Jak chodzi o monopod - to moim zdaniem w zasadzie do sportu wystarczy jakikolwiek.
I tak będziesz używał czasów krótszych niż 1/400, 1/500...
więc raczej chodzi o podtrzymanie sprzętu, niż jego ustabilizowanie.
Co do statywu - nie wiem, więc się nie będę wypowiadać.
Sluszna uwaga, z drugiej strony jakies tam problemy w praniu wychodza
Wg tego pana - http://www.youtube.com/watch?v=gKAppvMK1Vc - Velbon monopod Pro Pod CF-8
Az dziwnie bo firma kojarzy sie raczej z tanszymi zamiennikami manfrotto.
Jeżeli chodzi o Canona 500mm f/4 jest to nasłabszy optycznie z dlugich tele,na twoim miejsu nie wachal bym się nawet minuty i kupił bym 600mm f/4 albo coś krótszego np: 400mm 2.8 rewelka szkiełko.
Chyba nie jest tak zle z ta 500 skoro tu http://www.birdphoto.fi/ Panowie uzwaja tego tele jako nr 1?
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Zgaduję, że na podstawie innych opinii..:-)
To tak znalezione na szybko..:-) Czytając wątek w zaprezentowany sposób, mozna sobie wmówić, że droga jest tylko jedna, a w zasadzie dwie (a i tak nie znjdzie się tam miejsca dla 500/4) ale z kolei Kubaman i Muflon bardzo sobie je chwalą..Poza tym jeśli coś jest najgorsze, wcale nie musi byc złe, po prostu przegrywa z konkurencją:wink:*
Pozdrawiam
*Wyjątkiem jest tutaj chyba EF 400mm f/4.0L DO IS USM, który w większości opinii nie jest wart swoich pieniędzy..
Ostatnio edytowane przez Slider ; 08-04-2009 o 23:34
Canon PowerShot S3 IS, Canon Lens 36-432mm f/2.7-f/3.5 IS USM, dekieLek na obiektyw, pasek, Lampa wbudowana SpeedLite, VeLbon CX200, Literatura, Karty pamięci SanDisk uLtra III 2.0 GB, Adapter, CoreL Paint Shop Pro Photo X2, Lenspen mini Pro.