym tle, lub czarny punkt na białym tle. 1 Piksel/3 subpiksele ułożone obok siebie, działające nieprawidłowo.
Typ II: Jasny punkt na czarnym tle, jeden subpiksel zawsze zapalony
Typ III: Ciemny punkt na barwnym tle, jeden subpiksel zawsze wygaszony

Polityka wymiany urządzeń w zależności od ilości defektów:
17-19": 0 typu I, 2 typu II, 4 typu III
20-24": 0 typu I, 2 typu II, 5 typu III

Czyli: zero na stałe świecących pikseli przez cały okres trwania gwarancji.
Cytat Zamieszczone przez SLiDer84
Napisany 01 lipiec 2007 - 17:16
Ze swojej strony dodam ze LG jaki Belinea i chyba w tych czasach juz kazdy monitor jest objety gwarancja DOOR-TO-DOOR !!!
Źródło: http://forum.idg.pl