Cytat Zamieszczone przez gokyu Zobacz posta
sluchajcie - nietypowa sprawa - kupilem C30D w fotojokerze - po przyjezdzie do domu stwierdzilem ze upierd....na jest matowka (zaskoczenie i wqrf...) - w te pedy do fotojokera po wymiane sprzetu (co wedlug prawidel logiki i praw konsumenckich - czytalem - sie nalezy) i tu niespodzianka... - fotojoker stwierdzil, ze mam im wyslac aparat, oni go podsylaja na zytnia i tam serwis stwierdza czy matowke upierdzielil ciekawski pracownik fotojokera czy tez ja... Jesli nie ja - to owszem wymienia... przy czym dla mnie jest to wrozenie z fusow.... dzwonilem na zytnia i tam panienka sie szczerze usmiala na to co mowie - i potwierdzila - nierealnym jest stwierdzenie KTO zabrudzil matowke... - jestem pelen czarnych mysli ze w najlepszym wypadku matowka zostanie wyczyszczona (owszem - to fotojoker mi zapewni) niemniej - nie po to kupuje w sklepie a nie na allegro - by sie cieszyc przez DLUUUUGI czas bezstresowa praca sprzetu...

aha - uprzedzam kasliwe uwagi - wydawalo mi sie ze sprawdzalem dobrze sprzet w sklepie, niemniej zawsze cos moze umknac uwadze...

- pytanie dla was debesciaki - na co sie nastawiac, jak ewentualnie walczyc z fotojokerem badz ogolnie... what now?

za konstruktywna pomoc szczere podziekowal...
pozdrawiam
Skorzystaj z prawa rękojmi.
Rękojmia za wady fizyczne i prawne, to odpowiedzialność sprzedawcy względem kupującego, która wynika z ustawy (kodeksu cywilnego art. 556 - 576), a nie z umowy stron i dotyczy zarówno rzeczy nowych, jak i używanych. Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady sprzedanej rzeczy, nie zależy od winy sprzedawcy, gdyż oparta jest na zasadzie ryzyka i ma charakter absolutny. Sprzedawca nie może się z niej zwolnić, nie może jej ograniczyć lub wyłączyć, gdyż w umowach z udziałem konsumentów (osób fizycznych) takie działanie jest niedopuszczalne.

Nie każde uszkodzenie powstałe po zakupie towaru można reklamować. Reklamacja jest uzasadniona jeśli dotyczy wady w rozumieniu przepisów, głównie k.c., a takimi są:

- wady zmniejszające wartość rzeczy np. przez niższą od ustalonej w umowie jakość,

- wady zmniejszające użyteczność rzeczy, np. lodówka odbiega od norm technicznych ustalonych dla tego rodzaju sprzętu,

- gdy rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu zapewniał sprzedawca,

- gdy rzecz wydano w stanie niezupełnym, niekompletnym np. brak instrukcji w języku polskim dotyczącej sposobu korzystania z rzeczy.

Sprzedawca ponosi więc odpowiedzialność z tytułu rękojmi, gdy rzecz przez niego sprzedana dotknięta jest ww. wadą, a w chwili zawarcia umowy konsument o niej nie wiedział.

Rękojmia trwa 1 rok od daty wydania rzeczy kupującemu (trzy lata dla budynków), a wszelkie oświadczenia sprzedawcy dotyczące krótszego okresu rękojmi nie mają żadnych skutków prawnych.

Aby nie utracić uprawnień z tytułu rękojmi, konsument musi zawiadomić sprzedawcę o wadzie w ciągu 1 miesiąca od daty jej wykrycia.

Z tytułu rękojmi konsumentowi przysługuje:

- odstąpienie od umowy, czyli zwrot pieniędzy za zwrotem wadliwej rzeczy ale - nie można od umowy odstąpić, jeśli sprzedawca niezwłocznie rzecz wymieni na inną, wolną od wad, albo wadę usunie. Odstąpienie od umowy jest możliwe dopiero wówczas, gdy rzecz już raz wymieniono lub naprawiono;

- obniżenie ceny;

- wymiana rzeczy wadliwej na inną, bez wad (tylko w przypadku rzeczy oznaczonych co do gatunku - takimi są rzeczy produkowane masowo, seryjnie, które można zastąpić inną, np. obuwie, odzież, sprzęt gospodarstwa domowego, meble);

- usunięcie wad (tylko przy rzeczach oznaczonych co do tożsamości - takimi są rzeczy wykonane na indywidualne zamówienie, niepowtarzalne, niezamienne, np. płaszcz uszyty na miarę).