Ja myślę, że 800-setka jest przeznaczona dla agencji i paparazzi. I tu koszty nie będą tak istotne. Po za tym znów Canon ma tu monopol i to wykorzystuje.
Natomiast co do 200/2 wszystko się potwierdziło co napisałem wyżej.
Ja myślę, że 800-setka jest przeznaczona dla agencji i paparazzi. I tu koszty nie będą tak istotne. Po za tym znów Canon ma tu monopol i to wykorzystuje.
Natomiast co do 200/2 wszystko się potwierdziło co napisałem wyżej.
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Moim zdaniem cena 800tki z kosmosu
wedle tego co pisał Canon, niezależnie ile w tym marketingu, to 800 GOŁA ma być lepsza optycznie od 600mm. Oczywiście podpinanie TC uwydatnia ten fakt, a że podpinając x1.4 dostaniesz to co w 600 z tc x 2.0 no to może mieć znaczenie wyraźnie widoczne. No o 800 + tcx2 nie mówiąc![]()
hehe, chyba pójdę teraz nieco w innym kierunku
ale zacne szkiełko, mieć by nie zawadziło
Patrząc na MTF-y tej 800-tki to sądzę, że jednak znajdzie się sporo chętnych. Poza tym ta cena nie jest wbrew pozorom na zachodzie zaporowa. Przecież u nas dawniej po tyle były 600-tki, a jednak kupowali. To nie jest 100 k$ jak za 1200mm.
Swoją drogą Canon ma teraz imponujący "lineup"długich stałek.
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Jesli chodzi o ilosc pixeli w aparacie z cropem, to aktualnie najbardziej
do zwierzat nadaje sie nowy Rebel. 450D - 12MP, 40D - 10MP, 1D III - 10MP...
Dlatego tez Canon wypuscil go teraz razem z nowym 800 f5.6L IS.
Co za wspaniale combo!
A na serio porownujac pelne ceny tzw sugerowane innych szkiel, a to
za ile sie sprzedaja, wychodzi, ze 200 powinna byc okolo $3750,
a 800 ponizej $7000. Z kolei ostatnie pare przykladow - 70-200 f4L IS
i 50 f1.2 sprzedawaly sie na poczatku za pelne ceny sugerowane,
wiec trudno wyczuc jak to bedzie w tym przypadku...
Nie wierze by Canon mogl spiewac $6K za 200 f2, gdy wersja Nikona
jest ponizej $4K... Ale z drugiej strony nic mnie juz u Canona nie
zdziwi, wiec kto wie?
Amstelveen, Holandia, 24 stycznia 2008: Canon zapowiada dzisiaj dwa nowe, profesjonalne obiektywy EF: obiektyw EF200mm f/2L IS USM oraz EF800mm f/5.6L IS USM. Wyposażone w najnowszy, 4-stopniowy stabilizator obrazu, oba modele posiadają optykę i konstrukcję elektromechaniczną klasy L, zapewniającą najwyższą jakość optyczną i najwyższą sprawność działania w kategorii obiektywów profesjonalnych.
EF800mm f/5.6L IS USM zwiększa liczbę superteleobiektywów EF, oferując najdłuższą ogniskową wśród dostępnych na rynku teleobiektywów Canon EF. Będąc na tyle lekkim, że można nim fotografować „z ręki”, obiektyw ten powinien stać się popularny wśród fotografów sportowych, fotoreporterów i fotografów przyrody.
Korzystając z zalet elementów UD i elementów fluorytowych oraz licznych nowych technologii optycznych, oba obiektywy oferują fotografom profesjonalnym wyjątkowy poziom jakości optycznej – zarówno działając samodzielnie, jak i z telekonwerterem Canon EF 1.4x.
Podstawowe cechy:
4-stopniowy stabilizator obrazu, z dwoma trybami stabilizacji
2 soczewki fluorytowe, 1 soczewka UD i 1 soczewka Super UD
Automatyka ostrości z pierścieniowym napędem USM i stale dostępnym korygowaniem ręcznym
Kołowa przysłona, dająca przyjemne rozmywanie się tła
Pokrycia Super Spectra, redukujące wewnętrzne odbicia i odblaski
Korpus ze stopów magnezu – masa tylko 4,5 kg
Posiada uszczelnienia chroniące przed kurzem, deszczem i wilgocią.
Stabilizator obrazu
4-stopniowy stabilizator (IS – Image Stabilizer) znacznie zwiększa użyteczność obu obiektywów przy słabym oświetleniu. Fotografowanie obiektywem trzymanym w ręku i z nastawą czasu na 1/60 sek. daje po włączeniu stabilizatora obraz tak samo ostry, jak przy normalnym fotografowaniu z czasem 1/1000 sek. Dostępne są dwa tryby stabilizacji – „Tryb 1” koryguje drgania wzdłuż obu osi, a „Tryb 2” – tylko wzdłuż jednej osi. Gdy obiekt porusza się poziomo, to działa tylko stabilizacja drgań pionowych i stabilizator nie koryguje celowego obracania obiektywu w płaszczyźnie poziomej.
Stabilizator wyłącza się automatycznie, gdy aparat jest zamontowany na statywie. Zapobiega to powstawaniu sprzężenia zwrotnego pomiędzy czujnikiem drgań a wibracjami pochodzącymi z napędu stabilizatora.
Optyka klasy L
Oba obiektywy posiadają najnowocześniejszą konstrukcję optyczną, która pozwoliła zmniejszyć ich wymiary i masę, przy równoczesnej poprawie jakości obrazu na całej jego powierzchni. Połączenie elementów ze szkła fluorytowego, szkła UD (Ultra-Low Dispersion) i Super UD pozwoliło wyeliminować wtórne aberracje chromatyczne, powodujące utratę ostrości i powstawanie kolorowych obwódek na granicach kontrastowych zmian kolorów. Canon opatentował pokrycia Super Spectra, redukujące odbicia światła od powierzchni soczewek. Pokrycia te poprawiają ogólną jakość obrazu, pomagają utrzymać naturalną równowagę kolorystyki oraz minimalizują wewnętrzne odbicia i odblaski.
Lżejsze, mniejsze i bardziej przyjazne środowisku
Oba obiektywy posiadają elementy mechaniczne wykonane z wytrzymałych stopów magnezowych, co pozwoliło uzyskać znaczne zmniejszenie ich masy. EF200mm f/2L IS USM jest najlżejszy w swojej klasie, posiadając masę jedynie 2,52 kg. Obiektyw EF800mm f/5.6L IS USM, mimo swojej ogniskowej, ma długość 481 mm, a więc zbliżoną do EF600mm f/4L IS USM, ale jego masa jest mniejsza od tego obiektywu o ok. 860g. Działając zgodnie z przyjętą przez korporację Canon filozofią Kyosei – życia w harmonii z naturalnym środowiskiem – wykonano oba obiektywy wyłącznie ze szkła bezołowiowego.
Wysoka funkcjonalność
Obiektywy EF200mm f/2L IS USM oraz EF800mm f/5.6L IS USM posiadają kilka funkcji wspomagających fotografów działających w plenerze. Przycisk AF, umieszczony z przodu każdego obiektywu, pozwala chwilowo wyłączać automatykę ostrości. Można też zmieniać jego funkcję, odpowiednio do funkcji indywidualizujących działanie aparatów EOS 40D, EOS 5D, EOS-1D Mark III oraz EOS-1Ds Mark III – oprócz sterowania trybami AF, przycisk ten może sterować stabilizacją obrazu lub blokowaniem ekspozycji. Oba obiektywy mają też funkcję powrotu do zapamiętanej nastawy ostrości. Funkcja ta elektronicznie zachowuje wybraną przez użytkownika nastawę ostrości, a następnie pozwala skokowo do niej powrócić, co jest szczególnie użyteczne w fotografii przyrodniczej i sportowej.
http://www.foto-bogutti.pl/product_i...oducts_id/2735