Zobacz wyniki ankiety:

Głosujących
0. Nie możesz głosować w tej sondzie
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 1693

Wątek: Canon 40D

Mieszany widok

  1. #1
    merlin9274
    Guest

    Domyślnie

    Ja tak może jeszcze troszkę off topic...
    Zrobiłem upgrade firmware z 1.0.3 na 1.0.5 w sumie powalających zmian nie zauważyłem,ale to może przez to że źle widzę... tzn przesiadłem się z 400D na 40D i wszystko prawie jest bez porównania.
    Natomiast moje pytanko jest troszkę z innej beczki. Doczytalem już na tym wątku że Picture Style nie ma wpływu na fotki zapisywane w formacie RAW no i to wydaje mi się dość logiczne natomiast jak się RAW ma do przestrzeni kolorów w końcu mam do wyboru sRGB i AdobeRGB. W jakiej przestrzeni kolorów uzyskam "lepsze" przejścia tonalne biorąc pod uwagę że zdjęcia robione są w RAWach i importowane do Lightrooma 1.03 a ewentualna dokładniejsza obróbka jest robiona w PS CS3. A może zanim cokolwiek trafi do Lightrooma to przepuścić to jeszcze przez Canon DPP?
    To takie moje może naiwne pytania, ale im bardziej próbuję uzyskać jednoznaczną odpowiedź a co za tym idzie jakiś konkretny kierunek w obróbce zdjęć tym więcej mam wątpliwości i pytań.
    Dlatego liczę na Waszą wyrozumiałość i... ewentualne wskazówk

  2. #2
    Początki nałogu Awatar werek
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    warszawa
    Wiek
    42
    Posty
    404

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez merlin9274 Zobacz posta
    ...W jakiej przestrzeni kolorów uzyskam "lepsze" przejścia tonalne biorąc pod uwagę że zdjęcia robione są w RAWach i importowane do Lightrooma 1.03 a ewentualna dokładniejsza obróbka jest robiona w PS CS3. A może zanim cokolwiek trafi do Lightrooma to przepuścić to jeszcze przez Canon DPP?...
    przejscia tonalne uzyskasz lepsze na sRGB (przestrzen jest niewielka a stale zachowanie matrycy), gdzie to co zarejestrowala matryca rozciagnie sie na mala przestrzen sRGB i da ci plynniejsze przejscia kolorow (ale sama przestrzen kolorow bedzie uboższa). adobeRGB pozwala ci zarejestrowac wieksza rozpietosc kolorow czyli przestrzen barwna, jednak w porownaniu do sRGB na to samo pasmo kolorow przypadnie mniej rozroznialnych stopni (w sensie informacji z matrycy)

    a bardziej obrazowo (jednak nie oficjalnie)

    na pasmo 200nm-250nm (kolor czerwony) w sRGB przypadnie np. 128stanow a w AdobeRGB 112 stanow ale za to AdobeRGB pozwoli ci zarejestrowac wiecej kolorow.

    powyzsze informacje jednak nadaja sie tylko do JPG poniewaz za ich pomoca z poziomu aparatu tworzone sa jpg'i z raw.

    ps. wartosci w przytoczonym przykladzie nie sa dokladne, sluza tylko jako zobrazowanie zaleznosci przestrzeni kolorow od informacji na nia przeznaczona
    Canon EOS R5 /// RF 24-104 f4 L /// EF 16-35 f4 L /// RF 100-500 f4.5-7.1 L /// EF 50 f1.8 /// EF 50 f1.2 L

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •