Strona 5 z 27 PierwszyPierwszy ... 3456715 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 270

Wątek: 1Ds Mark II vs 5D

  1. #41

    Domyślnie 5D jest OK za 8 tys a 1DsMIII jest OK za 20 tys.

    Chodzi o to ze 5D nie ma dla siebie konkurencji i nie zanosi sie na to szybko.
    Każdy kto używa 5D zna jego wady... w trochę inny sposób dostosował sposób fotografowania by mu nie przeszkadzały. Boli realne synchro z błyskiem przy 1/160s, skoro AF jest zawodny w słabym oswietleniu (oczywiście tylko centralny punkt nadaje sie do czegokolwiek) dziwi mnie ze nie zrobili do niego sami jasnej matówki z klinem. A jak maja ostrzyc Ci z shiftami?

    za 20 tys. 1DsMIII - ma 1/250 synchro jak dla mnie to konieczność. Już pisałem ze szkoda ze nie ma możliwości drugiej "wirtualnej migawki" z synchro do 1/1000 s...

    wielkość matrycy? jak sie założy dobrą stalkę to te 20 milionów pewnie będzie widać ale bardziej martwią wielkie pliki. Kiedyś porównywaliśmy wydruki 30x40 z 5D i starszej przystawki i różnica była w szczegółach praktycznie żadna, w kolorze tak, w kontraście tez ale średnioformatowy plik był 4x wiekszy !!!
    Wiec nie cieszy mnie kilkuprocentowy przyrost detalu w obrazie okupiony o kilkuset procent większym plikiem na dysku.... (4,5 Gb na płycie DVD to niewiele miejsca)

    DUŻO ciekawsza wydaje mi sie funkcja ratowania świateł..i wizjer POWIEKSZONY mam nadzieje ze jest to wyraźny postęp.

    niestety gabarytowo jest wielki i cięzki

  2. #42
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Bydgoszcz.
    Posty
    3 468

    Domyślnie

    :smile:
    Cytat Zamieszczone przez frikmen Zobacz posta
    Chodzi o to ze 5D nie ma dla siebie konkurencji i nie zanosi sie na to szybko.
    Każdy kto używa 5D zna jego wady... w trochę inny sposób dostosował sposób fotografowania by mu nie przeszkadzały. Boli realne synchro z błyskiem przy 1/160s, skoro AF jest zawodny w słabym oswietleniu (oczywiście tylko centralny punkt nadaje sie do czegokolwiek) dziwi mnie ze nie zrobili do niego sami jasnej matówki z klinem. A jak maja ostrzyc Ci z shiftami?

    za 20 tys. 1DsMIII - ma 1/250 synchro jak dla mnie to konieczność. Już pisałem ze szkoda ze nie ma możliwości drugiej "wirtualnej migawki" z synchro do 1/1000 s...

    wielkość matrycy? jak sie założy dobrą stalkę to te 20 milionów pewnie będzie widać ale bardziej martwią wielkie pliki. Kiedyś porównywaliśmy wydruki 30x40 z 5D i starszej przystawki i różnica była w szczegółach praktycznie żadna, w kolorze tak, w kontraście tez ale średnioformatowy plik był 4x wiekszy !!!
    Wiec nie cieszy mnie kilkuprocentowy przyrost detalu w obrazie okupiony o kilkuset procent większym plikiem na dysku.... (4,5 Gb na płycie DVD to niewiele miejsca)

    DUŻO ciekawsza wydaje mi sie funkcja ratowania świateł..i wizjer POWIEKSZONY mam nadzieje ze jest to wyraźny postęp.

    niestety gabarytowo jest wielki i cięzki
    Używam 5d.Czas synchro 1/160 s tylko centralny punkt AF nadaje sie do czegokolwiek matówkę z klinem używałem w Praktica PLC około 30 lat temu i dostawalem szewskiej pasji gdy nagle srodek matówki robił się czarny[ ci co uzywali wiedzą] i nie chce takiej za darmo,pozostałe matówki mam i uzywam.Widze że mamy jakies inne wersje 5dpozdrawiam:smile:
    Ostatnio edytowane przez janmar ; 12-10-2007 o 22:13

  3. #43
    Początki nałogu
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    43
    Posty
    253

    Domyślnie

    1) Powiedzmy sobie wprost AF w 5D kuleje i do reporterki ślubnej gdy chcemy wprowadzic troszke kreatywnosci z oświetleniem na sali, śłabo sobie radzi...
    Przy tak małej głebi ostrosci jaką dysponuje 5D z racji FF, AF jest jak dla mnie priorytetem aby świetnie działał, niestety jest inaczej.
    2) Zbyt kontrastowe jpgi ( mało szczegolow w czerniach )
    3) Program do Frontiery nie radzi sobie z jpgami z 5D - mowa o kontrastach
    4) Plastyka obrazu przy zapietych Lkach delikatnie lepsza na odbitkach 10x15, 15x21 nizeli od 30D/20D Jedynie zapiecie dobrych stałek ratuje sytuacje...
    5) Za duża pojemność zdjęć = czas , jeśli mamy przekonwertowac ponad 1000Rawow bez obrobki z reportazu to trwa to wieki. Fotką z 5D trzeba poświecic wiecej czasu, obrabiając je na papier....
    6) nie jestem zadowolony z dzialania WB w 5D
    7) odgłos migawki mógł by byc lepszy
    8) syncho z lampą 1/160 to zbyt mało gdy w sloneczne dni focimy plener z doświetlaniem 1wszego planu lampą

    Każdy się zachwyca przejsciami tonalnymi, etc LECZ do cholery różnicy miedzy puszkami nie widac na odbitkach!!!!!!!!!!! nawet do 20x30 a co dopiero - czy klient widzi roznice...?

    Sądze, ze do masówki jaką jest reportaz ślubny to na ten moment, 40D lub 1DmkIII
    Canon|5DmkII+BG|5D+BG-E4|30D+BG-E2|20D|50E|24-70L|24-105L|70-200 2.8L|580EX|550EX|430EX|Manfrotto 074B/329RC4, 682B/#222|SanDisk UltraII/ExtremeIII|Brain's Hottub by Crumpler|Lowepro|

  4. #44
    Początki nałogu Awatar adalbert
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    50
    Posty
    353

    Domyślnie

    Nie zajmuję się reportażem ślubnym ale kilka uwag w poście Tequili skłoniło mnie do refleksji.
    Ad. 1) Niestety muszę się zgodzić - mam czasami kłopoty z łapaniem ostrości.
    Ad. 2) Zupełnie inaczej to oceniam - aczkolwiek jpegi traktuje wyłącznie jako wglądówki do selekcji RAW'ów
    Ad. 5) 1000 zdjęć z reportażu ślubnego to chyba mała przesada - "Fotką z 5D trzeba poświecic wiecej czasu, obrabiając je na papier...." - co masz na myśli? sama pojemność rawów? przy obecnych cenach kości RAM to łatwa o obejścia uciążliwość.
    Ad. 6) Polecam Whiball'a - nie wyjeżdżam na zdjęcia bez tego drobiazgu (+ dobry i skalibrowany monitor) ... choć dodać muszę, że czasem idealnie dobrany balans bieli może "zabić" charakter zdjęć - np. portrety w świetle późnego, prawie zachodzącego słońca - w takich warunkach automatyka balansu bieli moim zdaniem spisuje się nad wyraz dobrze.
    Ad. 7) Przesiadłem się na 5D z nikona --- zatem dla mnie odgłosy "wydawane" przez 5D są bardzo ciche - ale popieram - tryb SILENT taki jak w MkIII z przyjemnością powitam w następcy piątki

    Czy to zdanie :"Sądze, ze do masówki jaką jest reportaz ślubny..." to wyraz traktowania tej pracy, czy tylko odniesienie do ilości zdjęć - jako klient chyba bym się nieco zaniepokoił słysząc taką deklarację...

  5. #45
    Pełne uzależnienie Awatar marekb
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Wadowice,Kraków
    Posty
    2 273

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzysztof Bieliński Zobacz posta
    No nie! Żeby robić wesela 5D? No to trzeba mieć tupet! :wink:
    powoli dochodze do wniosku że do kotletów 20D,30D to świat, 5D wypas a Ds- zbędny dodatek do ...d... jak i kobieta. No ale to tylko do kotleta... Mnie brak tylko porządnego AF i uszczelnień.

  6. #46
    Pełne uzależnienie Awatar Arkan
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 401

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tequil
    ..8) syncho z lampą 1/160 to zbyt mało gdy w sloneczne dni focimy plener z doświetlaniem 1wszego planu lampą..
    Mówisz o lampach studyjnych w plenerze? Bo jeśli o -ex'ach to ja ustawiam synchro z krotkimi czasami na lampie i robię z dowolnym czasem.
    Pentax K-5 II, Leica M9

  7. #47

    Domyślnie

    macie jakieś popsute puszki mnie w 5d działa af bdb nie lepiej i nie gorzej niz e d70 i d200 , kwestia praktyki i poznania sprzętu który sie posiada, widze ze nie wielu miala d30 canona ten mial AF w ciemnościach słabiutki

  8. #48
    Pełne uzależnienie Awatar oskarkowy
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    49
    Posty
    2 513

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arkan Zobacz posta
    Mówisz o lampach studyjnych w plenerze? Bo jeśli o -ex'ach to ja ustawiam synchro z krotkimi czasami na lampie i robię z dowolnym czasem.
    Kolega pewnie guzika na lampie jeszcze nie znalazł
    Jarek

  9. #49
    Początki nałogu Awatar maxbmx
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Bielsko-Biała
    Wiek
    41
    Posty
    364

    Domyślnie

    1/160 niestety również dla mnie przekresla 5d...
    Moje zdjęcia
    RIP: Canon 40d, Tokina 10-17 Fisheye, Canon 70-200L f4, Canon 17-40L f4, Canon 50 f1.4, 6x Sunpak 555+2x Quantum Battery Pack, 3x PocketWizard MultiMAX (sprzęt skradziono w Krakowie, numer seryjny Body: 0930516228)

  10. #50
    Pełne uzależnienie Awatar oskarkowy
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    49
    Posty
    2 513

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maxbmx Zobacz posta
    1/160 niestety również dla mnie przekresla 5d...
    A możesz trochę bardziej rozwinąć tę myśl? I dlaczego akurat 1/160s. ?
    Jarek

Strona 5 z 27 PierwszyPierwszy ... 3456715 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •