Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 28

Wątek: Czy warto inwestować w m42 ?

Bywalec Awatar levybike
    Miasto
    Zwierzyniec/Kielce/Zamość

Question Czy warto inwestować w m42 ?

Od jakiegoś czasu interesują mnie szła m42. Myślałem nad zakupem przejściówki z potw. ostrości i kilku szkieł. Zależy mi na super szerokim kącie, tele 500mm lub 400mm z tc 2x i nad jakimś obiektywem makro. Co byście radzili kupować i czy warto ? Zależy mi na ostrych obiektywach.
    Aparat firmy Kanion

Początki nałogu Awatar swiderski
    Miasto
    Gorzów/ Szczecin

Domyślnie

Jeżeli chodzi o stosunek cena/jakość, to zdecydowanie warto. Miej tylko na uwadze, że naprawdę trudno się ostrzy przy ogniskowej 500mm (nie wspominam już o małych i ciemnych wizjerach 350D/400D).
    Co do szerokich kątów to chyba jest już inna bajka - nie znam się to się nie wypowiadam, ale z tego co wiem to rybie oko 16mm jest prawie całkowicie bezużyteczne po cropie.

Przez jakiś czas miałem Sonnara 135 - bardzo ostry itp, ale niestety ze względu na brak AF poszedł "pod młotek"
    350D z gripem + kit + 28-105 USM + 380EX

Początki nałogu Awatar pmagdalena
    Miasto
    Gdańsk

Domyślnie

Ja mam narazie tylko jeden obiektyw M42 ale wole go 100 razy bardziej niz te obecne ale ja jestem przyzwyczajona do tego obiektywu i manualnego ustawiania ostrosci a i nie mam przejsciówki z potwierdzeniem ostrosci wiec jeszcze trudniej

Uzależniony Awatar esteper
    Miasto
    Vava

Domyślnie

Mam Zenitara 16/2,8 Fisheye, IMHO bardzo przyjemne szkiełko, na cropie jeszcze trochę gnie więc nie jest źle.
    Jupiter9 85/2 - posiadam, jak na razie nie wiele nim zrobiłem, bo jakoś nie mogę podejśc do tematu portretów... Nie mam weny Ale to co na razie zrobiłem z użyciem tego szkła, no cóż, złego słowa nie mogę powiedziec o nim.