Twój wybórFoto oskar to jest znanym w okolicy sklepem bo zrobiłem krótki wywiad. Sporo sklepów tak działa że są pośrednikami w sprzedaży i serwisie bo kumpel tak samo kupował ten aparat i tez hurtownia mu wystawiła gwarancje.
W każdym razie mam ich gwarancje plus paragon z numerami seryjnymi więc podstawy w razie czego mam. A za te 200 zł kupiłem sobie szybka 8 GB karte i futerał![]()
No to ciekawe rzeczy piszecie, bo mi powiedzieli, ze gwarancja jest realizowana albo przez sklep, albo przez Canon Polska. To ze daja swoja gwarancje jest malo istotne, wazne czy ta gwarancja jest respektowana przez serwis Canona. W niektorych serwisach wystarcza czasem tylko dowod zakupu (np. z supermarketow czy z Empiku).
To prawda jak kupujesz sprzęt przykładowo w Media Markt i ci się psuje to idziesz do nich z paragonem albo karta gwarancyjną i oni realizują serwis. Nie znam się na tym dokładnie mam tylko nadzieje ze nie będę musiał dowiadywać sie jak działa serwis![]()
Nie wiem gdzie kupowałeś aparat. Ja rozmawiałem dzisiaj z osoba z Foto Oscar która powiedziała, że "ich" gwarancja nie jest honorowana przez serwis Canona w Polsce. Oczywiście jeśli kupiłeś aparat w polskiej dystrybucji to możliwe, że gwarancję możesz realizować przez sklep czyli nie ty oddajesz do serwisu tylko sklep oddaje aparat do serwisu.
>>Nie wiem gdzie kupowałeś aparat
Nic tam nie kupilem, ale tez rozmawialem. Jeden sklep - dwie gwarancje ??? Czasem tak bywa, moze ktos jeszcze tam kupowal i moze potwierdzic. Na razie i tak czekaja na dostawe, ale warto dokladnie dopytac, w sumie to jest do nich kawalek z Centrum, glupio jechac i dostac co innego.
Aparat oddaje do nich. Oni zajmują się serwisem. Być może mają jaką umowę z hurtownią która oddaje te aparaty do serwisu. Znajomy kupował w hurtowni Rimex zdaje sie to też dostał gwarancje ale tej hurtowni czyli przez nią aparat jest serwisowany.
Zastanawiam się po co robią takie problemy z tymi gwarancjami skoro producent jest jeden i wszystko idzie z Japonii.
Ja kupilem 450-tke w angli. Gwarancja jest europejska, takze w polskim jezyku. Oto co pisza:
-------------------------------------------------------------------------------------------
"Warunki europejskiego Systemu Gwarancyjnego (ESG).
Canon oraz czlonkowie ESG udzielaja gwarancji, ze zakupiony produkt bedzie sprawny podczas biegu niniejszej gwarancji. W przypadku, gdy produkt okaze sie wadliwy podczas biegu niniejszej gwarancji, autoryzowane serwisy firmy Canon w krajach ESG dokonaja bezplatnej naprawy.
Bezplatna naprawa gwarancyjna ESG moze byc uzyskana tylko w momencie zaprezentowania niniejszej karty gwarancyjnej lacznie z oryginalem faktury lub rachunku wystawionego klientowi przez sprzedawce detalicznego, u ktorego produkt zostal zakupiony oraz gdy karta gwarancyjna zawiera nazwisko klienta, nazwe i adres sprzedawcy detalicznego, nazwe modelu oraz, jezeli takowy istnieje, numer seryjny zakupionego produktu i date zakupu produktu.
2. Uzyskanie serwisu gwarancyjnego.
Serwis gwarancyjny jest dostepny w autoryzowanych centrach serwisowych firym Canon.
Jakikolwiek koszt transportu produktu do oraz od centrum serwisowego Canon bedzie pokryty przez klienta. Jezeli produkt jest przewieziony do kraju niebedacego w zasiegu ESG oraz ktory nie akceptuje niniejszej gwarancji, produkt musi byc zwrocony do kraju, w ktorym zostal zakupiony w celu uzyskania swiadczenia gwarancyjnego."
-------------------------------------------------------------------------------------------
Wedlug mnie nie ma sie co przejmowac, jesli posiadamy sprzecik z dystrybucji europejskiej. Jedyne koszty ktore ponosimy w czasie naprawy to koszty transportu, badz robi to za nas sklep. Z drugiej strony okres gwarancji nie jest az tak dlugi zeby patrzyc na to przy zakupie (przynajmniej ja az tak bardzo nie zwracalem na to uwagi). 12 miesiecy to bardzo krotko i miejmy nadzieje ze Canon dajac tak krotki okres gwarancji chcial pokazac ze produkuje sprzet bezawaryjny. :P :P
Pozdrawiam!
Ostatnio edytowane przez MQover ; 21-04-2008 o 18:35
Gdyby rzeczywiście tak było, że aparaty spoza polskiej dystrybucji miały miały honorowaną gwarancję u nas w kraju to chyba sprzedawca by się tym chwalił a tak informuje o tym, że on "zajmuje się serwisem".
Co do długości okresu gwarancji to ja trochę to inaczej odbieram tzn. producent daje długa gwarancję jeśli jest pewien, że produkt jest mało awaryjny.