Kurcze, imho jak ktoś kupuje 1dsmk3 to powinien wiedziec jaki tam jest mnoznik...
6DII + 17-200/2,8L
Ja napisze tylko tyle.
Jak 10D wchodzilo na rynek (2003??), kosztowalo cos kolo 10.000PLN??
Dzisiaj takie body, malo uzywane mozna kupic za jakies 1000 PLN pewnie.
Nie dalej jak 3 lata temu dalem za trabanta wyjatkowo malo (bo z USA), kolo 4500PLN. Dzisiaj nowy model 40D chyba mozna miec za mniej.
Stawiam teze, ze za 2-3 lata FF-y beda cenowo dostepne dla kowalskiego.
Marcin
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Nie do konca trafione. Te same szkla na cropie (np 30d) pokazuja wiecej CA niz na 5D. Nie pytaj czemu. Nie wiem.
40D ma 10mln pikseli. Taka sama gestosc na FF bedziesz mial przy.....25 mln pikseli. Tak wiec zapasu troszke jest ;-)
Marcin
Ostatnio edytowane przez mjastrzebski ; 23-10-2007 o 16:25 Powód: Automerged Doublepost
Chciałbym mieć więcej czasu na fotografowanie.
co to jest FF, a co to jest crop?
Jesli pytania zbyt dla Was oczywiste, odeslijcie mnie do jakiegos slownika...
Sorry, ale to, ze nie rozumiem pewnych kwestii technicznych i waszego ciekawego jezyka branzowego, nie znaczy, ze nie moge miec 1Ds Mark III. Dostaje kase z grantu i na dniach musze oddac biznes plana w nim liste zakupow. Stad te pytania.
Niestety moja praca wymaga zmiany 20D na cos o lepszej matrycy.
Poniewaz nie robie raczej zdjec reporterskich, lubie canona i chce miec cos zblizonego do sredniegoformatu wybralam 1Ds Mark III.
Dzieki za zaangazowanie
pozdrawiam!
m.
FF - full frame, matryca o wielkości pełnej klatki , 24x36 mm pasują obiektywy tylko EF Canona,
APSC - matryca o wymiarach ok. 15x23 mm, tzw. crop, pasują obiektywy EF i EF-s canona (np 10-22)
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Edit: FullFrame to właśnie 1Ds Mark III, czyli obiektyw 10-22 nie nadaje się (wysunięta tylna soczewka w obiektywie uszkodzi lustro w aparacie).
Ostatnio edytowane przez Paprochwbody ; 23-10-2007 o 17:44 Powód: Automerged Doublepost
Widzieliście porównanie rozdzielczości 10-22 i 17-40 (jakby nie było taki mały test ostrości)
10-22 :
http://www.optyczne.pl/24.4-Test_obi...E6_obrazu.html
17-40 :
http://www.optyczne.pl/35.4-Test_obi...E6_obrazu.html
jakby nie patrzeć EF-S górą...
Hmmm... Doświadczalnie, nigdy tego nie sprawdzałem, bo nigdy nie miałem styczności z 5D. Być może jest to kwestia filtru AA, bądź właśnie gęstości upakowania pixeli? Ale teoretycznie jest to dla mnie zupełnie niezrozumiałe... Obiektyw powinien rzucać obraz niezależnie od body identyczny, a CA jest jak najbardziej związane z obiektywem, a wręcz jest jego wadą i wynika ze znanego zjawiska -> różnych współczynników załamania poszczególnych składowych światła białego w ośrodku jakim jest soczewka. Jest to jak najbardziej sprawa związana z budową optyki obiektywu... Ponadto CA, jak i wszystkie inne aberacje i niedoskonałości powiększają się wraz ze wzrostem odległości od osi optycznej soczewki, więc tym bardziej teoretycznie w FF powinno być gorzej. Ale tak jak mówię, testów nie przeprowadzałem to i doświadczeń nie mam. Może ktoś mógłby rozwinąć wątek? Czy ktoś spotkał się z teorią mjastrzębski'ego w praktyce?
Ale już bardzo niewiele, biorąc pod uwagę wspominanego tu 1Ds Mark III, to wielkość jego pixel'a jest już nawet minimalnie mniejsza niż w 30D :-) A nie wiadomo jakie będą matryce FF za np 2 lata, może 30mln?Co nie zmienia faktu, że do zastosowań amatorskich, pewnie będzie to o wiele za dużo... Choć nie wiem, ktoś kiedyś powiedział, że 640kb RAM'u wystarczy z zapasem do wszystkich zastosowań
![]()
Pozdrawiam,
Michał
A co by bylo, gdyby tak "zerwac gwint" w Canonie 10-22 i tym samym przerobic go pod FF? Czyz to nie byloby piekne???)) Skoro mozna to robic w 18-55, to dlaczego nie sprobowac z 10-22 i 5D? Slyszal ktos o takim zabiegu?