Pokaż wyniki od 1 do 10 z 215

Wątek: canon 35 1.4 L opinie

Mieszany widok

  1. #1
    Coś już napisał
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    53

    Domyślnie

    robiąc dzisiaj kilka zdjęć krajobrazowych 35/1.4L dla kilku przesłon, zauważyłem spory spadek jakości przy przesłonie 6.3. Nie sądziłem ,że to się zacznie tak szybko i to na FF, gdzie chyba wpływ dyfrakcji na małej dziurze jest mniejszy.
    Jasno i dobitnie szkło mi pokazało, że żyleta kończy się na 5.6.
    Niestety wykasowałem już zdjęcie i nie moge pokazac próbek :-(

    Jeżeli wieć nie chodzi o GO a tylko o maksymalną jakość (ostrość, kontrast itp) to dla tego obiektywu optimum to 2.8-5.6....choć naprawdę zabawa jest już od 1.4...
    EOS 5D i elki

  2. #2
    Początki nałogu Awatar Arche121
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Trójmiasto
    Posty
    288

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MaciekP Zobacz posta
    robiąc dzisiaj kilka zdjęć krajobrazowych 35/1.4L dla kilku przesłon, zauważyłem spory spadek jakości przy przesłonie 6.3. Nie sądziłem ,że to się zacznie tak szybko i to na FF, gdzie chyba wpływ dyfrakcji na małej dziurze jest mniejszy.
    Jasno i dobitnie szkło mi pokazało, że żyleta kończy się na 5.6.
    Niestety wykasowałem już zdjęcie i nie moge pokazac próbek :-(

    Jeżeli wieć nie chodzi o GO a tylko o maksymalną jakość (ostrość, kontrast itp) to dla tego obiektywu optimum to 2.8-5.6....choć naprawdę zabawa jest już od 1.4...
    nie zauwazyłem u siebie spadku jakości,robiłem na f8 i było wszystko tak jak trzeba

  3. #3
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    54
    Posty
    416

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MaciekP Zobacz posta
    robiąc dzisiaj kilka zdjęć krajobrazowych 35/1.4L dla kilku przesłon, zauważyłem spory spadek jakości przy przesłonie 6.3. Nie sądziłem ,że to się zacznie tak szybko i to na FF, gdzie chyba wpływ dyfrakcji na małej dziurze jest mniejszy.
    Jasno i dobitnie szkło mi pokazało, że żyleta kończy się na 5.6.
    Niestety wykasowałem już zdjęcie i nie moge pokazac próbek :-(
    Ameryki nie odkryłeś.
    http://www.photozone.de/8Reviews/len...5_14/index.htm
    Skoro maksimum ostrości zaczyna się tak wcześnie, to i wcześnie musi się skończyć.

    BTW. Magiczne szkło :-D

  4. #4

    Domyślnie

    Koledzy onaniści sprzętowi osobiście uważam, że paramtery techniczne szkła są mało istotne w porównaniu do tego, co można tym szkłem dokonać, a czego bez niego by się nie udało... To szkło oddaje niesamowity klimat w kadrze, przepiękną plastyczność i klimaciarski bokeh... Jedyne konkurencyjne szkła i klimaty to takie, gdzie użyto szkieł Zaiss, Leica itp.. mocowanych do dalmierzy...które tutaj wydają się bezkonkurencyjne... Podkreślę jednak istotę tego, by to szkło mocować do fulfrejma, bo tam ono spełnia się nadzwyczaj właściwie... A za starym powiedzeniem kogoś mądrego "amatorzy martwią się o ostrość, pozostali o światło", zapraszam do odwiedzenia poniższych linków, gdzie wszystkie szerokie kadry zrobione z poziomu sceny (i tylko te zrobione bezpośrednio z niej - także backstage i same instrumenty) to własnie FF i 35 L 1,4 (wszystkie fotografie robione bez użycia lampy błyskowej)
    http://www.kadr.nazwa.pl/slideshows/dzien3/dzien3.html
    http://www.kadr.nazwa.pl/slideshows/dzien4/dzien4.html
    http://www.kadr.nazwa.pl/slideshows/dzien2/dzien2.html
    http://www.kadr.nazwa.pl/slideshows/dzien1/dzien1.html
    Wprawne oko rozróżni te robione 35tką, jak będą kłopoty, to podam numerki poszczególnych zdjęć...

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez obserwator ; 30-09-2007 o 02:34

    http://www.kadr.org.pl - ... zapraszam...

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •