2marekm widze że kupiłeś więc sie pochwal co to warte i może jakies surówki...?? a swoją drogą fajnie by było jakby można było zmieniac temp w samej lampie...
2marekm widze że kupiłeś więc sie pochwal co to warte i może jakies surówki...?? a swoją drogą fajnie by było jakby można było zmieniac temp w samej lampie...
oj ...przydaloby sie
moze w speedlite 780ex dadza taki bajer...
6D 30D 35 85 70-200 430EX
Pozdrawiam
2marekm widze że kupiłeś więc sie pochwal co to warte i może jakies surówki...?? a swoją drogą fajnie by było jakby można było zmieniac temp w samej lampie...
No właśnie, kiedyś kupiłem, ale prawdę mówiąc nie było okazji aby dokładnie przetestować.
Wieczorem postaram się zrobić testy... światło żarówek i lampy błyskowej.
p.s.
Dlaczego nie działa u mnie zaznaczanie tekstu.
I co z tym testem?
EDIT
o, pospieszyłem się nie czytając daty twojego posta, w pół godziny nie dasz rady
Śluby ,wesela i temu podobne zawsze robię przy 1000 ISO i dłuższych czasach dlatego też mam ciągle problem z zimnym przodem i żółtym tłem.
Od jakiegoś czasu stosuję taki patent że wkładam w stofena kawałki przezroczystego tiulu ( dostałem gratis ścinki od koleżanek,albo za grosze w sklepie) w odcieniach żółci,pomarańczy lub beżu i w zależności jakie mam światło zastane wpycham jeden lub dwa i jest sporo lepiej . Czasem też kombinuję przy stofenie pod kątem w górę że na dolną ściankę paseczek a przód i góra czysta żeby odbicia nie zażółcać.
5DMkII,40D,16-35IIL,24-70/2,8L,35/1,4L,85/1,8,135/2L,100/2,8IS L,270EX,430EXII,580EXII,dużo ELFO.
Mały teścik, z lampą na którą założono folię pomarańczową jasną.
Przykłady niestety nie uwidaczniają jakiś zasadniczych różnic. Gdyby być może, motyw i oświetlenie /np. kościół lub hala/ były inne, wtedy można byłoby dyskutować nad celowością tego zabiegu.
Oczywiście...proszę nie zwracać uwagi, na treść, i inne niedoróbki.
no to akurat zły przykład. Najlepiej zrobić fotki w długim pomieszczeniu z twarzą z przodu i w tyle (już poza zasięgiem lampy) z oświeteniem żarowym
Witam po raz pierwszy na forum! Muszę się przyznać, że testowałem już na jednym weselu folię zmieniającą temperaturę barwową lampy błyskowej i efekty były bardzo dobre. W aparacie ustawiałem balans światła sztucznego /żarówki/ i przy 2 silnych halogenach + żarówki w kinkietach przy czułości od 400 do 800 lampą z folią dopalałem w sufit. Kolorystyka wyszła naprawdę więcej niż poprawnie. Zdjęć nie mogę publicznie udostępnić, więc pozostaje Wam wierzyć na słowo i samemu spróbować. Folię kupiłem na alegro za 10 zł + przesyłka. Polecam ten patent!
Heeej! Ja również używam wspominanej folii.. Zrobiłem dzisiaj mały test, aby pokazać jak to działa. Poniżej 2 zdjęcia z dwoma różnymi źródłami światła - lampą na aparacie i światłem żarowym z boku skierowanym na twarz...
Na górze zdjęcie z folią na lampie, na dole bez.
Mam nadzieję, że się komuś przyda...
Grzechu
http://www.gzak.net - Ostatnie galerie: Warszawa 2007 , USA 2007 cz. 3 , Toskania 2011
Żelastwo: 5d, 24 2.8, 85 1.8, 70-200 F4, 28-75 2.8, 21M, 190CLB, 420EX, 580EX, E-PL3