Pokaż wyniki od 1 do 10 z 120

Wątek: Matówka do 40D - ile kosztuje

Mieszany widok

  1. #1
    nikonman
    Guest

    Domyślnie

    Dokładnie to mógłbym poczytać gdyby mój angielski miał 2 nogi a nie 1.
    Jak zrozumiałem dla różnych obiektywów należy kompensacje ustawić indywidualnie ?
    A co z manualami gdy pracujemy na przysłonie roboczej ?

  2. #2
    Uzależniony
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Józefów
    Posty
    610

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nikonman Zobacz posta
    Dokładnie to mógłbym poczytać gdyby mój angielski miał 2 nogi a nie 1.
    Jak zrozumiałem dla różnych obiektywów należy kompensacje ustawić indywidualnie ?
    A co z manualami gdy pracujemy na przysłonie roboczej ?
    Takie bardzo hasłowe tłumaczenie. "Nie jest wymagana" oznacza "mieści się w fabrycznej tolerancji".

    * Evaluative Metering Mode: Our testing showed evaluative mode to be within factory tolerance for all lenses having a maximum aperture of f4.5 or larger (lower f number). AF lenses with a maximum aperture of f5.6 or slower (higher f number) will overexpose slightly. With an f5.6 AF lens, we recommend an exposure compensation of -2/3EV. Manual (non-CPU) lenses with a maximum aperture of f5.6 or slower (higher f number) will underexpose slightly. With an f5.6 non-CPU lens, we recommend an exposure compensation of +2/3EV.
    Matrycowy:
    Dla szkieł jaśniejszych niż f/4.5 korekta ekspozycji nie jest wymagana. Dla szkieł AF ciemniejszych niż f/5.6 korekta ekspozycji -2/3EV. Dla szkieł manualnych ciemniejszych niż f/5.6 korekta ekspozycji +2/3EV.

    * Center Weighted Average (CWA) Metering Mode: Our testing showed CWA metering mode to be within factory tolerance for all lenses having a maximum aperture of f4.5 or larger (lower f number). Lenses with a maximum aperture of f5.6 or slower (higher f number) will underexpose very slightly. With an f5.6 lens, we recommend an exposure compensation of +1/3EV.
    Centralnie ważony:
    Dla szkieł jaśniejszych niż f/4.5 korekta ekspozycji nie jest wymagana. Dla szkieł ciemniejszych niż f/5.6 korekta ekspozycji +1/3EV.

    * Partial Metering Mode: Our testing showed partial metering mode to be within factory tolerance for all lenses having a maximum aperture of f2.0 or larger (lower f number). Lenses having a maximum aperture smaller than f2.0 (lager f number) will show a shift toward increased exposure. The shift will be greater for lenses with smaller maximum apertures. When using partial metering mode, it is advisable to first take a test shot, check the histogram, and adjust exposure compensation as required. Starting points for exposure compensation are as follows: f2.8 lens: -1/3EV, f4.0 lens: -2/3EV, f5.6 lens: -1EV.
    Skupiony:
    Dla szkieł jaśniejszych niż f/2.0 korekta ekspozycji nie jest wymagana. Dla szkieł ciemniejszych niż f/2.0 wymagana jest korekta ekspozycji którą należy ocenić np. za pomocą histogramu, ze względu na skłonności do prześwietleń. Punktami wyjścia do określenia korekty mogą być, dla obiektywów:
    f2.8: -1/3EV,
    f4.0: -2/3EV,
    f5.6: -1EV.

    * Spot Metering Mode: Our testing showed spot metering mode to be within factory tolerance for all lenses having a maximum aperture of f2.0 or larger (lower f number). Lenses having a maximum aperture smaller than f2.0 (lager f number) will show a significant shift toward increased exposure, with the shift increasing for lenses with smaller maximum apertures. Spot metering mode is not recommended when using a split prism focusing screen except with very fast prime lenses. However, if spot mode must be used, it is strongly advised to first take a test shot, check the histogram, and adjust exposure compensation as required.
    Punktowy:
    Dla szkieł jaśniejszych niż f/2.0 korekta ekspozycji nie jest wymagana. Dla szkieł ciemniejszych niż f/2.0 zauważalna jest znacząca skłonność do prześwietleń, zwiększająca się w miarę zmniejszania jasności szkła. Potrzebną korektę ekspozycji należy ocenić za pomocą histogramu. Pomiar punktowy nie jest zalecany w przypadku wykorzystania bardzo jasnych obiektywów stałoogniskowych.
    Pozdrawiam, Tomek
    Canon LS-120PC II

  3. #3
    nikonman
    Guest

    Domyślnie

    Bardzo Dziękuję Tomku. Ja doczytałem na ich stronie o skupionym. Myślałem ,że przy mojej stałce 400 mm 5,6 ustawię -1/ev i po sprawie a ma tu jeszcze znaczenie tryb pomiaru.
    Dalej jednak się zastanawiam co w przypadku gdy założę manual np. gwintową mamiye 55mm f 1,4 i będę pracował na różnych przysłonach.
    Rozumiem ,że da wyższych przysłon niż
    f2 przy punktowym i ważonym
    f4,5 przy ważonym
    f5,6 przy matrycowym
    Każdorazowo muszę ustawić kompensację dla przysłony roboczej 2 , 4 , 5,6 , 8 itd. Jest troszkę zabawy

  4. #4
    Uzależniony
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Józefów
    Posty
    610

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nikonman Zobacz posta
    Dalej jednak się zastanawiam co w przypadku gdy założę manual np. gwintową mamiye 55mm f 1,4 i będę pracował na różnych przysłonach.
    Rozumiem ,że da wyższych przysłon niż
    f2 przy punktowym i ważonym
    f4,5 przy ważonym
    f5,6 przy matrycowym
    Każdorazowo muszę ustawić kompensację dla przysłony roboczej 2 , 4 , 5,6 , 8 itd. Jest troszkę zabawy
    Teoretycznie, na stronie Katz Eye odnoszą się do jasności szkła jako takiego, a nie konkretnej przysłony, ale zapewne jak to w życiu, trzeba samemu to przetestować i się przekonać

    BTW W trybach C1-C3 z tego co pamiętam, pamiętana jest korekta ekspozycji, więc można nimi sobie ułatwić życie przy ustawianiu korekty.
    Pozdrawiam, Tomek
    Canon LS-120PC II

  5. #5
    nikonman
    Guest

    Domyślnie

    Nie tylko teoretycznie. Firma katz eye pisze o obiektywach z automatycznym domknięciem przysłony. W przypadku wykonywania zdjęcia w trybie manual obiektywem całkowicie manualnym każda przysłona to tak jakby inny obiektyw

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •