Strona 5 z 19 PierwszyPierwszy ... 3456715 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 259

Wątek: dziwne kolory w Lightroom pomocy

Mieszany widok

  1. #1
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez schabu Zobacz posta
    ale pipeta w szopie pokazuje że ta po prawej jest niemalże tak samo przepalona - te same punkty mają prawie tą samą wartość. jak na moje oko to poza zmianą barwy, żadnego rozjaśniania nie ma. złudzenie, bo w DPP bardziej czerowne foty są przez to są bardziej kontrastowe i wydają się być ciemniejsze.

    i w LR lepiej wyglądają
    Też mi się tak wydaje. Fotki są sporo za czerwone - winien balans bieli. Poniżej kulawe próby wyrównania (kulawe bo na malutkim jpegu). Widać wyraźnie, że prawa fotka jest mocniej nasycona i właściwie nic więcej. Skóra tej po lewej wydaje mi się bardziej naturalna - mniej jest magenty i czerwieni.


    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  2. #2
    Dopiero zaczyna Awatar Musical box
    Dołączył
    Nov 2007
    Posty
    40

    Domyślnie

    SylwiaSz, jaki masz model aparatu? Sam chciałbym by lightroom tylko tyle zmieniał w kolorach co tobie. Czasem osoba z jasnobrązowymi włosami po wywołaniu w LR ma je po porostu w kolorze herbacianym, jak sobie spojrzę na JPG- to aż mnie się chce płakać i wyć do wiernie oddanych kolorów przez niego.

  3. #3
    Coś już napisał Awatar Termos
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Rybnik
    Wiek
    44
    Posty
    61

    Domyślnie

    Czytam ten watek chyba juz dziesiaty raz, ze dwa razy przeczytalem mega wykład #03 Zarządzanie barwą i nadal nie potrafie zrozumiec dlaczego kolory wyswietlane z rawa w LR i CS3 tak bardzo sie roznia od tych ktore otrzymuje po wywolaniu w jpgu. Jedynie w DPP po wywolaniu dostaje identyczny obraz ktory widze przed eksportem do jpga. Probowalem zapisywac jpegi w wielu roznych profilach kolorow i zawsze byly duze roznice, ktore mocno odbiegaly od tego co widzialem w oknie programu. Mam za soba rowniez 'Set Default Settings - Resore Adobe Default Settings'.
    Cytat Zamieszczone przez werek
    balans bieli to jedno a interpretacja natezenia filtra RGB przed matryca to drugie (od tego wlasnie jest "Camera Profile"). Słabe światło zawsze sprawialo problemy, jak bys nie kalibrowal zawsze przy zmianie sceny bedziesz musial zmienic profil na nowy, niestety adobe nie ma konwertera jak DPP (plus i minus za jednym razem) i stad roznica w wywolywaniu.
    Czy problem lezy w profilu do body? Nie majac takiego 'cuda' nigdy nie otrzymam identycznego zjdecia jaki widzie przed konwersja? Dodatkowo nigdzie na necie nie moge znalezc profilii do 5D, zeby sprobowac czy to pomaga, a do samej zabawy suwaczkami w zakladce Camera Calibration w LR czy CS3 nie wiem jak sie zabrac . Z gory dziekuje za pomoc.
    Pozdrawiam
    Prawa strona to LR...
    Ostatnio edytowane przez Termos ; 17-04-2008 o 12:03
    5D

  4. #4
    Coś już napisał Awatar Termos
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Rybnik
    Wiek
    44
    Posty
    61

    Domyślnie

    Pobawilem sie troche dwoma presetami jakie znalazlem do 5D (jeden ACR LR 5D, drugi ACR 5D pod CS3, ktore maja zapisane ustawienia 'Camera Calibration' i jest jakby troszke lepiej tzn roznice sa mniejesze ale i tak nadal sa mocno zauwazalne.
    Domyslam sie, ze w tym lezy problem, ale czy na pewno?
    Czy uzywacie takich presetow pod LR i PS? Czy macie tam wszystko na zero? Jak nie to czy jpgi roznia sie od tego co widzicie przed eksportem?
    Pozdrawiam
    5D

  5. #5
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Termos Zobacz posta
    Pobawilem sie troche dwoma presetami jakie znalazlem do 5D (jeden ACR LR 5D, drugi ACR 5D pod CS3, ktore maja zapisane ustawienia 'Camera Calibration' i jest jakby troszke lepiej tzn roznice sa mniejesze ale i tak nadal sa mocno zauwazalne.
    Domyslam sie, ze w tym lezy problem, ale czy na pewno?
    Czy uzywacie takich presetow pod LR i PS? Czy macie tam wszystko na zero? Jak nie to czy jpgi roznia sie od tego co widzicie przed eksportem?
    Pozdrawiam
    Canon wyprodukował DPP (i aparat). Adobe wyprodukowało LR i ACR (wyniki z LR i ACR muszą być identyczne bo to ten sam engine - tak przynajmniej mówi Adobe) ale wyniki z DPP i ACR już niekoniecznie.

    Wyobraź sobie taki prosty przykład - interpolacja barw z matrycy Bayera - równanie 0.675*x*x*x+1.234*x*x-14.234*x-11.876 = R to mniej więcej tak wygląda. Canon może używać 0.677 w pierwszym wyrazie i już końcowy rezultat jest inny. Ktoś określił jakiś (dobry dla niego) współczynnik i tak zostało. Ty przesuwasz suwaczki w stylu "exposure" w ACR a tak naprawdę zmieniasz jedynie wartość np. pierwszego współczynnika w równaniu aproksymacji wielomianem. To wręcz nie może być dokładnie tak samo.

    To w sumie jest zupełnie bez znaczenia bo "jakość" konwerterów wychodzi dopiero po porównaniu jak sobie radzą z ceniami, prześwietleniami, ostrzeniem wstępnym, itp, itd....

    Praktycznie każdym konwerterem da się uzyskać ten sam (OK -mocno zbliżony) rezultat. Jedyna kwestia to ile czasu trzeba poświęcić żeby do tego dojść

    DPP na pierwszy "rzut oka" ładnie wysyca barwy. Czerwień jest "canonowsko piękna". No ale inne rzeczy robi już nie tak dobrze...

    Wszyscy poza producentem aparatu (C czy N) używają dcrawa - algorytm napisany przez mr. Coffina. Rezultaty muszą być podobne

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  6. #6
    Coś już napisał Awatar Termos
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Rybnik
    Wiek
    44
    Posty
    61

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    Canon wyprodukował DPP (i aparat). Adobe wyprodukowało LR i ACR (wyniki z LR i ACR muszą być identyczne bo to ten sam engine - tak przynajmniej mówi Adobe) ale wyniki z DPP i ACR już niekoniecznie.
    Dzieki Janusz za bardzo wyczerpujaca odpowiedz. Naprawde to doceniam.
    Wszystko to co napisales bylo dla mnie oczywiste z powodu dosc duzej lektury forum:-).
    Mysle, ze nie do konca mnie zroumiales i odpowiadales na inny problem. Otoz chodzilo mi o to, ze w LR to co widzialem w oknie edycji mocno roznilo sie od tego co dostawalem 5 sekund pozniej po eksporcie. To, ze rozne jpgi otrzymam z LR i DPP to doskonale wiedzialem. Na szczescie problem sam sie rozwiazal po formacie i po ponownej instalacji LR, DPP juz nie chce (strasznie meczy mnie psychicznie jego interfejs). Nie wiem w czym byl tak na prawde problem, mysle, ze mogl byc on powiazany ze sterownikami monitora.
    Jeszcze pytanko w sprawie presetow kalibracji body. Czy to jest dodatek do odpowiedniego WB czy preset robi sie do danych warunkow oswietleniowych i mozna powiedziec ze go zastepuje... mam nadzieje, ze cos rozumiecie z tego pytania
    Powtorze jeszcze raz pytanie: Czy uzywacie takich presetow (Camera Calibration) pod LR i PS? Czy macie tam wszystko na zero?
    Pozdrawiam
    5D

  7. #7
    Uzależniony Awatar iREM
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Gdansk, Poland, Europe, Earth
    Wiek
    58
    Posty
    951

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Termos Zobacz posta
    Czytam ten watek chyba juz dziesiaty raz, ze dwa razy przeczytalem mega wykład #03 Zarządzanie barwą i nadal nie potrafie zrozumiec dlaczego kolory wyswietlane z rawa w LR i CS3 tak bardzo sie roznia od tych ktore otrzymuje po wywolaniu w jpgu.
    Nie wiem czy to w czymś pomoże, ale Scott Kelby zaleca używanie w CS3 jak i w LR - profilu ProPhoto RGB. Co do pozostałych różnic, niestety jestem przyzwyczajony. Codziennie obcuję z sytuacją różnego wyglądu zdjęć - wystarczy porównać foty RGB i po zamianie do druku a więc cmyk. Tu się zaczynają dopiero schody, kiedy ta śliczna niebieska koszulka nagle się robi fioletowa... ;-)
    Ale jest jeszcze gorszy problem. Przesyłanie klientowi fotek do wglądu - mailem. Co zrobić kiedy klient skręcił sobie do minimum jasność monitora, bo go oczy bolą? I pyta przez telefon dlaczego te foty takie wyprane? :-)
    Wszystko można zrobić lepiej.
    www.irem.pl | 500px | foty.irem.pl

  8. #8

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Musical box Zobacz posta
    SylwiaSz, jaki masz model aparatu?

    400 D

    ____________________________________
    www.sylwiaszuderblog.com

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar Mellan
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    59
    Posty
    1 851

    Domyślnie

    Niestety nie. Zaczynając obróbkę pewne wartości są ustawione inaczej niż na 0: zaczernienie na 5, podostrzanie i krzywa na średni kontrast.
    C-F-K - forever

  10. #10
    Coś już napisał Awatar Termos
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Rybnik
    Wiek
    44
    Posty
    61

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mellan Zobacz posta
    Niestety nie. Zaczynając obróbkę pewne wartości są ustawione inaczej niż na 0: zaczernienie na 5, podostrzanie i krzywa na średni kontrast.
    Chodzilo mi o wartosci z body...
    5D

Strona 5 z 19 PierwszyPierwszy ... 3456715 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •