Strona 4 z 12 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 116

Wątek: Dragan Effect

  1. #31

    Domyślnie

    pewnie chodzi mu o .psd
    Pkt 8 regulaminu forum

  2. #32
    Początki nałogu Awatar Sempoo
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    44
    Posty
    273

    Domyślnie

    Efekt na wersji kolorowej jest wyśmienity. Ja mam tylko jedno pytanie: MMM czy Ty modyfikujesz całe zdjęcie globalnie (np. warstwy dopasowania), czy dostrajasz regiony (np. maski, retusz) ?
    60D | 50 1.8 II | kit 18-55 + Tamron 70-300 | moje foty

  3. #33
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sempoo Zobacz posta
    Ja mam tylko jedno pytanie: MMM czy Ty modyfikujesz całe zdjęcie globalnie (np. warstwy dopasowania), czy dostrajasz regiony (np. maski, retusz) ?
    Dodaję warstwy dopasowania z maskami a potem te maski pędzelkiem tworzę. Takie foto jak to z autobusem to 10-15 takich warstw.

  4. #34
    Bywalec Awatar corass
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Gdynia
    Posty
    102

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    To było dawno temu, teraz używam znacznie bardziej skomplikowanej techniki . Ale tak ogólnie to zabawa pojedynczymi elementami zdjęcia.

    O jakie echo chodzi bo nie wiem?
    teraz powiem, że nie pamiętam czy to sie nazywa efekt echo czy halo chodzi o tą lekką poświatę na bordowej krawędzi busa.
    10D + 28-135 3,5-5,6 USM IS + Tokina 10-17 Fisheye+ +70-200 f4 L +2x sunpak 4000AF +2x Metz 45 + helios 58 2 + 2x Metz 60.


    85sunrise.com

  5. #35
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez corass Zobacz posta
    teraz powiem, że nie pamiętam czy to sie nazywa efekt echo czy halo chodzi o tą lekką poświatę na bordowej krawędzi busa.
    Tak, się takie czasem robi jak się człowiek śpieszy i niedokładnie maluje pędzlem.

  6. #36
    Początki nałogu Awatar Saurus
    Dołączył
    Dec 2006
    Miasto
    okolice Łodzi
    Wiek
    35
    Posty
    269

    Domyślnie

    To taki "ręcznie robiony HDR", bo z jednego pliku to chyba aż tyle się nie da wyciągnąć? Efekt świetny, ech, mieć taką rozpiętość tonalną w 1 klatce, tutaj to przynajmniej porządnie wygląda a nie wszędzie poświaty i inne takie rzeczy
    Saurus

    Prawo Murphy'ego: "Nigdy nie kłóć się z głupcem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy"
    "Sztuczna inteligencja jest niczym przy prawdziwej głupocie" - Elbert Hubbart

    Galeria WWW

  7. #37
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Saurus Zobacz posta
    To taki "ręcznie robiony HDR", bo z jednego pliku to chyba aż tyle się nie da wyciągnąć? Efekt świetny, ech, mieć taką rozpiętość tonalną w 1 klatce, tutaj to przynajmniej porządnie wygląda a nie wszędzie poświaty i inne takie rzeczy
    Autobus jest z jednej klatki, w dodatku chyba ISO200. A że ręcznie to wiadomo, żaden Photomatix nie da ci takiego efektu.

  8. #38

    Domyślnie

    Ogladajac film Helikopter w ogniu zauwazylem, ze caly film wyglada w stylu A. Dragana. Ktos na forum wspomnial, ze tu kluczowe jest swiatlo do takiego efektu. Czy ktos moze cos wiecej powiedziec na temat tego swiatla? Jaki to jest rodzaj swiatla i jak je ustawic? No i jak osiagnac taka kolorystyke? Czy to przez filtry?
    Czy moze to niestety jest w wiekszosci obrobka komputerowa?

    Podobnie tez wyglada film 300 i serial Odwroceni.

    Czy ktos moze wie cos wiecej na temat tego?

  9. #39
    Uzależniony Awatar VanMurder
    Dołączył
    Jan 2007
    Wiek
    49
    Posty
    600

    Domyślnie

    To co dzieje się we współczesnej kinematografii, to kosmos ...
    wystarczy pooglądać bonus features - behind the scenes na krążku DVD i dużo można się dowiedzieć w jaki sposób zrealizowano dany efekt.
    w lata 80-tych jak była pogada to się kręciło jak nie to się nie kręciło, 90-tych ogromne softboxy zawieszone na dźwigach, pozwalały na kręcenie przy złych warunkach lub nawet w nocy - wystarczy zobaczyć Tristana'a + Izolda, na początku naszego stulecia całe filmy rozwój komputerów spowodował że filmy są teraz w całości scanowane i i obrabiane klatka po klatce, jednym z pierwszych filmów zrobionych ta technika był film Blue Crash, gdzie większość scen była na krecona przy brzydkiej pochmurnej pogodzie a po zdigitalizowaniu, podbito kontrast i saturację kolorów żeby wzmocnić Hawajski klimat
    Rodrigez - twórca "Desperado" przeszedł na całkowicie na technologię CMOS przy kręceniu filmów podobnie jak George Lucas, zrezygnowali oni z filmowania na kliszy tylko jako pierwsi nakręcili swoje filmy całkowicie cyfrowo ...
    obecnie filmy obrabia się jak zdjęcia, komputery powtarzają algorytmy, stworzone przez edytorów i aplikują je do całych scen ....

  10. #40
    Bywalec Awatar corass
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Gdynia
    Posty
    102

    Domyślnie

    Rodrigez - twórca "Desperado" przeszedł na całkowicie na technologię CMOS przy kręceniu filmów
    CMOS to świerzy format, prędzej CDD
    Odpowiednikiem PS'a w obróbce video jest AfterEffects. Tam jest kupa filtrów, są warstwy, więcej trybów mieszania itd itp. Z tymi bonusami to tak nie do końca. Pokazują efekt przed i po ew pośredni. Nie pokazują jak, w czym, po co w każdym razie film to nie obrazek - tam jest 12,5 obrazków na sekundę i proces obróbki dużo bardziej pracochłonny i trudniejszy.
    10D + 28-135 3,5-5,6 USM IS + Tokina 10-17 Fisheye+ +70-200 f4 L +2x sunpak 4000AF +2x Metz 45 + helios 58 2 + 2x Metz 60.


    85sunrise.com

Strona 4 z 12 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •