Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Wątek: Stałka do portretu mkII (bo i do makro)

Mieszany widok

  1. #1
    Bywalec Awatar gacek
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    129

    Domyślnie Stałka do portretu mkII (bo i do makro)

    Witam!

    Na początek przepraszam za kolejny wątek pod tytułem "jaki obiektyw", ale zawsze miałem dość specyficzne potrzeby i nie znalazłem dotąd prostego rozwiązania problemu. Do rzeczy.

    Przymierzam się właśnie do uzupełnienia zawartości torby jakimś sensownym obiektywem. Potrzeby mam jak w temacie: portret i makro. Precyzując, miałem przelotne doświadczenia z 100 Canona i był on dla mnie ciutkę za długi. Z drugiej strony sporo robię Sigmą kończącą się na 70mm, i to było trochę za krótko. Tak więc zdecydowałem się na stałkę gdzieś w tym zakresie. Z przyczyn bardzo subiektywnych i ciężkich do uzasadnienia (:wink najchętniej Canona.

    No i tu pojawia się problem, bo jedynymi sensownymi kandydatami są 100/2.8 i 85/1.8. Na dłuższe nawet nie patrzę, krótszy jest dopiero 60/2.8 - a 60mm to zdecydowanie za mało. Teraz, 100 byłaby idealna, gdyby była trochę krótsza. 85 byłby idealny, gdyby ostrzył trochę bliżej (żeby tak odwzorowanie 1:2 miał... No, chociaż 1:3...). Złotym środkiem wydaje się Tamron 90mm, ale cóż, jedną wiertarkę już mam.

    Tak mi się zdaje, że najsensowniej byłoby obydwa obiektywy zdobyć. Tylko mój portfel trochę się tego boi :-(

    Czy ktoś ma może taki zestaw i podzieliłby się wrażeniami? A może ktoś zetknął się z tym Tamronem tudzież inną Sigmą i może powiedzieć coś zachęcającego na jego temat? Czy może ma sens dopinanie pierścieni do 85/1.8? Co by wynikło z takiego połączenia?


    Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki
    Szkła: 10-22 + Σ 17-70 + Σ 50/1.4 + 100 macro + takie tam
    Dodatki: 400D + grip + 580EX II + takie tam

    Puzzle Canona: 50/1.8, 3 kawałki, od lat 6.

  2. #2
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Bydgoszcz.
    Posty
    3 468

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gacek Zobacz posta
    Witam!

    Na początek przepraszam za kolejny wątek pod tytułem "jaki obiektyw", ale zawsze miałem dość specyficzne potrzeby i nie znalazłem dotąd prostego rozwiązania problemu. Do rzeczy.

    Przymierzam się właśnie do uzupełnienia zawartości torby jakimś sensownym obiektywem. Potrzeby mam jak w temacie: portret i makro. Precyzując, miałem przelotne doświadczenia z 100 Canona i był on dla mnie ciutkę za długi. Z drugiej strony sporo robię Sigmą kończącą się na 70mm, i to było trochę za krótko. Tak więc zdecydowałem się na stałkę gdzieś w tym zakresie. Z przyczyn bardzo subiektywnych i ciężkich do uzasadnienia (:wink najchętniej Canona.

    No i tu pojawia się problem, bo jedynymi sensownymi kandydatami są 100/2.8 i 85/1.8. Na dłuższe nawet nie patrzę, krótszy jest dopiero 60/2.8 - a 60mm to zdecydowanie za mało. Teraz, 100 byłaby idealna, gdyby była trochę krótsza. 85 byłby idealny, gdyby ostrzył trochę bliżej (żeby tak odwzorowanie 1:2 miał... No, chociaż 1:3...). Złotym środkiem wydaje się Tamron 90mm, ale cóż, jedną wiertarkę już mam.

    Tak mi się zdaje, że najsensowniej byłoby obydwa obiektywy zdobyć. Tylko mój portfel trochę się tego boi :-(

    Czy ktoś ma może taki zestaw i podzieliłby się wrażeniami? A może ktoś zetknął się z tym Tamronem tudzież inną Sigmą i może powiedzieć coś zachęcającego na jego temat? Czy może ma sens dopinanie pierścieni do 85/1.8? Co by wynikło z takiego połączenia?


    Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki
    Róznica w ogniskowych i jakości 85/1,8 a 100,2,8 jest b.mała .Kupno obu przy tak małej ilosci posiadanych obiektywów nie ma sensu.Do makro najlepsze sa obiektywy macro z odwzorowaniem min.1:1.Ale makrofotograia to pojecie szerokie:np.owady ,małe przedmioty ,rosliny, reprodukcje..i kazdy z tych tematów wymaga troche innego obiektywu.Dopinanie pierscieni zmienia odwzorowanie kosztem swiatła.Oczywiscie ma sens ale nie zastepuje obiektywu macro w 100 procentach.Obiektyw makro ma bardziej precyzyjnymechanizm ostrzenia w zakresie macro,inna płaska powierzchnie obrazowa itp.płynna zmiane ogniskowej a niektóre pozwalaja zmienic odwzorowanie do 5:1.Mysle że na Twim miejscu kupiłbym 85/1,8 i jakis macro zaleznie od budzetu.Pozdrawiam.

  3. #3
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 580

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez janmar Zobacz posta
    Dopinanie pierscieni zmienia odwzorowanie kosztem swiatła.
    Dlaczego kosztem światła? Czy dopnie się pierścienie pośrednie czy obiektyw przy ostrzeniu poradzi sobie bez nich strata światła jest taka sama.

  4. #4
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Bydgoszcz.
    Posty
    3 468

    Domyślnie

    No, niestety im wiecej pierscieni tym ciemniej.Najlepiej obejrzyj to na mieszku macro.Im bardziej go rozciagasz tym bardziej sie robi cieeeemno.Praw fizyki pan nie zmienisz..... :smile:Oczywiscie na jednym 12mm pierscieniu trudno to zaobserwować.Ale to jeszcze właściwie nie macro.Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez janmar ; 31-10-2007 o 22:56

  5. #5
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 580

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez janmar Zobacz posta
    No, niestety im wiecej pierscieni tym ciemniej.Najlepiej obejrzyj to na mieszku macro.Im bardziej go rozciagasz tym bardziej sie robi cieeeemno.Praw fizyki pan nie zmienisz..... :smile:Oczywiscie na jednym 12mm pierscieniu trudno to zaobserwować.Ale to jeszcze właściwie nie macro.Pozdrawiam.
    Ale przecież dokładnie to samo dzieje się w obiektywach makro - im bliżej ostawiona ostrość tym ciemniej, tak jak pisałem czy użyjesz pierścienia czy obiektyw jest w stanie uzyskać tą samą skalę odwzorowania bez pierścienia, to strata światła będzie TA SAMA. Właśnie dlatego, że praw fizyki oszukać się nie da.

  6. #6
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Bydgoszcz.
    Posty
    3 468

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michalab Zobacz posta
    Ale przecież dokładnie to samo dzieje się w obiektywach makro - im bliżej ostawiona ostrość tym ciemniej, tak jak pisałem czy użyjesz pierścienia czy obiektyw jest w stanie uzyskać tą samą skalę odwzorowania bez pierścienia, to strata światła będzie TA SAMA. Właśnie dlatego, że praw fizyki oszukać się nie da.
    Moze powiem to samo inaczej: Każdy pierscień [albo mieszek] wstawiony miedzy obiektyw a body obniza mocno jasność obiektywu.Jezeli odwzorowanie mozna osiagnąć bez pierścieni ,przy pomocy samego obiektywu,to przeciez ich nie stosujemy. Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez janmar ; 16-12-2007 o 22:32

  7. #7

    Domyślnie

    Witaj,

    Nie sprecyzowales czy chodzi o D czy Ds. Tak czy inaczej - w obu przypadkach 100/2.8 jest swietnym wyborem. Do dzis z wielkim sentymentem patrze na swietny rysunek portretow robionych tym szklem i kropowanymi matrycami, nie mniej jestem tez z niego zadowolony po przesiadce na Ds. Absolutnie zasluguje na chocby cienki czerwony paseczek na korpusie
    pozdrawiam,
    zby

  8. #8
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Bydgoszcz.
    Posty
    3 468

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zby Zobacz posta
    Witaj,

    Nie sprecyzowales czy chodzi o D czy Ds. Tak czy inaczej - w obu przypadkach 100/2.8 jest swietnym wyborem. Do dzis z wielkim sentymentem patrze na swietny rysunek portretow robionych tym szklem i kropowanymi matrycami, nie mniej jestem tez z niego zadowolony po przesiadce na Ds. Absolutnie zasluguje na chocby cienki czerwony paseczek na korpusie
    400D + Σ 17-70 f/2.8-4.5 + Tamron 70-300 f/4-5.6 + trochę M42
    Popatrz na stopkę jw.Skad sie to "d czy Ds "wzieło.?Jezeli chodzi o mechanikę i obudowę to przynajmniej w tym sa pewne róznice.

  9. #9
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Bydgoszcz.
    Posty
    3 468

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zby Zobacz posta
    Witaj,

    Nie sprecyzowales czy chodzi o D czy Ds. Tak czy inaczej - w obu przypadkach 100/2.8 jest swietnym wyborem. Do dzis z wielkim sentymentem patrze na swietny rysunek portretow robionych tym szklem i kropowanymi matrycami, nie mniej jestem tez z niego zadowolony po przesiadce na Ds. Absolutnie zasluguje na chocby cienki czerwony paseczek na korpusie
    400D + Σ 17-70 f/2.8-4.5 + Tamron 70-300 f/4-5.6 + trochę M42[Quote]

    Popatrz na stopkę jw.Skąd sie to "d czy Ds "wzięło.?Jezeli chodzi o mechanikę
    i obudowę to przynajmniej w tym sa pewne róznice,w optyce niestety też ,chociaz niewatpliwie 100/2 jest swietnym obiektywem.Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez janmar ; 24-10-2007 o 14:43

  10. #10
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    1 370

    Domyślnie

    Ja na twoim miejscu wzial bym 85/1.8 (rewelacja) i do tego pierscienie posrednie (ktos udostepnial przyklady z pierscieniami KNEKO) 2 w 1 - bedziesz mial rewelacyjne szklo do portretow oraz makro jak zajdzie potrzeba

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •