Mam szarą połówkę Cokina Gradual G2 P 121. Sprawdziłem, że jest szara ponieważ składowe RGB ( próbkowanie w PS) są jednakowe we wszystkich punktach kadru - ciemnych i jasnych dla fotografii z filtrem białej kartki. Jakie wyniki daje w takim teście filtr neutralny? Chodzi mi konkretnie o składowe RGB w obszarze przyciemnionym jeżeli w obszarze przezroczystym wszystkie składowe są jednakowe. Chciałbym po prostu wiedzieć jaką barwę ma filtr neutralny. Sprawdził bym sobie sam ale nie mam takiego filtra.
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
z tego testu, ktory zrobiles wynika tylko tyle, ze transmisja swiatla bialego przez ten filtr jest pozbawiona dominant. natomiast stad jeszcze bardzo daleko do wyciagania wnioskow o transmisji poszczegolnych skladowych spektrum.
zgodnie z zasada, ze zdjecie jest warte 1000 slow:
tu jest roznica 1 dzialki gestosci na niekorzysc Cokina (3 dzialki vs 2 w Hitechu), ale to nie wystarcza, zeby tak spaskudzic kolory
u mnie Cokin nie istnieje w przypadku szarych filtrow. kolorowe moga byc, bo i tak wiadomo, ze przeklamuja. ale polowka szara to ma byc polowka szara, a nie buraczkowa. Hitech tez czasem lapie zafarb, ale jednak jest to na duzo mniejsza skale
To jakaś katastrofa jest. To co widać na Twoich zdjęciach nie nadaje się do niczego. U mnie owszem chmurki dostają lekkiego zafarbu różowego ale całe zjawisko ma łagodniejszy przebieg zwłaszcza na samym niebie, które zachowuje ogólny odcień. Chyba powtarzalność filtrów nie jest mocną stroną Cokina
.
Bez filtra:
Cokin G2 P121
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
To ja może o moim zestawie:
- jakaś szara połówka allegro (no-name) - jakość taka sobie czasami fuj
- połówka "sunset" PPL - jakość ok
- neutralnie szary ND1.2 Hitech'a - jakość rewelacyjna.
Jeżeli przyjdzie mi zakupić jakieś filterki ala cokin to tylko Hitech.
EOS 40D+BG-2N/350D+BGE3; EFS18-55/3,5-5,6 II, C50/1,8, C100/2,8, T28-75/2,8, C100-400IS L, 430EX, DMIII, Lowepro Nova 4 AW/Rover AW II, RUP-43, Sherpa 600R/Phottix KB-1, MARUMI CPL DHG i inne gadżety...
www.tomaszszyszko.pl
A jak to jest z tymi filtrami Cokin ten w kształcie gwizdki w śrdoku filtra który przy nocnych robi takie kształty wokół na przykład latarni ?? jeśli sama przysłona wysoka robi tez takie to jak to jest kiedy jest filtr nałożony
EOS 5DmkII|C 70-200mm f/2.8|C 50mm f/1.4 |C 17-40mm f/4 Lowepro Stealth Reporter D400AW | 2x Speedlite 430 & 580 EX www.fotograf-i-a.pl
Mozna od razu kupic holder wide przy czym jest on drozszy od tego standardowego.
Gdybym wybieral filtry od podstaw to wzialbym 3 pierwsze pozycje z tych podanych przez akustyka i do nich jeden filtr szary w sytuacji w ktorej przydalyby sie dluzsze czasy a ilosc swiatla na to nie pozwala.
http://www.bykom-stop.avx.pl/
Najnowsze fotografie cegiel znajdziesz w mojej galerii http://canon-board.info//showthread.php?t=11296
Mam pytanko. Efekt jaki daje szara połówka (przynajmniej podobny) można uzyskać softowo w programie graficznym. Czy mocno widać różnicę jeśli porównać szarą połowkę (filtr) i właśnie soft?
Ostatnio edytowane przez comatus ; 08-09-2007 o 15:33
http://www.bykom-stop.avx.pl/
Najnowsze fotografie cegiel znajdziesz w mojej galerii http://canon-board.info//showthread.php?t=11296