Ja wydziergałem coś takiego... Aperture + PS
Ja wydziergałem coś takiego... Aperture + PS
5DmkII + C50/1.4 + C85/1.8 + 2,5kg jabłek w wersji PRO
"ADMINISTRACJO ! ZAPOBIEGAJ I LECZ SIĘ RUTYNOWO. DOBRO ADMINISTRACJI, GWARANTEM DOBRA OGÓŁU"
do mnie nie przemawia![]()
Moje zdjęcia
RIP: Canon 40d, Tokina 10-17 Fisheye, Canon 70-200L f4, Canon 17-40L f4, Canon 50 f1.4, 6x Sunpak 555+2x Quantum Battery Pack, 3x PocketWizard MultiMAX (sprzęt skradziono w Krakowie, numer seryjny Body: 0930516228)
Szczerze, do mnie też nieAle takie coś mi wyszło z tych tutków, tyle że zamiast Lightroom była Aperturka.
To co osiąga Dave Hill jest dużo lepsze, tyle że tam podczas samego robienia zdjęcia jest użyta tona oświetlenia, więc efekty jak widać się różnią i to bardzo.
5DmkII + C50/1.4 + C85/1.8 + 2,5kg jabłek w wersji PRO
"ADMINISTRACJO ! ZAPOBIEGAJ I LECZ SIĘ RUTYNOWO. DOBRO ADMINISTRACJI, GWARANTEM DOBRA OGÓŁU"
dokladnie, tona oswietlenia, znalazlem to na jakims zagranicznym forum
Hi guys,
Wow, I'm flattered by all this talk! I'm glad some of you like my work. I really can't share much about specifics, and I'm not a photoshop guru, but I am definitely down to discuss. I haven't used HDR or that tone-mapping stuff. I just recently heard about it, and it seems you need to bracket your images to do it well. That would be almost impossible when shooting humans! :-) In terms of cameras, depending on the budget, I use canon digitals and H1's; all prime lenses. Canons are SOOO fun and easy to shoot with, but the H1 files are crisp, edge to edge, and print bigger. Kinda a trade off. I'm a big fan of using lights, and I'd say the primary factor of how my images look is the lighting setup. Photoshop is of course crucial as well, but you gotta have a clean raw file to begin with. Too much processing can give you nasty digital grain, halos, all that stuff, which may look good on Flickr, but when printed on paper for a portfolio that an art director sees, looks like junk. I would totally suggest that new photogs spend less time on Photoshop and more time shooting and playing with lights, and learning how to direct their subjects. As to the comment about $50k shoots... haha... that made me laugh. For sure my budgets have been getting bigger, but a lot of the stuff on my site paid peanuts. You really have to work your butt off; lots of sweat, set-building, hauling lights all over the place, day after day, for at least a few years etc. But that's part of the adventure, right!? Let me know if u guys have any more questions. Thanks!
30D + 50 mm 1.8 II + Sigma 18-50 3.5-5.6 DC + MC Peleng 3.5/8A + SpeedLite 580 IIEX + duuuuza doza fascynacji
jak coś takiego osiągnąć?
proszę bardzo, powinno wystarczyć:
http://www.jcmartins.com/_MG_1571small
jak sciagniesz to do nazwy pliku dopisz .psd
Pozdr.
Loty widokowe nad morzem - teraz mnie pochłaniają, 1Ds kurzy się na półce...
PSD bardzo fajna ale prawię ręcznie namalowane,
kiedyś mię to kręciło ale teraz jakoś zmieniłem ścieżkę
i ostre wyciąganie cieni minę nie grzeje...
ale co do technik świetnych Dave Hill'a to dobrze z niego czerpać inspiracje,
kilka myków można podpatrzeć na jego stronie
np tu
polecam również cały dział behind_the_scenes na http://davehillphoto.com/
wzorowałem się na jego oświetleniu, czyli łączeniu światła zastanego,
ze sztucznym/studyjnym przy realizacji tej foty :
ja jednak wolę gdy więcej rzeczy zostaje ukryte w cieniu... (niedopowiedziane)
pozdrawiam
filmy instruktażowe w lightroomie są THE best - dzięki