Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 28

Wątek: Zdjęcia modelek na wybiegu

Mieszany widok

  1. #1
    Maciek70
    Guest

    Domyślnie Zdjęcia modelek na wybiegu

    Będę fotografował modelki na wybiegu i zleceniodawca chce uzyskać dokładnie taki sam efekt jak tutaj: http://www.gsmonline.pl/portal/artic...1&s0n_id=13131
    Jak widac zdjęcia prawdopodobnie zostały wykonane przy zastanym świetle reflektorów + dopalenie lampą.

    Mam dylemat przed wyborem 2 opcji:

    1. Obiektyw 80mm Czułość 400 czas 1/80 przysłona 2.8 i dopalenie bezpośrednio lampą.
    Większej czułości nie mogę dać bo zdjęcia mają iść także do katalogów.

    2. Parametry jak wyżej i użycie Stofena bo sufit mam nisko i jest biały. Większość zdjęć w pionie więc nie wiem czy efekt będzie zadowalający.

    Co o tym sądzicie?

    Maciek
    Ostatnio edytowane przez Maciek70 ; 24-09-2007 o 11:44

  2. #2
    Uzależniony Awatar bakulik
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Rumia
    Wiek
    43
    Posty
    767

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Maciek70 Zobacz posta
    Obiektyw 80mm Czułość 400 czas 1/80 przysłona 2.8 i dopalenie bezpośrednio lampą.
    Jw., z tym że załóż na lampę jakiś filtr pomarańczowy, bo inaczej, jeśli balans bieli ustawisz na oświetlenie zastane, to w cieniach dostaniesz niebieskawą dominantę. No i korektę na lampę na minus jakąś ustaw (-1EV np.).
    Pozdrawiam
    Łukasz Bakuła
    „Fotografia – to radość życia. Aparat nie został stworzony dla ludzi smutnych i skwaśniałych”. J. Płażewski

  3. #3
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 202

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Maciek70 Zobacz posta
    Będę fotografował modelki na wybiegu i zleceniodawca chce uzyskać dokładnie taki sam efekt jak tutaj:
    na dokladnie taki, to by musial troche kasy dac, zebys zapewnic dobre oswietlenie

    nie napisze wprost, ze brzydkie te panny, ale "w niekorzystnych ujeciach" chyba tez bedzie wiadomo o co chodzi

    Cytat Zamieszczone przez Maciek70 Zobacz posta
    Jak widac zdjęcia prawdopodobnie zostały wykonane przy zastanym świetle reflektorów + dopalenie lampą.
    moge sie mylic, ale za malo w tych zdjeciach konturow, zeby to sie "zrobilo" bez co najmniej jakiegos zrodla swiatla po obu stronach modelek.

    Cytat Zamieszczone przez Maciek70 Zobacz posta
    Mam dylemat przed wyborem 2 opcji:

    1. Obiektyw 80mm Czułość 400 czas 1/80 przysłona 2.8 i dopalenie bezpośrednio lampą.
    Większej czułości nie mogę dać bo zdjęcia mają iść także do katalogów.
    obiektyw ma 50mm i jest w cropie. ogniskowa wcale mu sie nie zmienia

    Cytat Zamieszczone przez Maciek70 Zobacz posta
    2. Parametry jak wyżej i użycie Stofena bo sufit mam nisko i jest biały. Większość zdjęć w pionie więc nie wiem czy efekt będzie zadowalający.
    po co stoffen przy waleniu o sufit? tzn. no niby mozna, zwlaszcza zaklejajac czyms ciemnym ta scianke przez ktora by swiatlo uciekalo w tyl (bo szkoda), ale chyba bym nie kombinowal tylko walil na zywca w gore i lekko w przod (w zaleznosci od odleglosci od dziewczyn, ale sadzac po tym, ze bedziesz probowal calych postaci krotkim tele, to tej odleglosci troche bedzie...



    Cytat Zamieszczone przez bakulik Zobacz posta
    Jw., z tym że załóż na lampę jakiś filtr pomarańczowy, bo inaczej, jeśli balans bieli ustawisz na oświetlenie zastane, to w cieniach dostaniesz niebieskawą dominantę. No i korektę na lampę na minus jakąś ustaw (-1EV np.).
    jesli oswietlenie bedzie zarowkowe. bo moga byc tez swietlowki.

    metoda na zakladanie filtra na lampe... sprawdzi sie, tylko efektywnie obniza moc lampy o 1 dzialke. to duzo jak chce sie walic o sufit i ciagnac glownie swiatlem blyskowym (bo zastanym raczej nie wystarczy)
    Ostatnio edytowane przez akustyk ; 24-09-2007 o 11:53 Powód: Automerged Doublepost
    www albo tez flickr

  4. #4
    Uzależniony Awatar bakulik
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Rumia
    Wiek
    43
    Posty
    767

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    jesli oswietlenie bedzie zarowkowe. bo moga byc tez swietlowki.

    metoda na zakladanie filtra na lampe... sprawdzi sie, tylko efektywnie obniza moc lampy o 1 dzialke. to duzo jak chce sie walic o sufit i ciagnac glownie swiatlem blyskowym (bo zastanym raczej nie wystarczy)
    A który profesjonalny fotograf mody wali lampą w sufit? Wszyscy kierują na wprost.

    Co do warunków, to zgada się, że różne kolorki wyjdą przy różnych źródłach światła. A jak będą to świetlówki energooszczędne, to już w ogóle ciekawie może być.

    To zdjęcie http://www.bakulik.pl/fotografie.php...zdjecie=16.jpg i kolejne - na początku wybiegu świetlówki, na końcu (bliżej widowni) halogeny , a na aparacie jeszcze lampa do doświetlania cieni (nie przy każdym zdjęciu użyta). Kolory jakie wyszły - każdy widzi, ale uważam, że są ok.
    Pozdrawiam
    Łukasz Bakuła
    „Fotografia – to radość życia. Aparat nie został stworzony dla ludzi smutnych i skwaśniałych”. J. Płażewski

  5. #5
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 202

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bakulik Zobacz posta
    A który profesjonalny fotograf mody wali lampą w sufit? Wszyscy kierują na wprost.
    nie twierdze, ze nie, bo nigdy takich zdjec nie robilem. ale oswietlenie ktore bylo podane jako wzor pasuje mi bardziej do walniecia "o sufit" niz na wprost. a przynajmniej jest za miekkie na walniecie prosto w profil powierzchnia wielkosci czaszy zwyklego flesza

    a ze na wprost jest duzo praktyczniej, bo moc lampy nie idzie na marne...
    www albo tez flickr

  6. #6
    Uzależniony Awatar bakulik
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Rumia
    Wiek
    43
    Posty
    767

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    nie twierdze, ze nie, bo nigdy takich zdjec nie robilem. ale oswietlenie ktore bylo podane jako wzor pasuje mi bardziej do walniecia "o sufit" niz na wprost. a przynajmniej jest za miekkie na walniecie prosto w profil powierzchnia wielkosci czaszy zwyklego flesza
    Widać użycie flesza np. tu i tu. Nie jest co prawda agresywne, zapewne została nastawiona korekta na minus i zastosowano jakieś delikatne rozproszenie. Głównie opierano się na świetle zastanym.

    Podsumowując - lampa jest przydatna, korzystniej strzelać na wprost z korektą.
    Pozdrawiam
    Łukasz Bakuła
    „Fotografia – to radość życia. Aparat nie został stworzony dla ludzi smutnych i skwaśniałych”. J. Płażewski

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar minek
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    47
    Posty
    1 386

    Domyślnie

    Na tych zdjęciach jest typowe oświetlenie wybiegowe, czyli dużo spotów żarowych z góry (z boków, z przodu i z tyłu, po prostu umieszczone wzdłuż wybiegu). To jest zazwyczaj wystarczające do robienia bez lampy, ale jak widać efekt jest kiepski. Można z przodu lekko dopalić, czemu nie.
    Aha, światło jest tak ustawione, że dobrze oświetla modelki na wybiegu, gorzej tło, zatem trzeba uważnie mierzyć. Często natężenie w różnych częściach wybiegu potrafi być bardzo różne, zależy jak te reflektorki poustawiają, np w głębi jest ciemniej, a tam gdzie podchodzą i się obracają i zatrzymują jest jaśniej.
    Stofen nie wiem czy się nada, sufit bywa wysoko.
    Generalnie nie jest trudno robić takie zdjęcia, G5 dawał radę (-:

  8. #8

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Maciek70 Zobacz posta
    Obiektyw 80mm Czułość 400 czas 1/80 przysłona 2.8 i dopalenie bezpośrednio lampą.
    yyy po co az iso 400 i taki czas?

    2.8, 1/100s, iso 100 + lampa:



    do tego zawsze mozna rawa troche rozjasnic. chyba wystarczy? (:
    5DII+L+L+L+L (:
    bartekkucharczyk.pl

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar marekb
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Wadowice,Kraków
    Posty
    2 273

    Domyślnie

    ja tylko chciałem zaznaczyć, że czas 1/80 dla energicznie idącej na ciebie modelki, przy założeniu lekkiego dopalenia lampą, to troszkę za długo...

  10. #10
    Maciek70
    Guest

    Domyślnie

    Będę robił tak:
    ISO 400 lub 200 (w zależności jak mocne będzie zastane) 1/125 2.8 dopalenie lampą na wprost - 1EV.
    Stofena w ustawieniu 45 stopni użyję do zdjęć przy stolikach na bankiecie. Pomimo że czasami jest zafarb daje on zadowalające dla mnie efekty, lepsze niż walenie gołą lampą w sufit.

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •