Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 68

Wątek: Obiektywy nudne i nijakie - Wasze rozczarowania

  1. #21
    Coś już napisał
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Szczeck
    Posty
    52

    Domyślnie

    70-200/4 - nudny i nijaki, bo:

    - zbyt duza GO dla zdjec portretowych (kiepskie i niemal natychmiastowe odciecie na linii obiekt/tlo, zwlaszcza dla dluzszych ogniskowych, plasko i "chlasniete" jakos tak... bez malarskiego rozmachu);
    - kolory cukierkowe i wysycone, ale bez szlachetnego "zafarbu", jaki potrafi stworzyc chociazby 35/2L, 85/1.8, 135/2 i wiele innych szkiel...
    - jest ciemne, co wyklucza subtelna gre swiatla w obszarze poltonow;
    - latwo rozpoznawalny i nudny bokeh;

    Zastrzezen mam naprawde wiele... Jakosc tego szkla usprawiedliwia tylko cena.

    Pozdrawiam!

  2. #22
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz1972
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Ząbkowice Śląskie
    Wiek
    52
    Posty
    3 042

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lete Zobacz posta
    70-200/4 - nudny i nijaki, bo:

    - zbyt duza GO dla zdjec portretowych (kiepskie i niemal natychmiastowe odciecie na linii obiekt/tlo, zwlaszcza dla dluzszych ogniskowych, plasko i "chlasniete" jakos tak... bez malarskiego rozmachu);
    - kolory cukierkowe i wysycone, ale bez szlachetnego "zafarbu", jaki potrafi stworzyc chociazby 35/2L, 85/1.8, 135/2 i wiele innych szkiel...
    - jest ciemne, co wyklucza subtelna gre swiatla w obszarze poltonow;
    - latwo rozpoznawalny i nudny bokeh;

    Zastrzezen mam naprawde wiele... Jakosc tego szkla usprawiedliwia tylko cena.

    Pozdrawiam!

    "Wasze rozczarowania " Po prostu wtopiłeś przy zakupie bo myslałeś że L to superextra . Wady , które opisałeś są po prostu cechą tego szkła i ten typ tak ma ( było trzeba najpierw poczytać forum , a potem kupować )

  3. #23
    Początki nałogu Awatar Saurus
    Dołączył
    Dec 2006
    Miasto
    okolice Łodzi
    Wiek
    35
    Posty
    269

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lete Zobacz posta
    [...]
    - jest ciemne, co wyklucza subtelna gre swiatla w obszarze poltonow;
    [...]
    Że niby, jak naświetlamy dla przykładu przy 1/125s na f/4 tym szkłem to "subtelna gra światła w obszarze półtonów" wygląda inaczej niż przy 1/500s i f/2 w innym szkle? :-)
    Saurus

    Prawo Murphy'ego: "Nigdy nie kłóć się z głupcem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy"
    "Sztuczna inteligencja jest niczym przy prawdziwej głupocie" - Elbert Hubbart

    Galeria WWW

  4. #24
    Pełne uzależnienie Awatar paweleverest
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Zawiercie
    Wiek
    51
    Posty
    1 138

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez m_o_b_y Zobacz posta
    A jak Twoim zdaniem wypada porównanie 70-200 i stałki 200 f 2.8 L?
    Bo nad tym szkiełkiem też się zastanawiam, choć na stronie CANON LENSES jego recenzja była raczej powściągliwa.:-D
    Zarówno jego cena, jak i waga, jak na światło 2.8 wydają się umiarkowane.
    Pozdrówka
    Hymm mialem juz kilka szkieł 70-200 oraz stałke 200 2,8L więc mogę sie podzielić subiektywnymi spostrzeżeniami odnośnie tych obiektywów. Opisze je w kolejności w jakiej ewoluowały w mojej torbie:

    1. Pierwsze było 70-200 4,0L - jego największe atuty to cena rozmiar i świetna jakośc ( z pominięciem najkrótszych ogniskowych gdzie u mnie przynajmniej było mydełko ). Wady to białość rzucająca się w oczy ( zupełnie niepotrzebna przy tak małym szkle które powinno byc bardziej dyskretne) opisana wcześniej słabosć na 70mm oraz kiepska praca pod światło.

    2. 70-200 2,8L przesiadłem się na to szkło głównie ze względu na super opinie jakie krążyły o nim w sieci oraz z powodu większej jasności - co było mi potrzebne przy słabo oświetlonych kadrach. Niestety na tym obiektywie się trochę zawiodłem a to za sprawą słabej ostrości na 200 mm oraz dużej wagi, która w porównaniu z oferowanym zakresem ogniskowych była wielce nieporęczna. Jako zalety tego szkła koniecznie musze wymienić wspaniałe oddanie kolorów i plastyke obrazu do 180mm było perfekcyjnie!!

    3. 200 2,8L mały, czarny, ostry, jak zyleta, jasny to szkło nie miało wad a jednak i jego się pozbyłem czego od czasu do czasu żaluje. Powodem jego sprzedaży była przesiadka z 30D na 5D i zamiana 24-105L ( strasznie winetującego FF ) na 24-70. Wtedy to między 24-70 a stałką 200 mm powstała wielka dziura w którą idealnie dopasował się następca mojej stałki.

    4. 70-200 4,0L IS - mały ,ostry w pełnym zakresie z stabilizacją. Jak dla mnie ma jedną wade ( jest biały - niedyskretny - ale na mniej bezpiecznie wyjazdy obklejam go czarną izolacja )

    W mojej torbie nie zagościł jak dotąd tylko jeden z seri 70-200 a mianowicie 70-200 2,8L IS. Watpie żeby to szkło kiedykolwiek mnie skusiło- głównie ze wzgledu na wage i rozmiar i cenę.

  5. #25
    Coś już napisał
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Włodawa
    Posty
    79

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bajo Zobacz posta
    Dawno sie nie wypowiadałem aczkolwiek uważam że owa elka (f/4) to sprzęt który jest niemalże doskonały i ma klimat, o ile można klimacie można mówić. Uważam że,,fotograf robi zdjęcie a nie aparat/obiektyw" jednakże idąc dalej tropem obiektywów które nie mają tego ,,czegoś,, to myślę że należy wyróżnić canon'a 38-76 f/4,5-5,6. wydaje mi sie że w tym to nawet ogórków sie zakisić nie da !
    Ta teoria dotyczy raczej kadrowania i dostrzegania kompozycji i zdarzeń. Robię fotki 85/1.2II na 20D i muszę przyznać, że ten obiektyw potrafi zaskakiwać swoim klimatem. Czasami aż się dziwię jak można wiele wyciągnąć z takiej marnej(?) puszki! Wątek ma sens, ale łatwiej wymienić te ciekawsze szkiełka, a nie setki tych nudnawych.

  6. #26
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Moim zdaniem wszystkie obiektywy są "nudne i nijakie" jeśli nie są podłączone do jakiegoś body, a to body nie jest podłaczone do fotografa, który coś umie.

    BTW - jedna rzecz mi w tym wątku nie daje spokoju. Czy jego autor rozpisując się o tych wszystkich subtelnościach byłby w stanie rozpoznać w ślepym teście, zdjęcia robione różnymi szkłami :rolleyes
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  7. #27
    Pełne uzależnienie Awatar mattnick
    Dołączył
    Feb 2006
    Miasto
    Wałbrzych
    Wiek
    42
    Posty
    1 735

    Domyślnie

    Spróbujmy
    30D, C 17-40 f4 L, 50 f1.8, 70-200 f4 L, 430 ex, oraz -=iii=<)
    CZYTAĆ I PAMIĘTAĆ !!!!

  8. #28
    CEDR
    Guest

    Domyślnie

    Mam nudne i nijakie szkiełka dzięki którym mam piękne zdęcia. 70-200 jest bardzo dobry. Mój typ: 50/1.8 Dlaczego:dobry i tani. pozd.

  9. #29
    Pełne uzależnienie Awatar minek
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    47
    Posty
    1 386

    Domyślnie

    To są podobne dyrdymały jak świetlistość digic I.

  10. #30
    Pełne uzależnienie Awatar bebesky
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    kielce
    Wiek
    54
    Posty
    1 231

    Domyślnie

    coraz więcej w sieci jest ludzi, którzy piszą tylko po to żeby pisać
    nie pomyśli toto, nie zastanowi się, a jakby nic nie napisał to byłby chory
    o fotografii im więcej wiem tym mniej wiem a efekty coraz gorsze

Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •