Ja nie uzywam bo zdjecia robie w RAWach. Przeszukaj ten watek pod katem HTP, pamietam, ze juz to bylo poruszane.
Ja nie uzywam bo zdjecia robie w RAWach. Przeszukaj ten watek pod katem HTP, pamietam, ze juz to bylo poruszane.
.
A to HTP nie jest aktwyne przy RAW?
Okej, to nie było pytania.![]()
C 5D + C 40D + S 8/3.5+ T 28-75/2.8 + C 50/1.4 + C 85/1.8 + Helios 58/2 + Tair 11-A 135/2.8
& C 430 EX II + 2x4GB Ext III + 3x4GB Ultra II + dużo chęci + mało czasu... ;-)
:: Galeria zdjęć :: Prognoza pogody
Endriu, swoja opinie o HTP w RAW bazuje na tych testach: http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=24815483
EDIT: Ehh, z podlinkowanego watku wylecialy obrazki, ale gosc pokazywal, ze to samo co robi HTP w JPG mozna zrobic podczas wywolywania RAWa niedoswietlonego -1EV.
Ostatnio edytowane przez dr11 ; 08-07-2008 o 13:27
.
Fotografowie ślubni raczej na pewno nie używają tej funkcji, gdyż ta jest tylko dodatkowym algorytmem konwertowania z RAW do JPG, wykonywanym przez procesor aparatu (znaczy to, że jej działanie jest widoczne tylko przy fotografowaniu do JPG). Fotograf ślubny fotografuje po prostu w RAW i sam decyduje na ile jasne a na ile ciemne partie mają zachować szczegóły. HTP to taki JPG-gadżet.
why waste your time looking for proof?
what if the answer is never the truth?
40D|BG-E2N|70-200/2.8 IS L|24-105/4L IS|17-55/2.8 IS |85/1.8|50/1.4|430EX|580EX II|Sherpa 600R
aha, czyli tak jakby zdjecie było niedoświetlone bo wiecej widac w światłach i pewnie mnie detali w cieniach ? dobrze mysle ? a moze to już soft jakos "obrabia" zrobione zdjecie po prawidłowym naświetleniu.?
40d z gripem, 17-55 2,8 IS, 85 1,8 70-200 4,0L IS, 300d z gripem, 18-55, 50 1.8 II, 28-135 IS USM, 420 EX
Fotografowanie monitora nie jest najlepszym pomyslem, gdyz fotografujac sekunda po sekundzie mozesz uzyskac zupelnie rozne zdjecia i to na takich samych ustawieniach w manualu (to jest zrodlo migajace, przy dlugich czasach naswietlania wszystko sie usrednia ale przy krotkich moze wyjsc bardzo rozny wynik). Ja sfotografowalem sciane ze statywu (notabene byla ona koloru groszkowego, ladnie widac co robi z taka sciana algorytm naswietlania). Uzylem tych samych ustawien manualnych, sRAW i wywolanie w Camera RAW na tych samych parametrach.
1. sRAW HTP off
2. sRAW HTP on
Zreszta to jest zly przyklad. Powinnismy poprobowac scene mocno kontrastowa (jasno swiecacy na bialo monitor nie jest dobry, bo to nie jest scena kontrastowa... znaczy wyjdzie i tak caly szary).
Ostatnio edytowane przez jatzzek ; 08-07-2008 o 16:16
why waste your time looking for proof?
what if the answer is never the truth?
Czy ja widzę odrobinę większą liczbę szczegółów?
Czyli co - warto?
C 5D + C 40D + S 8/3.5+ T 28-75/2.8 + C 50/1.4 + C 85/1.8 + Helios 58/2 + Tair 11-A 135/2.8
& C 430 EX II + 2x4GB Ext III + 3x4GB Ultra II + dużo chęci + mało czasu... ;-)
:: Galeria zdjęć :: Prognoza pogody
No ale gdzie widzisz wieksza liczbe szczegolow? W SWIATLACH? Przeciez na obu zdjeciach wszystko jest tak samo szare. Nie ma jasnych partii obrazu, wiec jak HTP mialby pokazac ta wieksza ilosc szczegolow? To sie wlasnie nazywa autosugestia. W ogole moglem nie sugerowac gdzie jest HTP ON, a gdzie HTP OFF.
why waste your time looking for proof?
what if the answer is never the truth?