"Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston
ciekawostki, w tym porównanie rozmiarów EP-1 i G1
http://fourthirds-user.com/2009/06/o...son_review.php
Fotografuję bez pośpiechu... Mój sprzęt: 1/ Dobre i wygodne buty. 2/ Zestaw "Małpa z Brzytwą" czyli ΣSIGMALux 50mm f/1.4 EX DG HSM z przypiętym 5DMkII, zoom nożny, flash... jaki flash???
3/ Czasem także ΣSIGMA 12-24mm f/4.5-5.6 EX DG HSM i Carl Zeiss Planar T* 1.4/85 ZE
Mysle, ze to o czym piszesz jest w pelni prawdziwe. Tylko co w tym dziwnego?
Ja na podanej przeze mnie przed chwila porownywarce - otwieram zdjecie "Still life" juz na ISO 800 i... GH1 bije na glowe E-30 jesli chodzi o detale i szumy...
E-P1 rowniez zapewne bedzie bic E-30 mocno, sadzac po pierwszych fotkach z netu.
Nie znam akurat Olka SP570UZ, ale jak otworzylem 1050SW (ta sama matryca, ciut pozniej wydany) na ISO 800 - to rowniez zalamka w porownaniu do u43 GH1...
PS: Jesli SP570UZ daje duzo lepszy obraz niz 1050SW statycznego obrazka sluzacego do testow - to przepraszam, popraw mnie il Dottore!
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Zapomnialem zapytac - dlaczego tak sadzisz? Sample wskazuja na cos innego. Zreszta tak jest nie tylko w przypadku Olympusa.
Nie sama matryca sie liczy, ale soft rowniez. Porownaj "niby te same" matryce w Sony i Nikon'ach..?
Ostatnio edytowane przez Jerry_R ; 19-06-2009 o 00:10 Powód: Automerged Doublepost
Pozdrawiam!
Nie zamierzam Cię poprawiać bo SP570UZ daje wyjątkowo badziewny obraz po prostu!
Nie da się porównywać go z Penem ani z tym Panasem bo to jest daleko niższa liga... zresztą sensor mikroskopijny, więc o czym tu mówić? Do tego nie działa w zasadzie stabilizacja optyczna, AF gubi się w słabym świetle, beznadziejne szkło... najgorzej wydane 600 euro (kupowałem jako gorącą supernowość) w moim życiu.
I już nie lubię Olympusa. Uraz mam.
Soft też ważny, prawda, ale nie dziwi Cię że do Pena włożyli lepszą matrycę (czy też soft) niż do drogiego E-30?
Coś mi tu nie gra...
Fotografuję bez pośpiechu... Mój sprzęt: 1/ Dobre i wygodne buty. 2/ Zestaw "Małpa z Brzytwą" czyli ΣSIGMALux 50mm f/1.4 EX DG HSM z przypiętym 5DMkII, zoom nożny, flash... jaki flash???
3/ Czasem także ΣSIGMA 12-24mm f/4.5-5.6 EX DG HSM i Carl Zeiss Planar T* 1.4/85 ZE
No i jest kolejne potwierdzenie, preview E-P1. Przyklad E-30 jednak totalnie nieudany... E-P1 rowniez bije na glowe E-30: http://www.imaging-resource.com/PRODS/EP1/EP1A7.HTM
E-P1 ISO 800 NR OFF
http://www.imaging-resource.com/PROD...800_NR_OFF.HTM
E-30 ISO 800 NR OFF
http://www.imaging-resource.com/PROD...800_NR_OFF.HTM
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Zupelnie szczerze odpowiem:
- nie wiem co i dlaczego ktora firma wklada, jaka ma polityke. 43 nigdy sie nie interesowalem. Jak teraz patrze na cropy z E-30 - chce mi sie rzygac - jak Tobie... Jak widzialem testy AF w LV w 43 Olka - zalamka.
Zainteresowalem sie za to jakis czas temu u43 dzieki G1, wlaczaja tak szybki jak w entry level lustrzankach - LV AF. Do tego jeszcze EVF. Potem zobaczylem duza poprawe jesli chodzi o wyzsze ISO w GH1. Teraz widze sample z E-P1.
I tu juz spokojnie powiem, ze nie zbiera mi sie na wymioty ;-)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
PS: Tu mozna znalezc komentarz a propo IQ i przyklady z ISO 1600 - porownujace GH1 do NIKON D5000, CANON XSi oraz CANON T1i:
http://www.imaging-resource.com/PROD...H1/DMCGH1A.HTM
Ostatnio edytowane przez Jerry_R ; 19-06-2009 o 00:39 Powód: Automerged Doublepost
Pozdrawiam!
jak wyjdzie w systemie m4/3 obiektyw o takim zakresie jak w SP570UZ to mozna bedzie te aparaty porownywac, z tym ze wtedy taki E-P1 straci swoj niby duzy atut w postaci wielkosci
mysle ze pojawianie sie tego systemu spowoduje wiekszy ruch w klasie kompaktow, nieco wieksze fizycznie matryce niz teraz, i niewymienne obiektywy o duzym zakresie ogniskowych - takie aparaty beda sie sprzedawaly znacznie lepiej niz nowy m4/3
Z tymi większymi matrycami w kompaktach to nie będzie tak łatwo, bo to wprost prowadzi do wydłużenia ogniskowych i w konsekwencji zwiekszenia rozmiarów "megazoomów". Nie wiem ale obawiam się, że księgowi niektórych firm mogą się wnerwić, a ich zdanie nie jest bez znaczenia8). Marketingowcom też może się to nie spodobać, bo kompakty mają być małe i wygodne.
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Z tą szybkością AF w wysokiej albo niskiej półce SLR to byłbym ostrożny. Zależy która firma.
Np. wedle pomiarów popphoto
http://www.popphoto.com/Reviews/Came...tal-Statistics
http://www.popphoto.com/Reviews/Came...00-Camera-Test
Nikon D3X nie ma szybszego AF a raczej wolniejszy niż Sony 200 aż do EV 0.
450D też jest szybki. Najwyżej lag może być trochę krótszy w propuszkach. No i szybkość w b. b. słabym świetle.
A szybkość AF kontrastowego wkrótce się poprawi, zresztą już teraz jest o wiele lepsza w dobrych kompaktach niż w LiveView lustrzanek.
Ostatnio edytowane przez pan.kolega ; 19-06-2009 o 06:04