Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 41

Wątek: FujiFilm FinePix S5Pro

  1. #21
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Chętnie przyznam się do błędu i przeproszę - i to na obydwu forach, jeśli tylko uznam swój tok rozumowania za błędny

    Cytat Zamieszczone przez Arek_O Zobacz posta
    Ja natomiast nie mogę sobie wyobrazić sytuacji, w której 12 MPix JPG interpolowany z 6 MPix i kompresowany stratnie, ma pokazać większą rozdzielczość niż oryginalny plik 6 MPix.
    Matryca Fuji wygląda w ten sposób
    Siłą rzeczy "Orginalny" 6MP plik z Fuji wygląda więc jakoś tak:
    Moim skromnym zdaniem, aby otrzymać 6MP plik jpeg należy najpierw te brakujące miejsca w jakiś sposób uzupełnić, a następnie całość pomniejszyć do fizycznego rozmiaru 6MP. I stąd bierze się różnica w jakości, a nie z "wyostrzania"
    Ostatnio edytowane przez czornyj ; 02-10-2007 o 14:39

  2. #22
    Początki nałogu Awatar Arek_O
    Dołączył
    Feb 2006
    Posty
    294

    Domyślnie

    Trochę dalej nie rozumiem. Takie brakujące miejsca występują w każdej matrycy, bo element światłoczuły ma mniejszy rozmiar niż cały piksel. Poza tym jeśli iść za Twoim tokiem rozumowania, to doszlibyśmy do stwierdzenia, że sposobem na polepszenie rozdzielczości tradycyjnych matryc nie jest zwiększanie liczby dobrych i nieszumiących pikseli lecz zwiększanie dziur i pustych do wyinterpolowania miejsc między pikselami.
    No bo po co produkować więcej pikseli, jak można je po prostu rozsunąć?

  3. #23
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Bendsburg
    Posty
    1 023

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arek_O Zobacz posta
    Trochę dalej nie rozumiem. Takie brakujące miejsca występują w każdej matrycy, bo element światłoczuły ma mniejszy rozmiar niż cały piksel. Poza tym jeśli iść za Twoim tokiem rozumowania, to doszlibyśmy do stwierdzenia, że sposobem na polepszenie rozdzielczości tradycyjnych matryc nie jest zwiększanie liczby dobrych i nieszumiących pikseli lecz zwiększanie dziur i pustych do wyinterpolowania miejsc między pikselami.
    No bo po co produkować więcej pikseli, jak można je po prostu rozsunąć?
    Arku, nie do końca chyba jest jak mówisz, zauważ bowiem, że gdy piksele są ułożone w "tradycyjnym" porządku, wszystkie ciagłe detale (np. cienkie linie) wypadające w przerwach od góry do dolu, lub od lewej do prawej, są bezpowrotnie tracone. W Fuji z racji tego, że piksele lekko na siebie zachodzą tracimy "tylko" 1/2 informacji o tego typu obiektach, resztę inteligente oprogramowanie ma sobie dorysować (interpolować). Problemem jest to, czy interpolacja poprawnie "odgadnie" co powinno byc na scenie, czy nie (dlatego też pojawiają się dziwne artefakty). Moim zdaniem możemy powiedzieć, że w specyficznych warunkach rozdzielczość matrycy SCCD moze wynosic 6mpix+1/2*6mpix, a wiec kolo 9mpix, co pośrednio potwierdzają testy.

    Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez arra ; 02-10-2007 o 20:52

    www.pbase.com/arra
    4500->F717->G3->10D->D70->R1->30D->40D->D300->R1+5D2
    Jeżeli czas to pieniądz, to mogę powiedzieć, że brakuje mi czasu

  4. #24
    Początki nałogu Awatar Wini
    Dołączył
    Oct 2005
    Miasto
    W-wa
    Posty
    460
    Wini

  5. #25
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arek_O Zobacz posta
    Trochę dalej nie rozumiem. Takie brakujące miejsca występują w każdej matrycy, bo element światłoczuły ma mniejszy rozmiar niż cały piksel. Poza tym jeśli iść za Twoim tokiem rozumowania, to doszlibyśmy do stwierdzenia, że sposobem na polepszenie rozdzielczości tradycyjnych matryc nie jest zwiększanie liczby dobrych i nieszumiących pikseli lecz zwiększanie dziur i pustych do wyinterpolowania miejsc między pikselami.
    No bo po co produkować więcej pikseli, jak można je po prostu rozsunąć?
    Te "wolne miejsca" to skutek zastosowania ukośnego układu matrycy. Po prostu - układ sensorów matrycy nie odpowiada układowi pikseli w pliku cyfrowym, które nie są przecież ukośne. Aby "wyrównać" dane z matrycy musimy dokonać interpolacji - wyliczyć te piksele, które na diagramie zaznaczone są na czarno. Jeślibyśmy po prostu "zsunęli" piksele, to ich pozycja w pliku cyfrowym nie odpowiadałaby fizycznemu położeniu na matrycy.

    Tego typu układ z jednej strony ma wady - bo stosowanie interpolacji staje się koniecznością, z drugiej strony udaje się z niego uzyskiwać wyższą rozdzielczość. W uproszczeniu - pod względem gęstości pionowych i poziomych rzędów sensorów jest to jakby odpowiednik matrycy Canona 5D, na której nie działa co drugi sensor, z przesunięciem rytmu o jeden w każdym kolejnym rzędzie.
    Ostatnio edytowane przez czornyj ; 02-10-2007 o 22:07

  6. #26
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    37
    Posty
    1 344

    Domyślnie

    A to co się mi w nim najbardziej podoba, to krzywa charakterystyki matrycy.
    5D się może schować

  7. #27
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jun 2004
    Posty
    474

    Domyślnie

    od jakiegoś czasu mam ten aparat w łapkach...kolory i dynamika wymiatają to co widziałem do tej pory...naprawdę fajna puszka

  8. #28
    Uzależniony
    Dołączył
    May 2004
    Wiek
    61
    Posty
    614

    Domyślnie

    dzisiaj był u mnie kolega z S5, zastanawia się co kupić S5 czy 40D, trochę zrobiliśmy zdjęć , czas, przysłona, iso podobne w aparatach, z moim 40D szklo 24-105, S5 z sigmą 18-50 f.2.8 + SB 800, nie bardzo wierzę aby S5 robił takie zdjęcia, kolega trochę się napalił na S5 i teraz jest w kropce, może ktos zerknąć na exif w S5, ja się na tym aparacie kompletnie nie znam, wszystkie zdjęcia miał niedoświetlone. Pewnie coś z ustawieniami ale co..?

    S5
    File name
    DSCF3234.JPG
    Camera Model Name
    FinePix S5Pro
    Firmware
    -
    Shooting Date/Time
    2008-12-21 15:53:30
    Tv(Shutter Speed)
    1/60Sec.
    Av(Aperture Value)
    F4.0
    Metering Modes
    Center
    Exposure Compensation
    0
    ISO Speed
    800
    Lens
    -
    Focal Length
    50,0 mm
    Image size
    4256 x 2848
    Image Quality
    -
    Flash
    On
    White Balance
    -
    AF mode

    40D
    Heniek

  9. #29
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jun 2004
    Posty
    474

    Domyślnie

    Hm, wygląda na niedoświetlone - my strzelaliśmy z S5 używając lamp 580EXII w manualu odpalanych radiowo, ISO 100, czas 1/125, f5.6-8.0 i balans na światło słoneczne - kolory skóry wychodziły super. Ogólnie to polecam oba aparaty Canona do reporterki, Fuji do portretów

  10. #30

    Domyślnie

    W 'szkole' mamy studio, rozmawiałem z właścicielem tego studia na temat tego s5 ktorego uzywa jako sprzetu studyjnego. Cytując z pamięci opinię użytkownika tego aparatu:
    "s5 sie nie nadaje do reporterki bo jest zbyt wolny ale do studia jest w sam raz"
    i "to juz trochę stara konstrukcja, mam nadzieję, że wypuszczą coś nowego, jeśli nie to będę zmieniał na coś innego(czyt inny producent)"
    C 50D, C 350D, C 50E. Słoiki: kit, S 10-20 f/4-5,6, T 28-75 f/2.8, C 50mm f/1.8, C 85mm 1.8, Sigma 70-200 f/2.8, 580EX

    Regulamin pkt 8.

Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •