Pokaż wyniki od 1 do 10 z 259

Wątek: dziwne kolory w Lightroom pomocy

Mieszany widok

  1. #1
    Coś już napisał Awatar Termos
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Rybnik
    Wiek
    44
    Posty
    61

    Domyślnie

    Pobawilem sie troche dwoma presetami jakie znalazlem do 5D (jeden ACR LR 5D, drugi ACR 5D pod CS3, ktore maja zapisane ustawienia 'Camera Calibration' i jest jakby troszke lepiej tzn roznice sa mniejesze ale i tak nadal sa mocno zauwazalne.
    Domyslam sie, ze w tym lezy problem, ale czy na pewno?
    Czy uzywacie takich presetow pod LR i PS? Czy macie tam wszystko na zero? Jak nie to czy jpgi roznia sie od tego co widzicie przed eksportem?
    Pozdrawiam
    5D

  2. #2
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Termos Zobacz posta
    Pobawilem sie troche dwoma presetami jakie znalazlem do 5D (jeden ACR LR 5D, drugi ACR 5D pod CS3, ktore maja zapisane ustawienia 'Camera Calibration' i jest jakby troszke lepiej tzn roznice sa mniejesze ale i tak nadal sa mocno zauwazalne.
    Domyslam sie, ze w tym lezy problem, ale czy na pewno?
    Czy uzywacie takich presetow pod LR i PS? Czy macie tam wszystko na zero? Jak nie to czy jpgi roznia sie od tego co widzicie przed eksportem?
    Pozdrawiam
    Canon wyprodukował DPP (i aparat). Adobe wyprodukowało LR i ACR (wyniki z LR i ACR muszą być identyczne bo to ten sam engine - tak przynajmniej mówi Adobe) ale wyniki z DPP i ACR już niekoniecznie.

    Wyobraź sobie taki prosty przykład - interpolacja barw z matrycy Bayera - równanie 0.675*x*x*x+1.234*x*x-14.234*x-11.876 = R to mniej więcej tak wygląda. Canon może używać 0.677 w pierwszym wyrazie i już końcowy rezultat jest inny. Ktoś określił jakiś (dobry dla niego) współczynnik i tak zostało. Ty przesuwasz suwaczki w stylu "exposure" w ACR a tak naprawdę zmieniasz jedynie wartość np. pierwszego współczynnika w równaniu aproksymacji wielomianem. To wręcz nie może być dokładnie tak samo.

    To w sumie jest zupełnie bez znaczenia bo "jakość" konwerterów wychodzi dopiero po porównaniu jak sobie radzą z ceniami, prześwietleniami, ostrzeniem wstępnym, itp, itd....

    Praktycznie każdym konwerterem da się uzyskać ten sam (OK -mocno zbliżony) rezultat. Jedyna kwestia to ile czasu trzeba poświęcić żeby do tego dojść

    DPP na pierwszy "rzut oka" ładnie wysyca barwy. Czerwień jest "canonowsko piękna". No ale inne rzeczy robi już nie tak dobrze...

    Wszyscy poza producentem aparatu (C czy N) używają dcrawa - algorytm napisany przez mr. Coffina. Rezultaty muszą być podobne

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  3. #3
    Coś już napisał Awatar Termos
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Rybnik
    Wiek
    44
    Posty
    61

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    Canon wyprodukował DPP (i aparat). Adobe wyprodukowało LR i ACR (wyniki z LR i ACR muszą być identyczne bo to ten sam engine - tak przynajmniej mówi Adobe) ale wyniki z DPP i ACR już niekoniecznie.
    Dzieki Janusz za bardzo wyczerpujaca odpowiedz. Naprawde to doceniam.
    Wszystko to co napisales bylo dla mnie oczywiste z powodu dosc duzej lektury forum:-).
    Mysle, ze nie do konca mnie zroumiales i odpowiadales na inny problem. Otoz chodzilo mi o to, ze w LR to co widzialem w oknie edycji mocno roznilo sie od tego co dostawalem 5 sekund pozniej po eksporcie. To, ze rozne jpgi otrzymam z LR i DPP to doskonale wiedzialem. Na szczescie problem sam sie rozwiazal po formacie i po ponownej instalacji LR, DPP juz nie chce (strasznie meczy mnie psychicznie jego interfejs). Nie wiem w czym byl tak na prawde problem, mysle, ze mogl byc on powiazany ze sterownikami monitora.
    Jeszcze pytanko w sprawie presetow kalibracji body. Czy to jest dodatek do odpowiedniego WB czy preset robi sie do danych warunkow oswietleniowych i mozna powiedziec ze go zastepuje... mam nadzieje, ze cos rozumiecie z tego pytania
    Powtorze jeszcze raz pytanie: Czy uzywacie takich presetow (Camera Calibration) pod LR i PS? Czy macie tam wszystko na zero?
    Pozdrawiam
    5D

  4. #4
    Zablokowany
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    341

    Domyślnie

    Kilka odpowiedzi wcześniej ktoś napisał, że na początku wyświetla się miniaturka z aparatu a dopiero po kilku sekundach pokazuje się prawdziwy plik przerobiony przez program "Lightroom".

    Mam dwa pytanka do tych, którzy orientują się lepiej (właśnie przesiadłem się z analoga :) Na początku pokazuje się ta miniaturka, potem po kilku sekundach gdy kliknę na zdjęcie jest odświeżona i pokazany jest "prawdziwy", przetworzony podkląd z surowego pliku, tak?

    Nasycenie barw i kontrast stają się sporo lepsze. Z tego co wiem to gdy robię na RAW+JPG to lightroom obrabia tylko RAWy. Czy to nie jest tak, że gdy zaczynam obrabiać zdjęcie to Lightroom wprowadza moje korekcje z aparatu np. Sharpness +2, Saturation +1, Contrast +1 do plików RAW i tak je pokazuje?

    PS: Nie mam okazji sam sprawdzić bo mi dysk padł :( mam nadzieję, że RAID był dobrze ustawiony...
    Ostatnio edytowane przez asdfasfd ; 19-04-2008 o 21:33

  5. #5
    Coś już napisał Awatar Termos
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Rybnik
    Wiek
    44
    Posty
    61

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez asdfasfd Zobacz posta
    Na początku pokazuje się ta miniaturka, potem po kilku sekundach gdy kliknę na zdjęcie jest odświeżona i pokazany jest "prawdziwy", przetworzony podkląd z surowego pliku, tak?
    Na poczatku pokazuje sie obraz przetworzony przez body. Taki maly jpg zaszyty w rawie (nawet jak masz ustawione tylko RAW). Pozniej wyswietlany jest podglad obliczony przez ACR czyli tak jakby inny silnik niz canonowski:-)
    Cytat Zamieszczone przez asdfasfd Zobacz posta
    Nasycenie barw i kontrast stają się sporo lepsze. Z tego co wiem to gdy robię na RAW+JPG to lightroom obrabia tylko RAWy. Czy to nie jest tak, że gdy zaczynam obrabiać zdjęcie to Lightroom wprowadza moje korekcje z aparatu np. Sharpness +2, Saturation +1, Contrast +1 do plików RAW i tak je pokazuje?
    Wszystkie te ustawienia o ktorych piszesz dotycza tylko i wylacznie jpgow. Zaczynajac obrobke rawa w LR czy PS masz wszystkie ustawienia na '0'.
    Czyz nie:-)?
    5D

  6. #6
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Termos Zobacz posta
    ....
    Jeszcze pytanko w sprawie presetow kalibracji body. Czy to jest dodatek do odpowiedniego WB czy preset robi sie do danych warunkow oswietleniowych i mozna powiedziec ze go zastepuje... mam nadzieje, ze cos rozumiecie z tego pytania
    Powtorze jeszcze raz pytanie: Czy uzywacie takich presetow (Camera Calibration) pod LR i PS? Czy macie tam wszystko na zero?
    Pozdrawiam
    Do tego potrzebna jest tablica gretaga 24-polowa plus program z www.chromoholics.com (http://fors.net/chromoholics/) bez tablicy próby kalibracji to się raczej nie da. Można zamiast skryptu Forsa używać inCamera. Skrypt Forsa jest paskudnie wolny. InCamera robi błyskawicznie profil który potem podstawia się pod profil z aparatu. Tylko pytanie czy to wogóle potrzebne - tak jeśli zależy Ci na najwierniejszym oddaniu kolorów i nigdzie poza tym. Może się przydać w jakichś specyficznych oświetleniach i może pomóc w zbalansowaniu.

    Presetów i owszem używa się mocno do osiągnięcia efektów specjalnych. Gotowe można kupić np. www.martapotoczek.com

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  7. #7
    Coś już napisał Awatar Termos
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Rybnik
    Wiek
    44
    Posty
    61

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    Do tego potrzebna jest tablica gretaga 24-polowa plus program z www.chromoholics.com (http://fors.net/chromoholics/) bez tablicy próby kalibracji to się raczej nie da. Można zamiast skryptu Forsa używać inCamera. Skrypt Forsa jest paskudnie wolny. InCamera robi błyskawicznie profil który potem podstawia się pod profil z aparatu. Tylko pytanie czy to wogóle potrzebne - tak jeśli zależy Ci na najwierniejszym oddaniu kolorów i nigdzie poza tym. Może się przydać w jakichś specyficznych oświetleniach i może pomóc w zbalansowaniu.

    Presetów i owszem używa się mocno do osiągnięcia efektów specjalnych. Gotowe można kupić np. www.martapotoczek.com
    Czyli jest to dodatek do odpowiedniego WB. Moze kiedys jak sie bede nudzil zainwestuje 74$ i zobacze jak poprawia kolorystyka zdjec8)
    Dzieki Janusz.
    Pozdrawiam
    5D

  8. #8
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Termos Zobacz posta
    Czyli jest to dodatek do odpowiedniego WB. Moze kiedys jak sie bede nudzil zainwestuje 74$ i zobacze jak poprawia kolorystyka zdjec8)
    Dzieki Janusz.
    Pozdrawiam
    Mam. Szkoda kasy. Zabawa dla pasjonatów - praktycznie to bez znaczenia zyzk jest minimalny. To jest naprawdę potrzebne tylko tym co robią zdjęcia farb do katalogu - wierność barw z gatunku "must be". Tak naprawdę wiernobarwność w fotografi nie ma aż takiego znaczenia. Niktóre zdjęcia wyglądają nawet gorzej wiernobarwnie - vide nocne z miasta.

    Niewiele tym osiągniesz.

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •