Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 68

Wątek: Obiektywy nudne i nijakie - Wasze rozczarowania

Mieszany widok

  1. #1
    Bywalec Awatar Dragunov
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    46
    Posty
    172

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lete Zobacz posta
    Witam,

    Moj typ nr 1 to Canon 70-200/4.

    Uzasadnienie:
    Szklo nudne do bolu, kompletnie bez klimatu - slowem: produkt masowy jak zarcie z McDonald'sa i zupelnie pozbawiony "tego czegos", co fascynuje mnie w fotografii... Ok, zgoda - zdjecia ostre, wysycone, ale jedoczesnie... kompletnie pozbawione "czaru". Zdjec z tego szkla zupelnie nie mam ochoty ogladac i rozpoznaje je bezblednie...

    Alternatywa: Canon 135/2
    Wszystko na zdecydowanie wyzszym poziomie, a co najwazniejsze - to "cos"...

    Jakie sa Wasze typy i dlaczego?
    Proponuję wejść do McDonald'sa z tym szkiełkiem podkręconym do aparatu i strzelić parę fotek ludziom pracującym w kuchni. Szybko zrobi się wesoło i nie będzie nudno...
    7D l EOS 30 Date l sure shot WP-1 l 40/2.8 l SPEEDLITE 580EXll l MAMIYA RB67 + SEKOR 90/3.8
    http://piotrplyszewski.pl/

  2. #2
    Uzależniony
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    Otwock
    Wiek
    44
    Posty
    577

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lete Zobacz posta
    Moj typ nr 1 to Canon 70-200/4.

    Alternatywa: Canon 135/2
    Wszystko na zdecydowanie wyzszym poziomie, a co najwazniejsze - to "cos"...

    Jakie sa Wasze typy i dlaczego?
    Co to za alternatywa?? Stałka elka za ponad 3kzł alternatywą dla taniego zooma nazywanego przez niektórych "elką dla ubogich" za 2kzł. Zastanów się nad tą alternatywą.

    Cytat Zamieszczone przez lete Zobacz posta
    Jakie sa Wasze typy i dlaczego?
    Był o tym wątek. Dla mnie C 38-76.
    5d III; eos 5; EF15/2,8; 35L; 50/1,4; 85/1,8; 135L; 430ex; YN600ex; metz 58

  3. #3
    Coś już napisał
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Szczeck
    Posty
    52

    Domyślnie

    70-200/4 - nudny i nijaki, bo:

    - zbyt duza GO dla zdjec portretowych (kiepskie i niemal natychmiastowe odciecie na linii obiekt/tlo, zwlaszcza dla dluzszych ogniskowych, plasko i "chlasniete" jakos tak... bez malarskiego rozmachu);
    - kolory cukierkowe i wysycone, ale bez szlachetnego "zafarbu", jaki potrafi stworzyc chociazby 35/2L, 85/1.8, 135/2 i wiele innych szkiel...
    - jest ciemne, co wyklucza subtelna gre swiatla w obszarze poltonow;
    - latwo rozpoznawalny i nudny bokeh;

    Zastrzezen mam naprawde wiele... Jakosc tego szkla usprawiedliwia tylko cena.

    Pozdrawiam!

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz1972
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Ząbkowice Śląskie
    Wiek
    52
    Posty
    3 042

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lete Zobacz posta
    70-200/4 - nudny i nijaki, bo:

    - zbyt duza GO dla zdjec portretowych (kiepskie i niemal natychmiastowe odciecie na linii obiekt/tlo, zwlaszcza dla dluzszych ogniskowych, plasko i "chlasniete" jakos tak... bez malarskiego rozmachu);
    - kolory cukierkowe i wysycone, ale bez szlachetnego "zafarbu", jaki potrafi stworzyc chociazby 35/2L, 85/1.8, 135/2 i wiele innych szkiel...
    - jest ciemne, co wyklucza subtelna gre swiatla w obszarze poltonow;
    - latwo rozpoznawalny i nudny bokeh;

    Zastrzezen mam naprawde wiele... Jakosc tego szkla usprawiedliwia tylko cena.

    Pozdrawiam!

    "Wasze rozczarowania " Po prostu wtopiłeś przy zakupie bo myslałeś że L to superextra . Wady , które opisałeś są po prostu cechą tego szkła i ten typ tak ma ( było trzeba najpierw poczytać forum , a potem kupować )

  5. #5
    Początki nałogu Awatar Saurus
    Dołączył
    Dec 2006
    Miasto
    okolice Łodzi
    Wiek
    35
    Posty
    269

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lete Zobacz posta
    [...]
    - jest ciemne, co wyklucza subtelna gre swiatla w obszarze poltonow;
    [...]
    Że niby, jak naświetlamy dla przykładu przy 1/125s na f/4 tym szkłem to "subtelna gra światła w obszarze półtonów" wygląda inaczej niż przy 1/500s i f/2 w innym szkle? :-)
    Saurus

    Prawo Murphy'ego: "Nigdy nie kłóć się z głupcem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy"
    "Sztuczna inteligencja jest niczym przy prawdziwej głupocie" - Elbert Hubbart

    Galeria WWW

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar Arkan
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 401

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lete Zobacz posta
    70-200/4 - nudny i nijaki, bo:

    - zbyt duza GO dla zdjec portretowych (kiepskie i niemal natychmiastowe odciecie na linii obiekt/tlo, zwlaszcza dla dluzszych ogniskowych, plasko i "chlasniete" jakos tak... bez malarskiego rozmachu);
    - kolory cukierkowe i wysycone, ale bez szlachetnego "zafarbu", jaki potrafi stworzyc chociazby 35/2L, 85/1.8, 135/2 i wiele innych szkiel...
    - jest ciemne, co wyklucza subtelna gre swiatla w obszarze poltonow;
    - latwo rozpoznawalny i nudny bokeh;

    Zastrzezen mam naprawde wiele... Jakosc tego szkla usprawiedliwia tylko cena.

    Pozdrawiam!

    Sorry, a jak dla mnie to są brednie. Mam 70-200/4 (obecnie is) i mam (albo miałem) wszyskie stałki C w zakresie 24-200mm (z wyjątkiem 200/1.8 ) - obecnie 24L, 35L, 50/1.4 i 85/1.8 i nie zauważyłem "szlachetnego zafarbu" (na szczęście ). Długo używałem 135/2, więc myślę, że mam jakieś porównanie i o ile 135/2 pozwala osiągnąć lepsze odcięcie tła zdjęć sylwetki (choć lepsze jest 85/1.2), o tyle w ciasnym portrecie f.2 jest i tak prawie nie do użycia i trzeba go przymykać do f4-f5.
    Co do malarskich kolorów i niemożności odcięcia tła, i tym podobnych "pomysłów", to osobiście nie narzekam - mnie efekty zadawalają:

    http://www.pbase.com/arkan69/image/72227382/original

    5d, 70-200, @135m @f4.0
    Pentax K-5 II, Leica M9

  7. #7
    Początki nałogu
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    Kaczogród
    Wiek
    49
    Posty
    450

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lete Zobacz posta
    70-200/4 - nudny i nijaki, bo:
    plasko i "chlasniete" jakos tak... bez malarskiego rozmachu);
    - kolory cukierkowe i wysycone, ale bez szlachetnego "zafarbu",
    No prosze. Poeta nam sie trafil na grupie

    Twoje wywody sie czyta jak recenzje sprzetu grajacego w pisamch HI-FI :-))) Czyli mile dla ucha, fajne takie smieszne, troche poetyckie okreslenia, ale nie dajce sie przelozyc na nic wymiernego.
    Pierwsze slysze zeby obiektyw byl "nudny". Ale zdarzalo mi sie za to slyszec, ze fotograf ****. No ale widac malo jeszcze widzialem ;-)


    Marcin
    Chciałbym mieć więcej czasu na fotografowanie.

  8. #8
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Moim zdaniem wszystkie obiektywy są "nudne i nijakie" jeśli nie są podłączone do jakiegoś body, a to body nie jest podłaczone do fotografa, który coś umie.

    BTW - jedna rzecz mi w tym wątku nie daje spokoju. Czy jego autor rozpisując się o tych wszystkich subtelnościach byłby w stanie rozpoznać w ślepym teście, zdjęcia robione różnymi szkłami :rolleyes
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar mattnick
    Dołączył
    Feb 2006
    Miasto
    Wałbrzych
    Wiek
    42
    Posty
    1 735

    Domyślnie

    Spróbujmy
    30D, C 17-40 f4 L, 50 f1.8, 70-200 f4 L, 430 ex, oraz -=iii=<)
    CZYTAĆ I PAMIĘTAĆ !!!!

  10. #10
    CEDR
    Guest

    Domyślnie

    Mam nudne i nijakie szkiełka dzięki którym mam piękne zdęcia. 70-200 jest bardzo dobry. Mój typ: 50/1.8 Dlaczego:dobry i tani. pozd.

Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •