Akustyk a czy jest cos miedzy soft a hard? Czytałem ze robią tylko nigdzie nie można dorwać. Często robie zachody czasem wschody i niestety ale przejście soft jest zbyt słabe a hard za mocne.
Akustyk a czy jest cos miedzy soft a hard? Czytałem ze robią tylko nigdzie nie można dorwać. Często robie zachody czasem wschody i niestety ale przejście soft jest zbyt słabe a hard za mocne.
A moze cos takiego? http://www.singh-ray.com/reversegrads.html
wydaje mi sie, ze standardowy Cokin jest czyms posrednim w twardosci miedzy Hitechami Hard i Soft. ale nie macalem osobiscie i nie dam sobie reki uciac.
a Reverse Grad Singh-Raya to jest zupelnie co innego. to polega na tym, ze jest najpierw gradacja twarda w srodku filtra, ktora po drodze do krawedzi sie oslabia. cos jakby wlozyl zwykle pol zaciemniona strona do polowy uchwytu. na www Singh-Raya sa informacje jak to dziala i warto poczytac.
w sumie, to gdyby nie kosmiczne ceny wysylki, to bym sobie to z US sprowadzil. ale placic 300 zielonych za dwa filtry to lekkie przegiecie![]()
Dzisiaj stałem się posiadaczem systemu cokin: mocowanie+ hitech 0.9 soft+ niebieska połówka za 40 zł i chce podzielić się swoimi pierwszymi doświadczeniami/wątpliwościami.
Na razie filtry testowałem z Canonem 400D obiektywem17-85 4-5.6 IS USM (fi 67mm).
Po krótkiej zabawie doszedłem do wniosku, że aby uzyskać zadowalające efekty używając pomiaru wielosegmentowego(wyczytałem, że ten najlepiej sprawdza się przy szarych połówkach) należy po założeniu filtra wprowadzić korektę ekspozycji ok -0.7EV. Bez korekty aparat wydłuża czas w ten sposób, że niebo jest naświetlone niemal identycznie jak bez zastosowania szarej połówki a jedynym widocznym efektem jej zastosowania jest rozjaśnienie części zdjęcia z horyzontem. Czy ktoś z Was doszedł do podobnych wniosków?? Może po prostu coś źle robie? Pewnym problemem jest też dla mnie ustawienie filtra na odpowiedniej wysokości, ale myślę, że to kwestia wprawy.
Canon EOS 50D + 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM + 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM + 50mm f/1.8 + 580EX II
Ja używałem 0.9 soft na 49mm i mimo wszystko byłem zadowolony.
edit
Znalazłem jakiegoś starego pstryka- nawet w takich sytuacjach:
Ostatnio edytowane przez Bagnet007 ; 07-08-2008 o 20:36
A mozesz napisac coś na temat sposobu doboru ekspozycji przy stosowaniu tego filtra??
Ostatnio edytowane przez Daniell ; 07-08-2008 o 20:46
Canon EOS 50D + 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM + 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM + 50mm f/1.8 + 580EX II
a ja mam pytanko, dostanę coś w stylu szarego pełnego ND 400 ale do Cokina P![]()
Canon oczywiście :wink:
Moje zdjęcia na CB -> http://www.canon-board.info/showthread.php?t=28537
Galeria na deviantART - http://mjagiellicz.deviantart.com/
ale po co Ci lusterko przed obiektywem, dzieki ktoremu bedziesz
sobie fotografowal niebo za plecami?
ND400 ma sens w filtrze nakrecanym. a w prostokacie cokolwiek
powyzej ND16 traci sens, bo nie dasz rady uszczelnic filtra w mocowaniu
tak, by nie odbijalo sie od niego swiatlo o znacznie wiekszej jasnosci
niz to co chcialbys naswietlic przez filtr
Cokin mial swego czasu w folderach filtr ND100, ale moja proba jego
zakupu zakonczyla sie zapewnieniem pana z Antymeksu, ze Cokin
tego nie produkuje.
kup sobie nakrecana Hoye ND400 albo lepiej BW 106. to drugie
tlumi "tylko" 6 dzialek i do zastosowan praktycznych to lepsze
i wygodniejsze niz 400, ktora tlumi 8 z hakiem, bo przynajmniej
cokolwiek widac po nalozeniu filtradzieki temu, ze sa to filtry
oprawkowe jedynym problemem o jakim musisz pamietac jest
zaslepienie celownika do pomiaru i ekspozycji sceny. przy prostokatach
dochodzi Ci jeszcze cala zabawa ze szczelnym zakrywaniem filtra
i uchwytu czarna koszula - a najlepiej kilkoma warstwami materialu
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź ;-) a może się orientujesz czy BW wychodzi taniej/drożej niż Hoya![]()
Canon oczywiście :wink:
Moje zdjęcia na CB -> http://www.canon-board.info/showthread.php?t=28537
Galeria na deviantART - http://mjagiellicz.deviantart.com/