Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Wątek: #53 Zrób sobie 16-bitową głębię kolorów!

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Bytom
    Wiek
    55
    Posty
    1 025

    Domyślnie

    dodam jeszcze że lepszy obraz "14bit" czy "16bit" IMO nie wynika ze zwiększenia rozdzielczości bitowej a tylko z tego, że przesuwaliśmy punkty zawierające mniej szumu. Po prostu stosunek sygnału do szum w tych punktach był wyższy i nie ma to nic wspólnego z rozdzielczością przetwornika.
    Punkty matrycy, które były lepiej naświetlone (szumy!!) znalazły się bliżej lewej części histogramu i z z tąd lapsza jakość detali w cieniu.
    Canon 20d + Tamron 28-75/2.8 + Canon 70-200/4L + Speedlite 550ex

  2. #2
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mirhon Zobacz posta
    dodam jeszcze że lepszy obraz "14bit" czy "16bit" IMO nie wynika ze zwiększenia rozdzielczości bitowej a tylko z tego, że przesuwaliśmy punkty zawierające mniej szumu. Po prostu stosunek sygnału do szum w tych punktach był wyższy i nie ma to nic wspólnego z rozdzielczością przetwornika.
    Punkty matrycy, które były lepiej naświetlone (szumy!!) znalazły się bliżej lewej części histogramu i z z tąd lapsza jakość detali w cieniu.
    To naprawdę daje lepszą rozdzielczość. Wyobraź sobie zkwantyzowany 12-bitowo sygnał. Sygnał zapisany w 16-bitowym pliku TIFF ma tylko wartości podzielne przez 4, między którymi jest "dziura". Jeżeli weźmiemy drugą klatkę naświetloną +4EV i podzielimy wszystkie wartości przez 4 (forsując ekspozycję na -4EV) to pojawią się wartości pośrednie między starymi 12-bitowymi wartościami.

  3. #3
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Bytom
    Wiek
    55
    Posty
    1 025

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    To naprawdę daje lepszą rozdzielczość. Wyobraź sobie zkwantyzowany 12-bitowo sygnał. Sygnał zapisany w 16-bitowym pliku TIFF ma tylko wartości podzielne przez 4, między którymi jest "dziura". Jeżeli weźmiemy drugą klatkę naświetloną +4EV i podzielimy wszystkie wartości przez 4 (forsując ekspozycję na -4EV) to pojawią się wartości pośrednie między starymi 12-bitowymi wartościami.
    Nie ma cudów :-) nie przeskoczysz rozdzielczości matrycy. Jak masz 12bit to masz 12bit i koniec. Prześwietlając i przesuwając na histogramie faktycznie zyskujesz dodatkowe bity ale w ramach tych 12. Zatem twierdzenie że można wycisnąć z matrycy 16bit nie jest prawdziwe i wprowadza w błąd. Zyskujesz tylko na stosunku sygnału do szumu w punktach, które są lepiej doświetlone.
    Canon 20d + Tamron 28-75/2.8 + Canon 70-200/4L + Speedlite 550ex

  4. #4
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mirhon Zobacz posta
    Prześwietlając i przesuwając na histogramie faktycznie zyskujesz dodatkowe bity ale w ramach tych 12.
    Czy na pewno dobrze przemyślałeś to co napisałeś? Zastanów się dobrze i jeśli masz swoje zdanie to poprzyj je jakimiś argumentami a nie pisaniem takich niemądrych rzeczy jak wyżej.

  5. #5
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Bytom
    Wiek
    55
    Posty
    1 025

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    Czy na pewno dobrze przemyślałeś to co napisałeś? Zastanów się dobrze i jeśli masz swoje zdanie to poprzyj je jakimiś argumentami a nie pisaniem takich niemądrych rzeczy jak wyżej.
    No dobrze przyznaję się do błedu... nie za dobrze to przemyślałem. Faktycznie sterując ekspozycją i stosując odpowiednie algorytmy można podnieść rozdzielczość ponad to co oferuje matryca/przetwornik.
    Ciekawe jak w praktyce miałby się taki boost do 16bit w stosunku do prawdziwej 16bit matrycy(gdyby taka była). Wydaje mi się jednak że kompozycja kilku ekspozycji miałaby przewagę z względu na lepsze wykorzystanie przetwornika (stos. sygnał/szum) wadą byłoby praktyczne zastosowanie tylko do statycznych scen.
    Canon 20d + Tamron 28-75/2.8 + Canon 70-200/4L + Speedlite 550ex

  6. #6
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mirhon Zobacz posta
    Ciekawe jak w praktyce miałby się taki boost do 16bit w stosunku do prawdziwej 16bit matrycy(gdyby taka była). Wydaje mi się jednak że kompozycja kilku ekspozycji miałaby przewagę z względu na lepsze wykorzystanie przetwornika (stos. sygnał/szum) wadą byłoby praktyczne zastosowanie tylko do statycznych scen.
    Zdecydowanie tak. Będę mieć niedługo 40D na kilka dni więc spróbuję porównać a także dokładnie się rozprawię z HTP. Wynikami na pewno się tutaj podzielę.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •