Cytat Zamieszczone przez Tom01 Zobacz posta
A sprawdzone, że to wyślą? Bo ja pytałem i jeśli NEC wyniucha, że to ma pojechać poza Stany to w ogóle nie sprzeda.
Sprawdzone - broker kupuje jako amerykański rezydent, więc NEC nie ma jak się do tego przyczepić.

Cytat Zamieszczone przez Tom01 Zobacz posta
To na co patrzymy "ustawia" średnicę źrenicy i jeśli będziemy przenosić wzrok pomiędzy otoczeniem a jasnym monitorem będą naprzemienne wrażenia ciemności i oślepienia.
Właśnie dlatego należy oświetlić tło monitora w zasięgu wzroku, nikt pracując nie kręci głową na boki. Tak naprawdę jednak największy problem jest z ciemnym tłem bezpośrednio wokół monitora, bo z uwagi na zjawisko kontrastu równoczesnego ciemne tło ma wpływ na to, co widzimy na ekranie. Podświetlenie tła, na którym znajduje się monitor eliminuje ten problem.

Cytat Zamieszczone przez Tom01 Zobacz posta
Nie jest to wielki problem na omawianych monitorach.
O ile ustawimy je do wysokiego poziomu jaskrawości, co jest dość nieżyciowe. Przy 80-100cdm^2 jest to problem, dlatego też monitory CRT musiały pracować w mrocznym otoczeniu.

Cytat Zamieszczone przez Tom01 Zobacz posta
To zrozumiałe, pisałem o "świeceniu" monitora w kontekście niekorzystnego subiektywnego zjawiska. Przy wyrównaniu poziomów, tak jak Pan pisze, efekt zaniknie.
Więc właśnie - poziom świecenia monitora należy wyrównać z poziomem oświetlenia odbitki, niekoniecznie z poziomem światła otoczenia. Optymalne warunki do pracy z obróbką fotografii to stosunkowo ciemne otoczenie, w którym monitor znajduje się na podświetlonym tle, a odbitka oświetlona jest światłem możliwie zbliżonym do D50, które nie zaświetla powierzchni monitora.