Strona 16 z 36 PierwszyPierwszy ... 6141516171826 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 151 do 160 z 356

Wątek: Canon 30d czy 40d

  1. #151
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    37
    Posty
    1 344

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez canfan Zobacz posta
    Po pierwsze bede znal - bo wiem jaka mam ustawiona, po drugie nie wiem po co mi jakas srednia szarosc - albo nie wiesz o czym piszesz, albo robisz sobie jaja
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Do ropietosci tonalnej potrzeba to kiedy matryca zaczyna reagowac (punkt czerni czyli poziom szumow) i to kiedy przestaje (punkt bieli, czyli nasycenia), wszystko pomiedzy jest rozpietoscia zapisana w RAW, ile i jak sie to wykorzysta w koncowym obrazie - to inna sprawa. Uwazam, ze nie mozna rozpietosci matrycy 'zmierzyc' jednym zdjeciem, jak to robi dpreview, choc mozna jednym plikiem RAW przekonwertowanym dwa razy - na czenie i na biele.
    Nie wiem czy zauważyłeś, krzywizna charakterystyki matrycy nie jest symetryczna w sensie: czerń -4EV, szary 0EV, biel +4EV.

    Ale może masz rację. Teraz, gdy zdjęcie robi się po powrocie do domu wyciągając z RAW'a to faktycznie może nie mieć znaczenia...

    EDIT:
    "Po pierwsze bede znal - bo wiem jaka mam ustawiona"
    Bo tak pisze w menu aparatu ?
    Więc skąd różnice w jasności zdjęć wyplutych z 20D i 40D ? Przecież czułość była taka sama.
    Ostatnio edytowane przez Bagnet007 ; 27-12-2007 o 19:04

  2. #152
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jun 2004
    Posty
    75

    Domyślnie

    Czulosc rzeczywista jest tu malo wazna, pomijajac oczywiscie zmiany fizyczne zwiazane z faktyczna zmiana czulosci - inna bedzie dynamika dla zdjecia przy 100ISO, inna przy 1600 - z powodu innych warunkow pracy matrycy. Natomiast jezeli w obu aparatach ustawimy czulosc 100, to nalezy przyjac, ze warunki pracy matrycy w obu aparatach sa takie same. Nawet jezeli rzeczywista czulosc bedzie sie roznic o 1/3EV, to bedzie to mialo wplyw tylko na polozenie tonow srednich, ale nie na rozpietosc tonalna (punkty skrajne przesuna sie jednakowo w lewo lub w prawo, adleglosc zostanie taka sama).
    Pomiar rozpietosci tonalnej matrycy mozna wytlumaczyc tak: Matryca sklada sie z fotodiod, wiec dla uproszczenia mozna wytlumaczyc taki pomiar, jako pomiar rozpietosci pojedynczej fotodiody podlaczonej do przetwornika A/D z wyswietlaczem cyfrowym. Dla uproszczenia niech to bedzie przetwornik 8bit (bo dla innych bedzie idenstycznie, tylko liczby inne). Umieszczamy taka fotodiode w zupelnej ciemnosci i obserwujemy wyswietlacz. Na wyswietlaczu co chwile pojawiaja sie inne liczby - 7, 9, 13, 10, 8, 11, 9... To szumy, mozna przyjac ze sredni poziom szumow jest rowny 10. Teraz zaswiecamy zrodlo swiatla, najpierw o bardzo malym natezeniu. Poczatkowo na wyswietlaczu nie ma reakcji, nadal liczby zmieniaja sie w poblizu 10. Zwiekszamy natezenie swiatla i w pewnym momencie widac ze liczby nadal ciagle sie zmieniaja, ale juz ze srednia wartoscia wyzsza, np. 9, 14, 11, 12, 15, 11... To pierwszy punkt - jestesmy nadal na poziomie szumow, ale juz widac wplyw swiatla. Zwiekszamy nadal natezenie swiatla, poziom napiecia fotodiody wywolanego swiatlem jest juz znacznie ponad szumami, na wyswietlaczu 156, 154, 155, 156... szumy stanowia juz niewielki procent sygnalu. Zwiekszajac nadal natezenie swiatla, liczby na wyswietlaczu rosna, az osiagaja poziom bliski 255, natepuje nasycenie cyfrowe (przetwornika A/D), choc zwiekszanie natezenia swiatla moze nada powodowac wzrost napiecia fotodiody - przetwornik i tak nie potrafi pokazac wiecej - maksymalna liczba dla 8 bitow to 255. Punkt tuz przed pokazaniem 255 jest drugim punktem. Odleglosc miedzy nimi to rozpietosc tonalna (zakres dynamiczny) tej fotodiody. Test ktory opisalem w przyblizeniu pozwala na tej zasadzie zmierzyc matryce.

  3. #153
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez canfan Zobacz posta
    "No czyli źle bo 20D ma ISO mocniejsze o 1/3EV" - mowimy o roznicy przekraczajacej 1 EV a nie 1/3 EV, a pisanie o tym ze ma rozpietosc tonalna 0,1 EV jest o tyle bez sensu, ze tego typu pomiary charakteryzuje z zalozenia blad co najmniej 1/3 EV.
    Mówisz o pomiarze na dpreview? Jeśli tak to tym bardziej nie można mówić o większej rozpiętości tonalnej 40D skoro obliczona różnica jest mniejsza niż błąd. Ale jeśli możesz to wytłumacz mi czemu uważasz że właśnie taki błąd (1/3EV) należy założyć?

    No i sprawa pierwsza czyli różne ISO w matrycach 20D i 40D. Jeśli chcesz ustawić tą samą ekspozycję w obu aparatach to 40D musi mieć ustawione ISO o 1/3EV większe niż 20D. Zdaje się że zapominasz o tym w swoich testach.

    Tak na marginesie to niżej porównanie szumu 30D i 40D. Konwersja DPP -> TIFF 16bit -> crop w PS, żadnych manipulacji. Zdjęcia mają EXIF. Oba oczywiście ze statywu, balans bieli ustawiony ręcznie tak samo dla obu aparatów.


    Cytat Zamieszczone przez canfan Zobacz posta
    Zwiekszajac nadal natezenie swiatla, liczby na wyswietlaczu rosna, az osiagaja poziom bliski 255, natepuje nasycenie cyfrowe (przetwornika A/D), choc zwiekszanie natezenia swiatla moze nada powodowac wzrost napiecia fotodiody - przetwornik i tak nie potrafi pokazac wiecej - maksymalna liczba dla 8 bitow to 255. Punkt tuz przed pokazaniem 255 jest drugim punktem. Odleglosc miedzy nimi to rozpietosc tonalna (zakres dynamiczny) tej fotodiody. Test ktory opisalem w przyblizeniu pozwala na tej zasadzie zmierzyc matryce.
    No i wszystko fantastycznie tyle że szum na ISO100 jest kilka razy większy niż dokładność kwantyzacji 14-bitowego przetwornika sygnału więc psu na budę te dodatkowe bity...

    EDIT: Żeby nie byc gołosłownym... Zmierzyłem szum na tych cropach wyżej w miejscu gdzie są płytki. Średnia wynosi 1960 (wartość dyskretna dla 16-bitowych danych). Dokładność kwantyzacji przy 14bitach zapisanych w 16-bitowej bitmapie to 4. Inaczej mówiąc 14-bitowy obraz zapisany w 16-bitowym pliku będzie miał "dziury" co 4 pomiędzy wartościami pikseli. Jaki jest więc sens zapisywać z dokładnością do 4 jeżeli szum ma średnią 1960 (dla ISO 1600).
    Ostatnio edytowane przez MMM ; 27-12-2007 o 19:55 Powód: Automerged Doublepost

  4. #154
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jun 2004
    Posty
    75

    Domyślnie

    Jak pisalem - roznica rzeczywistej czulosci matryc nie ma znaczenia, ona ma znaczenie dla polozenia danych punktow, ale nie odleglosci miedzy nimi. Jezeli robisz testy tylko np. na biele to bedzie to dawalo blad, ale jezeli robisz test szukajac odleglosci miedzy punktem bieli i czerni - to roznica czulosci nie ma znaczenia - przesunie oba punkty w lewo lub w prawo. Dlaczego blad 1/3EV? Dlatego ze ocena obu koncow np. testu na dpreview jest 'na oko', a taka mniej/wiecej dokladnosc ma oko

  5. #155
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    37
    Posty
    1 344

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez canfan Zobacz posta
    Czulosc rzeczywista jest tu malo wazna...
    Dla mnie jest ważna. Ważny jest (jak dla mnie) liniowy fragment wykresu jak i zakrzywienia.
    Nawet mam zawsze ze sobą wydruk charakterystyki używanego filmu.

  6. #156
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jun 2004
    Posty
    75

    Domyślnie

    Bagnet nie przesadzaj. Wazna moze byc roznica czy robisz przy ISO 100 czy 400, ale nie czy robisz przy ISO 100 czy 125. Super ze chodzisz z krzywymi charakterystyk, ciekawe co z nimi robisz ))) A bierzesz pod uwage, ze fotodiody maja charakterystyke liniowa (w glownym zakresie) a oko logarytmiczna? I co z tym zrobisz? ))
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Poza tym my tu piszemy o rozpietosci tonalnej i dla niej roznice rzeczywistej czulosci nie maja znaczenia. A Ty piszesz o zupelnie czym innym - trzymaj sie tematu I nie wyskakuj z filmami, bo to nie na temat.
    Ostatnio edytowane przez canfan ; 27-12-2007 o 20:06 Powód: Automerged Doublepost

  7. #157
    Początki nałogu Awatar MariuszM
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Warszawa/Ursynów
    Wiek
    49
    Posty
    245

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    Tak na marginesie to niżej porównanie szumu 30D i 40D.
    1 zdjęcie - 40D
    2 zdjęcie - 30D
    Biegam, bo lubię

  8. #158
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jun 2004
    Posty
    75

    Domyślnie

    Iso 3200?
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    1 - 30
    2 - 40
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    40D przy ISO 1600 i wlaczonym odszumianiem HighISO bardzo ladnie likwiduje szumy koloru i -co najwazniejsze - bez utraty szczegolow. Ale - przede wszystkim - byc moze takze dzieki 14bit dynamika zdjec 1600 ISO jest niewiele mniejsza niz 100 (skoro juz tak wierzysz dpreview to jest tam o tym). 20D i 30D maja znacznie mniejsza dynamike przy ISO 1600 niz przy 100.
    Ostatnio edytowane przez canfan ; 27-12-2007 o 20:16 Powód: Automerged Doublepost

  9. #159
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez canfan Zobacz posta
    40D przy ISO 1600 i wlaczonym odszumianiem HighISO bardzo ladnie likwiduje szumy koloru i -co najwazniejsze - bez utraty szczegolow.
    No i co z tego? Zdjęcia z 20D/30D też można odszumić, DPP to bardzo dobrze robi. Cropy mają EXIF więc sobie zobacz z jakiego aparatu pochodzą.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez canfan Zobacz posta
    Ale - przede wszystkim - byc moze takze dzieki 14bit dynamika zdjec 1600 ISO jest niewiele mniejsza niz 100 (skoro juz tak wierzysz dpreview to jest tam o tym). 20D i 30D maja znacznie mniejsza dynamike przy ISO 1600 niz przy 100.
    No to skoro jest "niewiele mniejsza" to powiedz mi które zdjęcie jest z 30D a które z 40D. Oba ISO1600 (ISO1250 30D).

    Tym razem EXIF usunąłem. Jak już zgadniesz to umieszczę z EXIFem.

    Ostatnio edytowane przez MMM ; 27-12-2007 o 20:24 Powód: Automerged Doublepost

  10. #160
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jun 2004
    Posty
    75

    Domyślnie

    Odszumianie DPP jak i i Neat itd... to odszumiania z utrata szczegolow. Odszumianie HighISO w 40D jest sprzetowe. A dynamiki z 40D przy ISO 1600 zadnymi sposobami nie uzyskasz z 30D
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Dolne 40D, ale pokaz kropy 100%.
    Ostatnio edytowane przez canfan ; 27-12-2007 o 20:31 Powód: Automerged Doublepost

Strona 16 z 36 PierwszyPierwszy ... 6141516171826 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •