Selekcja to usługa zapewniająca święty spokój. Firma bierze na siebie ryzyko wad ekranu monitora. Ne EIZO takie defekty są rzadko, ale nalepka EIZO nie czyni cudów. Zdarzyło mi się nie raz widzieć pikselka na monitorze za wiele tys zł. Cała operacja jest przy wsparciu przedstawicielstwa EIZO, więc ja na tym też korzystam, gdyż likwiduje się jeden z koszmarów sprzedawcy czyli zwroty drogiego towaru.
Kiedyś miałem kilka wpadek kiedy do odbiorcy pojechał fabrycznie zaklejony monitor, stąd od 2009 roku selekcjonowane lub selekcjonowane i kalibrowane monitory przechodzą zawsze kontrolę przez moje oczy. Mam przez to krótszą dobę, ale wiem co gwarantuję. Sprawdzenie faktu odbycia selekcji to oczywiście niezerowy stan licznika. Zerowy jest oczywiście nowy. Jeśli monitor jest wygrzewany w komorze w podwyższonej temperaturze 50stC ma stan od kilku do 20h, jeśli w warunkach normalnych ok 100h.
Ostatnio edytowane przez Tom01 ; 04-08-2011 o 00:29
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
e-mail: color@mastiff.pl
Czy monitory sprzedawane przez Ciebie Tom1 przechodzą oprócz selekcji również kalibrację i profilowanie?
Powoli przymierzam się do nowego monitora i póki co chodzą mi po głowie 2 (SX2262W i S2233WFS). Może Pan określić różnice pomiędzy tymi 2 panelami i czy różnica w jakości faktycznie jest warta tego 1tys? Cena w sumie nie gra dużej roli. Mogę sobie pozwolić zarówno na jeden jak i na drugi, pytanie czy warto. Zastosowanie to głównie ślubniaki - chce mieć pewność że to co wywołam z rawu będzie przelane na papier w labie naszego forumowego kolegi - LAB Polska.
Aha. Jak często trzeba taki monitor kalibrować/profilować (monitor będzie pracował jakieś 20 godzin w tygodniu)? Lepiej to robić usługowo czy kupić sprzęt?
Jeśli jest takie zlecenie.
Z grubsza rzecz ujmując SX2262W to jest ekran z S2233W i elektronika z CG223W. Różnica w liniowości i równomierności podświetlenia jest bardzo widoczna.
Do ślubów są znacznie lepsze monitory, ale i trochę droższe: NEC PA241W, EIZO SX2462W.
Raz na rok. Czy się opłaca własny sprzęt, trzeba sobie przeliczyć. Moim zdaniem nie z kilku powodów:
1. Posiadanie zestawu kalibracyjnego nie gwarantuje optymalnego efektu.
2. Sprzęt kalibracyjny ma stosunkowo niedużą trwałość.
Ostatnio edytowane przez Tom01 ; 04-08-2011 o 09:35
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
e-mail: color@mastiff.pl
Dziękuję za odpowiedzi. A czy SX2462W daje jedynie 24 cale bo rozdzielczość widzę, że taka sama.
Nie, to jest całkiem inny monitor. W formacie mniejszym niż 24" nie robi się monitorów profesjonalnych graficznych, czyli takich na których patrzy się na zdjęcie w nie ma monitor.
CG223W to monitor zawodowy również, ale o mniejszych możliwościach. Nadaje się bardzo dobrze do innych tematów foto, nie zawierających trudnych elementów, np skóry. Również jest dobrym wyjściem jeśli pomimo wszelkich zalecań ktoś musi pracować nocami przy lampce.
Ostatnio edytowane przez Tom01 ; 04-08-2011 o 09:55
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
e-mail: color@mastiff.pl
SX2462W ma matrycę IPS, SX2262W jest na PVA.
Jednakowoż w cenie SX2462W dostaniesz PA271W z 27-o calową matrycą IPS o rozdzielczości 2560x1440px, sterowaną 14(16)-o bitowym 3DLUT, z elektroniczną kompensacją równomierności i starzenia się podświetlenia, pełną sprzętową kalibracją i wszystkimi bajerami. Idealny monitor dla fotografa ślubnego, bo można pracować z rozkładówką fotoksiążki 2 x 30x30cm w skali (prawie)1:1
Ostatnio edytowane przez czornyj ; 04-08-2011 o 09:58
Może to ułatwi wybór. Lista odpowiedników:
EIZO - NEC
EIZO S2233W - NEC P221W
EIZO S2243W - brak
EIZO S2433W - brak
brak - NEC PA231W
EIZO SX2262W - brak
EIZO CG223W - brak
EIZO SX2462W - NEC PA241W
EIZO SX2762W - NEC PA271W
brak - NEC PA301W
EIZO CG243W - NEC SV241
EIZO CG245W - brak
EIZO CG275W - NEC SV271
EIZO CG303W - NEC SV301
Masz problem z kolorem, wal śmiało!
e-mail: color@mastiff.pl
No to trochę mi Pan namieszał. Tym bardziej, że staram się unikać kompromisów.
W sumie wychodzi jakieś 6k więc 2k więcej niż miałem wydać, ale będę musiał pomyśleć.
Zastanawiam się tylko, czy rzeczywiście ułatwi mi to pracę. Lab ma duży mniejszy gamut, a to właśnie papier jest formatem docelowym dla moich zdjęć. Proszę pamiętać, że dyskutuje Pan z użytkownikiem, który na pewno nie ma tak wyczulonego wzroku jak Pan. Obecnie pracuje na starym s1921 ale czuję pewien dyskomfort przy odbieraniu zdjęć z labu.
Bardzo pomocna wskazówka. Wezmę ją pod uwagę :-)Jednakowoż w cenie SX2462W dostaniesz PA271W z 27-o calową matrycą IPS o rozdzielczości 2560x1440px, sterowaną 14(16)-o bitowym 3DLUT, z elektroniczną kompensacją równomierności i starzenia się podświetlenia, pełną sprzętową kalibracją i wszystkimi bajerami. Idealny monitor dla fotografa ślubnego, bo można pracować z rozkładówką fotoksiążki 2 x 30x30cm w skali (prawie)1:1
Ostatnio edytowane przez jaroslaw.majcher ; 04-08-2011 o 10:21
CG275W nie jest odpowiednikiem SV271, bo podobnie jak CG245W ma wbudowany kolorymetr Konica-Minolta Sensing.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
27 cali ułatwia pracę głównie z uwagi na infernalną rozdzielczość i powierzchnię pracy, dzięki czemu ma się lepszy dostęp do suwaczków w LR, ACR, C1, NX itp., oraz ma się lepszą ocenę kompozycji rozkładówki fotoksiążki 30x30.
Objętość gamutu papieru Kodak Endura Supra VC jest oczywiście mniejsza niż gamut normalnego monitora, ale należy pamiętać o tym, że bryły gamutu papieru i monitora przyrastają w innych kierunkach, dlatego aby mieć pełne pokrycie gamutu Kodaka naświetlanego w trybie Noritsu NetOrder (jak ma to miejsce w labpolska) potrzeba monitora o baaaardzo szerokim gamucie:
Ostatnio edytowane przez czornyj ; 04-08-2011 o 10:27 Powód: Automerged Doublepost