balans bieli to jedno a interpretacja natezenia filtra RGB przed matryca to drugie (od tego wlasnie jest "Camera Profile"). Słabe światło zawsze sprawialo problemy, jak bys nie kalibrowal zawsze przy zmianie sceny bedziesz musial zmienic profil na nowy, niestety adobe nie ma konwertera jak DPP (plus i minus za jednym razem) i stad roznica w wywolywaniu.
rozwiazania sa dwa (korzystam z oby)
1. specjalna szara karta ktora pozwala okreslic poprawny balans bieli i rtym samym wyrownac rozniez kolorystyke (korzystam akurat z whibal G6 pocket, ktory ma certyfikat poprawnosci z kroplomierzem WB w Lr i ACR. to na prawde dziala)
2. tworzenie wlasnych presetow w zaleznosci od sytuacji i kalibrowanie jezeli cos sie nam nie podoba (wiem ze upierdliwe ale tak jest). presety ktore pokazalem to sposob na lekkie ulatwienie tej pracy, taki dobry punkt startowy.
Musical Box fakt ze w lightroom na poczatku masz "poprawne" kolory a pozniej bardziej zabarwione na zolto, to wynik tego ze lightroom na poczatku wyswietla embedowana miniature a dopiero pozniej generuje wlasna. Poza tym wydaje mi sie ze 4 zdjecie ma bardziej naturalny kolor skóry i milszy dla oka. tak dla przypomnienia oko rejestruje intensywnosc koloru czerwonego ale nie rejestruje jasnosci ( wprzeciwienstwie do dwoch pozostalych barw z trojki RGB), a najbardziej jest czyle na niebieskie i wiecej szczegolow rejestruje w zielonym. matryce jednak sa liniowe i tylko filtry przed nia sprawiaja ze "widza w kolorze".
dla lepszego zrozumienia i unikniecia frustracji polecam artul ktory Janusz Brody napisal apropo Balansu Bieli
a tutaj link do strony producenta whibal. ceny sa male jak za narzedzie ktore daje takie efekty (na poczatku sam nie wierzylem ale jak kupilem to sie az zdziwilem