Zobacz wyniki ankiety:

Głosujących
0. Nie możesz głosować w tej sondzie
Strona 166 z 170 PierwszyPierwszy ... 66116156164165166167168 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 651 do 1 660 z 1693

Wątek: Canon 40D

  1. #1651
    Początki nałogu Awatar endrju
    Dołączył
    May 2008
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    38
    Posty
    275

    Domyślnie

    Ja nie mam, ale innym działa.
    C 5D + C 40D + S 8/3.5+ T 28-75/2.8 + C 50/1.4 + C 85/1.8 + Helios 58/2 + Tair 11-A 135/2.8
    &
    C 430 EX II + 2x4GB Ext III + 3x4GB Ultra II + dużo chęci + mało czasu... ;-)

    :: Galeria zdjęć :: Prognoza pogody

  2. #1652
    Uzależniony
    Dołączył
    Jun 2006
    Posty
    684

    Domyślnie

    Wychodzi na to, że HTP wprowadza niewielką korekcję ekspozycji ca 0.5EV i zapisuje w rawie info dla dpp jak ma wywoływać plik.
    Próbowałeś może wyciągać przepalenia w C1?

  3. #1653

    Domyślnie

    Ja myślę, że HTP powoduje obniżenie czułości matrycy co tłumaczyłoby najniższe ustawialne ISO na poziomie 200 ( wtedy program ustawia bez naszej wiedzy czułość 100) co zarazem spowoduje mniejsze przepalenia, a cienie są programowo „rozjaśniane” co zwiększa tonalność i wszystko również w RAW . Rozjaśnienie ciemnych partii mogłoby tłumaczyć wzrost szumu w cieniach po włączeniu HTP.

  4. #1654
    Początki nałogu Awatar Pirx
    Dołączył
    May 2006
    Wiek
    55
    Posty
    485

    Domyślnie

    Próbowałeś może wyciągać przepalenia w C1?
    Spróbowałem.
    Korekta ekspozycji o -1EV owszem, niweluje przepalenia, ale zbytnio przyciemnia resztę.
    Aby uzyskać taki efekt jaki pokazuje DPP na zdjęciu z HTP On "na dzień dobry", użyłem narzędzia Highlight prawie na maxa (czego raczej nigdy nie zdarzyło mi się robić).

    Niżej porównanie DPP bez grzebania i C1 z Highlight 91 :


    Reasumując, nie znalazłem żadnego dowodu na to, że HTP oddziaływuje w jakiś sposób na surowy zapis. Zdjęcia otwierane w C1 nie pokazują żadnych różnic. Różnica 1/3 EV w czasie naświetlania może wynikać z bardzo nielaboratoryjnych warunków testu jakie zastosowałem - zdjęcia z ręki, centralny AF wycelowany na obu zdjęciach na 3 lipca.

    Aczkolwiek hipoteza Boba Atkinsa brzmi bardzo rozsądnie :
    One way Canon might be doing HTP is to use some sort of amplifier with non-linear gain. Let's say you set the camera to ISO 200 with HTP on. You could then apply the gain of the ISO 100 setting (which may be a gain of 1) to the highlights (pixels with high values), but the gain of the ISO 200 setting to the shadows (pixels with low values).

    W swobodnym tłumaczeniu :
    Canon mógł użyć pewnego rodzaju wzmacniacza o nieliniowej charakterystyce. Włączenie HTP sprawia, że piksele rejestrujące światła (o wysokich wartościach luminancji) są wzmacniane o jeden stopień niżej od pikseli rejestrujących cienie (czyli tych o niskiej luminancji).
    To by całkiem nieźle wyjaśniało ograniczenie ISO (>= 200) przy włączonym HTP i większe szumy w cieniach. Niby, że np. przy ISO 200 sygnały (piksele) o wysokich wartościach nie są wzmacniane (ISO 100), a sygnały z cieni są wzmacniane o 1 EV zgodnie z nastawioną czułością.

    Niestety, moim zdaniem, nie jest to do końca odpowiedź na pytanie, czy te czary-mary mają wpływ na zapisany RAW.
    Nie ulega natomiast wątpliwości, że wpływa to na JPEG i jest również zaimplementowane w DPP.

    Myślę, że wyjaśnienie, jakoby HTP obniżało czułość matrycy, a potem podciągało ekspozycję jest nazbyt dużym uproszczeniem. Algorytm jest tu bardziej złożony i raczej zbliżony do działania funkcji Highlight, choć DPP takiej funkcji w sposób jawny nie posiada.
    Pytanie, czy jest on zastosowany wyłącznie dla zapisu w JPEG ?

    Zapraszam do polemiki lepiej obeznanych forumowiczów - ja, to początkujący jestem (trochę ponad dwa lata amatorskiego praktykowania cyfrowej fotografii).
    Pozdrawiam,
    Pirx

  5. #1655

    Domyślnie

    Witam!
    Mam prośbę może troche na temat a troche nie, potrzebuje kilka RAWów z 40d do sprawdzenia jak sobie radza z tym programy, które używam, jakis plener i jakies z roznorodnoscia kolorow, bede wdzieczny za przesłanie mi na meila zygmund@happyart.pl albo jakies linki.
    Pozdrawiam
    40D, Tamron 28-75 50/1,8 70-210 f3,5-4,5 USM, i jeszcze kilka z gwintem, statywy, lampy...
    http://miniart.info

  6. #1656
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pirx Zobacz posta
    Myślę, że wyjaśnienie, jakoby HTP obniżało czułość matrycy, a potem podciągało ekspozycję jest nazbyt dużym uproszczeniem. Algorytm jest tu bardziej złożony i raczej zbliżony do działania funkcji Highlight, choć DPP takiej funkcji w sposób jawny nie posiada.
    A skąd wyciągasz taki wniosek? Pliki pokazują że różnicy nie ma i ten HTP to bardzo prosty programowy trik polegający na zrobieniu zdjęcia z o 1EV niższym ISO a następnie zmodyfikowaniem funkcji kontrastu.
    Tyle że Canon to spieprzył bo z włączonym HTP zdjęcia zawsze są robione na niższym ISO, bez względu na to czy scena rzeczywiście tego wymaga. W sytuacji gdy na zdjęciu nie ma żadnych świateł głupi soft w 40D zawsze obniży ISO o połowę podbijając przez to szumy w cieniach. Pewnie za jakiś czas geniusze z Japonii wpadną na pomysł że HTP mogłoby się uaktywniać tylko wtedy gdy faktycznie jest potrzebne.

  7. #1657

    Domyślnie


    mnie tak wychodza przeswietlenia, tez mam swoje sposoby na to

    Tak apropo tematu to ja mysle ze ta funkcja HTP jest tylko przy zapisie jpg w aparacie i dziala dobrze dzieki tym 14 bitom ktore ma 40d, no i algorytm rozciagania tego zakresu jest jednak bardziej skomplikowany, bo oglnie zeby zmiescic to wszystko w 8-bitomym jpg bez utraty reszty to jest cos moze kiedys za 20 lat bedziemy miec 16 bitow jako standard kart graficznych, monitorow LCD, drukarek, wtedy bedzie sie spokojnie wszystko miescilo

    a tak poza tematem moglby mi ktos udostepnic pare rawow z 40d? plizz
    40D, Tamron 28-75 50/1,8 70-210 f3,5-4,5 USM, i jeszcze kilka z gwintem, statywy, lampy...
    http://miniart.info

  8. #1658
    Bywalec Awatar Tomek W.
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    40
    Posty
    118

    Domyślnie


    Moja rozyczka jeszcze nie przekwitla .... :-)
    Ale to nie o tym chcialem napisac. Mam problem z moja puszka, no chyba ze ten problem po prostu olac, doradzcie. Dzis zauwazylem ze w lewym dolnym rogu LCD zaczal sie zbierac kurz, nie wiem jak on sie przedostal do srodka, ale jakos musial bo w rogu jest juz tam go troche. Co zrobic?
    CANON 40D + EF 24-105L

  9. #1659
    Uzależniony
    Dołączył
    Jun 2006
    Posty
    684

    Domyślnie

    Najprościej przestac się patrzyć w lewy dolny róg i zapomnieć
    Możesz wysłać na żytnią, tylko czy warto?

  10. #1660
    Bywalec Awatar Tomek W.
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    40
    Posty
    118

    Domyślnie

    Nie warto :-). W takim razie tak jak myslalem, zapominam ze taka usterka istnieje, zreszta to w sumie nie przeszkadza, oby kurz nie dostal sie dalej.
    CANON 40D + EF 24-105L

Strona 166 z 170 PierwszyPierwszy ... 66116156164165166167168 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •