Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 68

Wątek: canon 50 1,4

  1. #11
    Pełne uzależnienie Awatar Krzychu
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Ambush Country
    Wiek
    49
    Posty
    3 611

    Domyślnie

    Moj 50/1.4 z 350D chodzil bezblednie - zdjecia przy 1.4 czy 1.6 byly trafione w punkt jezeli chodzi o AF a na ostrosc od jakies 1.8 juz naprawde narzekac nie mozna bylo...
    Pozdrowienia,
    KZ
    KZ Aviation Photography

  2. #12
    Dopiero zaczyna Awatar mabok
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    37

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kubak82 Zobacz posta
    zaraz pewnie sie dowiemy, ze cyfry nie maja duszy itp

    jesli nie masz na niej problemu z jasnymi szklami to szczerze gratuluje, bo u mnie byla kicha, a to samo szklo pod chocby 400d nie mowiac o 40d ostrzylo o niebo lepiej.. to kwestia pozycjonowania puszek i ich mozliwosci.. a to ze ktos nie wie co jest tego przyczyna i po prostu pyta to jeszcze nie znaczy ze "zabija sztuke fotografii" .. nikt Ci nie kaze tego czytac
    Proste - jeśli w najbliższej perspektywie nie mam możliwości zmiany sprzętu na lepszy, to po co mam się zatruwać?

    50mm mam ze światłem 1.8 i właśnie na 350D jakoś sobie radzę. Jeśli mi zależy bardzo na danym ujęciu, robię dwa zdjęcia zamiast jednego i jest OK. A tomek1906 ma o klasę lepszy sprzęt i lamentuje...
    cogitationis poenam nemo patitur...
    Zaczątek nowej galerii - http://www.obiektywni.pl/autorzy/aut...03-0-0-0-0.php

  3. #13
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Śląsk
    Wiek
    43
    Posty
    2 348

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychu Zobacz posta
    Moj 50/1.4 z 350D chodzil bezblednie - zdjecia przy 1.4 czy 1.6 byly trafione w punkt jezeli chodzi o AF a na ostrosc od jakies 1.8 juz naprawde narzekac nie mozna bylo...
    ja przetestowalem 2 puszki 350d - kazdy z nich trafial gdzie chcial (ostrzone na centralnym punkcie).. po przejsciu na inny aparat - jak reka odjal - af trafia tam gdzie ma trafic..

    Cytat Zamieszczone przez mabok Zobacz posta
    Proste - jeśli w najbliższej perspektywie nie mam możliwości zmiany sprzętu na lepszy, to po co mam się zatruwać?...
    ale kto Ci sie kaze zatruwac - to kto inny ma problem i szuka rozwiazania ;-)

    Cytat Zamieszczone przez mabok Zobacz posta
    50mm mam ze światłem 1.8 i właśnie na 350D jakoś sobie radzę. Jeśli mi zależy bardzo na danym ujęciu, robię dwa zdjęcia zamiast jednego i jest OK. A tomek1906 ma o klasę lepszy sprzęt i lamentuje...
    ale my tu o 50 1.4 a nie 1.8 piszemy a to drobna roznica ;-) .. na dodatek - nie kazdy chce robic po pare zdjec i liczyc ze ktores bedzie udane..
    Ostatnio edytowane przez Kubak82 ; 01-11-2007 o 21:44

  4. #14
    theremin
    Guest

    Domyślnie

    W!

    @Tomek1906, z całym szacunkiem, ale spróbuj się może zapoznać z podstawami technicznymi, jakimi rządzi się fotografia. Pisałeś dyrdymały o szerokim kącie, miałeś problemy z 70-200, teraz z tą 50... Jutro na tapetę poleci rybie oko?
    Chyba coś nie tak...

    Pozdrawiam

    PS (niestety) używałem 350D (od kolegi) z 1.4/50. rewelacja to to nie była, ale AF trafiał...
    Ostatnio edytowane przez theremin ; 01-11-2007 o 21:48

  5. #15
    Bywalec Awatar tomek1906
    Dołączył
    Aug 2007
    Miasto
    Krakow
    Posty
    217

    Domyślnie

    mabok - widzę że nie odpowiesz na moje pytanie , jeśli lamentem nazywasz pytania które zadałem to się mylisz, nie mam powodów do takiego zachowania, bo nic się nie stało, zwyczajnie mogę to szkło oddać i po problemie. Sporo dobrego naczytałem się o tym obiektywie, skoro moje 2 egzemplarze nawet na większej GO zachowują się słabo... faktycznie nie powinienem pytać, lepiej schować do torby, pobłyszczeć na paru plenerach ,uroczystościach fajnym szkłem a potem przeklinać w domu ładne ujęcia tylko bez ostrości..., no tak to fotografii nie zabija.
    theremin - z całym szacunkiem również, nie wiem o co Ci chodzi , nawet nie mam zamiaru sie tłumaczyć, odsyłasz mnie do podstaw? bo waham się nad wymianą 10-22 na 17-40? (to te dyrdymały?, czy może dlatego że zastanawiam się czy ultraszerokie 10 z przodu jest mi potrzebne?)bo szukałem alternatywnego sposobu focenia z lampą na krótkich czasach w pomieszczeniach z 70-200? (to te problemy?)teraz dlatego że chcę skonsultować opinie innych bardziej uprzejmych canonowców o szkle które właśnie zakupiłem? otóż TAK, mam pewne wątpliwości, oczekiwałem czegoś więcej po tym szkle, jeśli irytują Cię posty mniej zaawansowanych (tudzież amatorów) jest prosty sposób na to , nie czytaj ich. "Jutro na tapetę poleci rybie oko?" jeśłi próbujesz być złośliwy , no to muszę przyznać (niestety) jestem zażenowany... może Twój AF trafiał bo jesteś od zawsze nieomylny?

  6. #16
    Uzależniony Awatar VanMurder
    Dołączył
    Jan 2007
    Wiek
    49
    Posty
    600

    Domyślnie

    nie wiem czy w czymś pomogę ale czytałem na stronie, canona że fabryka zaleca stosowanie p-tu krzyżowego AF poniżej 2.8, tańsze puszki mają tendencje do "rozjazdów" przy jasnych obiektywach, z 20D mój 50/1.4 na pełnej dyżurze nie trafiał idealnie w średnio 3 na 10 zdjęć, znajomy testował na 400D i u niego wychodziło pół na pół, natomiast na 5D trafia za każdym razem ... oczywiście na 1.4 jest lekkie mydło lepiej ostrzy od 1.6, 1,8

  7. #17
    Pełne uzależnienie Awatar aptur
    Dołączył
    Oct 2005
    Posty
    3 837

    Domyślnie

    W bliskich odległościach na 30D nie ma problemu. AF perfekcyjnie trafia tam gdzie chcę. Jednak gdy robię portrety z kilku metrów aby objąć całą sylwetkę to już tak świetnie nie jest. Często AF przestrzela ustawiając sobie ostrość na nieskończoność. W takich wypadkach wolę robić kilka klatek dla pewności.

  8. #18
    Bywalec Awatar tomek1906
    Dołączył
    Aug 2007
    Miasto
    Krakow
    Posty
    217

    Domyślnie

    dzięki VanMurder , dzięki aptur czyli mieszczę się w statystycznej średniej
    krzyżowy AF ? lecę szperać na forum

  9. #19
    Bywalec Awatar tomek1906
    Dołączył
    Aug 2007
    Miasto
    Krakow
    Posty
    217

    Domyślnie

    pozwolę sobie na chwilę podbić ten temat. w ostatnią niedzielę miałem okazję oglądać/focić na żywo ulubioną ekipę ANI MRU MRU. Korzystałem z dwóch szkieł 70-200 i owej 50tki. tak się zastanawiam , gdzieś pewnie po drodze popełniam jakiś błąd lub zbyt wiele oczekuję po swoim sprzęcie... jakby nie patrzyć chciałbym doskonalić swój warsztat. stad moje pytanie :
    odległość od sceny około 12-15 metrów , dwa mocne punktowe reflektory zwykle skierowane na artystów , ustawienia iso400, f5,6 t1/80 ekspozycja na zerze, tryb M.Wywołane na domyśłnych parametrach PSa.Po zapisaniu zdjęcia na dysku, plik w oryginalnym rozmiarze.Ostre to to nie jest ?, coś spaprałem? -jeśli ktoś zechce spojrzeć na RAWa to służe.


    http://www.szafran.webd.pl/displayim...up&cat=6&pos=0

    link do zdjęcia, coś nie mogę wkleić...
    Ostatnio edytowane przez tomek1906 ; 27-11-2007 o 22:58

  10. #20
    Zablokowany
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    2 638

    Domyślnie

    Z ciekawości chciałem zapytać, 50/1,4 mają osłonę standardowo w zestawie?

Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •