A ja w 95% przypadków M, a pozostałe (jakieś AV, czy też TV.... Ale to rzadko, bo nie bardzo ufam innym pomiarom światła niż skupionym.
OT: No cóż - sprawa polityczna - mówisz - maszZamieszczone przez Tomasz Golinski
![]()
Nikt nie wspomniał o słynnym canonowskim "naświetlaniu na cienie" i "przepalaniu świateł" :-) Czy w jakiś sposób kontrolujecie lub korygujecie to przy okazji ustawiania ekspozycji?
Adamek, ustawianie AV czy też TV jest niezależne od ustawień pomiaru światła. Możesz sobie ustawić AV ze skupionym, w czym problem?Zamieszczone przez adamek
Zawsze M, czasami, jak na prawdę się szybko zmienia (rzadko się zmienia) Av. Av potrafi sobie przestawię kiedy tego nie chcę. Blokada ekspozycji według mnie nie jest szybsza... po prostu przyzwyczaiłem się bardziej do kręcenia kółkami niż lokowania i przekadrowywania.
Mierzę pomiarem skupionym. Czasami jak potrzeba to przezoomowuję lub podchodzę bliżej. To co ma być ciemne a jeszcze widoczne staram się aby nie przekraczało dużo więcej niż -2 na drabince, to co ma byc jasne i białe - odopwiednio +2 i trochę więcej. Te wartości dobieram sobie już na wyczucie w zależności od materiału jaki mam akdtualnie w aparacie.
Z tym, że wtedy to niepraktyczne.Zamieszczone przez p13ka
Bo skupionym to ja sobie mierzę scenę w paru miejscach, a wtedy by mi się AV/TV nie przydało. Bo mierząc i przekadrowując, jest szansa, że neichcący zwolnię blokadę ekspozycji i cała misterna robota w p...u.
![]()
Jednym słowem - tak mi wygodniej.![]()
Nie bardzo rozumiem. Przeważnie używam AV ze skupionym pomiarem i nie uważam, żeby to było niepraktyczne.Zamieszczone przez adamek
Znowu nie rozumiem.Skupiony pomiar służy do pomiaru w jednym miejscu, które znajduje się w centrum kadru w kółku, więc jak możesz mierzyć w paru miejscach?Zamieszczone przez adamek
I znowu nie rozumiem. Jak można niechcący zwolnić AE Lock? Po naciśnięciu * masz 16 sek. na wykonanie zdjęcia chyba, że w międzyczasie dokonasz powtórnego pomiaru i nadpiszesz ustawienia w pamięci body albo...wyłączysz puszkę.Zamieszczone przez adamek
To rozumiem. :grin:Zamieszczone przez adamek
Ja mysle ze tutaj chodzi o pomiar rozpietosci tonalnej sceny. Mierzy sie wszystkie charakterystyczne i wazne dla ekspozycji elementy kadru zapamietujac dla nich odczyty swiatlomierza (w glowie) i na tej podstawie dobiera sie manualnie czas i przyslone. Bardzo czasochlonne ale podobniez daje przy duzym doswiadczeniu najlepsze efekty szczegolnie w fotografii analogowej (tutaj chyba chodzi o wieksza rozpietosc tonalna kliszy nad matryca). Zdecydowanie najlepszy do tego jest spot ktorego cholera w nizszych canonach nie ma a czesto z niego korzystalem w Nikonie probujac zastosowac metode omowiona powyzej (ze zdecydowanie roznym skutkiem)Zamieszczone przez p13ka
Taki pomiar stosuje się racze w studiu , przy reporterce nie ma na to czasu . Trzeba uśredniać.Zamieszczone przez McKane
Jasne tyle ze kolega adamek nie pisal co fotografuje tylko jak, a z faktu ze w 95% uzywa trybu M mozna wywnioskowac ze to na 95% nie jest reporterka![]()