Strona 47 z 163 PierwszyPierwszy ... 3745464748495797147 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 461 do 470 z 1624

Wątek: Nowości Sony.

  1. #461

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jotes25 Zobacz posta
    Nie zapominam. A cropować się będzie jak w D3.
    DX to nie tylko tańsza i mniejsza matryca. Pamiętaj o obiektywach. Gdyby było tak jak mówisz, to by zarzucono optykę do DX. A mniejsza, lżejsza i tańsza optyka jest co najmniej takim samym atutem jak niższa cena body czy większa GO.
    Nikon, Leica, Hasselblad, Mamiya, FKD i jeszcze kilka innych ...

  2. #462
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Poznań
    Posty
    3 608

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacek_Z Zobacz posta
    DX to nie tylko tańsza i mniejsza matryca. Pamiętaj o obiektywach. Gdyby było tak jak mówisz, to by zarzucono optykę do DX. A mniejsza, lżejsza i tańsza optyka jest co najmniej takim samym atutem jak niższa cena body czy większa GO.
    Tutaj się różnimy. Bo tej lżejszej, tańszej i mniejszej optyki po prostu ... nie ma.
    Dla mnie to mrzonka. Przynajmniej u Canona. Jakoś nie widzę pędu do rozwoju takich obiektywów poza chwilowym wypełnieniem luk na rynku i zgarnięciem kasy. Jest jakaś L-ka np. na EF-S? Nie ma. I nie będzie.
    Na przeciwległym końcu jest pewnie Olympus, gdzie z "cyfrowych" obiektywów uczyniono sztandarową cechę systemu. Tyle, że nie ma ich za dużo, nie zawsze są takie jasne i lekkie, a czasami zasada w ogóle nie obowiązuje (patrz design 70-300 wzięty od Sigmy).

  3. #463
    Uzależniony
    Dołączył
    Jun 2006
    Posty
    684

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jotes25 Zobacz posta
    Tutaj się różnimy. Bo tej lżejszej, tańszej i mniejszej optyki po prostu ... nie ma.
    Dla mnie to mrzonka. Przynajmniej u Canona. Jakoś nie widzę pędu do rozwoju takich obiektywów poza chwilowym wypełnieniem luk na rynku i zgarnięciem kasy. Jest jakaś L-ka np. na EF-S? Nie ma. I nie będzie.
    Na przeciwległym końcu jest pewnie Olympus, gdzie z "cyfrowych" obiektywów uczyniono sztandarową cechę systemu. Tyle, że nie ma ich za dużo, nie zawsze są takie jasne i lekkie, a czasami zasada w ogóle nie obowiązuje (patrz design 70-300 wzięty od Sigmy).
    17-85is jest trochę mniejszy i lżejszy od 28-135is, 17-55is a 24-70L też się trochę różnią rozmiarami i wagą. Zwróć uwagę, że 70-300 u Olympusa pracuje jako 140-600, taki obiektyw pod FF by ważył co najmniej 3kg a nie 0,5kg
    EFS jest przeznaczony dla amatorów, jeśli ktoś chce więcej może podpiąć pod cropa elkę Aparaty FF tanieją i pewnie za kilka lat crop będzie dostępny tylko w segmencie entry level. Po co budować masowo szkła skoro osobom dla których sa przeznaczone do pełni szczęścia wystarczą dwa zoomy?

  4. #464
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jotes25 Zobacz posta
    Tutaj się różnimy. Bo tej lżejszej, tańszej i mniejszej optyki po prostu ... nie ma.
    Dla mnie to mrzonka. Przynajmniej u Canona. Jakoś nie widzę pędu do rozwoju takich obiektywów poza chwilowym wypełnieniem luk na rynku i zgarnięciem kasy. Jest jakaś L-ka np. na EF-S? Nie ma. I nie będzie.
    Na przeciwległym końcu jest pewnie Olympus, gdzie z "cyfrowych" obiektywów uczyniono sztandarową cechę systemu. Tyle, że nie ma ich za dużo, nie zawsze są takie jasne i lekkie, a czasami zasada w ogóle nie obowiązuje (patrz design 70-300 wzięty od Sigmy).
    Może i mżonka ale akurat Canon nigdy się nie krygował i od początku było wiadomo, że prędzej czy później na FF-ie i tak się skończy. A szkła "lekkie, tanie i mniejsze" są choćby 18-55 IS i 55-250 IS.
    Co do olka to tam też można znaleźć kilka małych, jasnych i bardzo dobrych optycznie szkieł. Być może ten system też wciąż nie wykorzystuje w pełni zalet małej matrycy.
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  5. #465

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jotes25 Zobacz posta
    Tutaj się różnimy. Bo tej lżejszej, tańszej i mniejszej optyki po prostu ... nie ma.
    Dla mnie to mrzonka. Przynajmniej u Canona. Jakoś nie widzę pędu do rozwoju takich obiektywów poza chwilowym wypełnieniem luk na rynku i zgarnięciem kasy. Jest jakaś L-ka np. na EF-S? Nie ma. I nie będzie..
    może Nikon po prostu inaczej podszedł do tematu? Widział tyle zalet DX, że nie było gwarancji, że w ogóle wejdą w FF! To nie było bez podstaw, DX ma zalety. Zresztą Olympus też widział zalety małej matrycy. To ma sens.

    Jest taka mniejsza, lżejsza, tańsza optyka. Pytanie czy ty tylko czy nie myślisz "pod siebie", tylko o rynku zawodowym ? Firma robi kasę nie tylko na L-kach, a także na kitach 18-55 itp.
    Nikon, Leica, Hasselblad, Mamiya, FKD i jeszcze kilka innych ...

  6. #466
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacek_Z Zobacz posta
    może Nikon po prostu inaczej podszedł do tematu? Widział tyle zalet DX, że nie było gwarancji, że w ogóle wejdą w FF!
    albo tez wiedzial, ze nie bedzie mial w rozsadnym czasie na tyle taniego FF, wiec zeby nie odpuszczac rynku wszedl w niepelny rozmiar.

    swoja droga ciekaw jestem jak to wygladalo naprawde. Nikon dlugo trzymal uzytkownikow przy wizji wyzszosci DX i "niepotrzebnosci" FF, nie dajac zadnych sygnalow, ze kiedys wypusci FF. jakies powody tego wodzenia za nos musialy byc...

    Cytat Zamieszczone przez Jacek_Z Zobacz posta
    To nie było bez podstaw, DX ma zalety. Zresztą Olympus też widział zalety małej matrycy. To ma sens.
    ej no... zostawmy na chwile marketingowy belkot i przejdzmy do faktow. a sa one takie, ze Olympus przespal wejscie lustrzanek z AF i nie mial systemu wymiennej optyki z polaczeniem elektronicznym. ale siedzial w fotografii cyfrowej i tez chcial cos z torta o nazwie DSLR wyrwac. oni nie mieli zadnego wyboru tylko stworzyc system obiektywow od zera. a poniewaz w tamtym momencie nie bylo mozliwosci zrobienia FF to zdecydowali sie na mniejszy format, trafiajacy w obrana luke rynkowa.

    a gadka o mniejszych, lzejszych obiektywach, latwiejszym projektowaniu, mniejszych gabarytach... to jest pochodna tego stanu rzeczy. ktora marketingowcy maluja jako najwieksza zalete. a jest to po prostu skutek niemoznosci wejscia na rynek tak jak to zrobil Canon i Nikon, czyli poprzez wyprodukowaniue puszki pod istniejace obiektywy - a wiec pod istniejaca juz rzesze uzytkownikow. takie swoiste dorabianie ideologii do impotencji ideologi w sumie nie bez racji i nie da sie ukryc, ze te 4/3 ma swoje miejsce na rynku. ale te proby nazywania skutkow przyczynami sa jak malowanie myszy na szaro i sprzedawanie jako slonie w wersji desktop
    www albo tez flickr

  7. #467
    Pełne uzależnienie Awatar Kubaman
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    4 709

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
    http://www.fotografuj.pl/News/Plotki...y_A900/id/1986
    Jeśli to prawda to będzie ostro .
    oj bardzo bym chciał. 3d za powiedzmy 4-5kpln. ojjjj!!!

    tylko, że zwyczajnie nie wierzę. Wystarczy sprawdzić ceny szkieł Soniacza by błyskawicznie wrócić na ziemię. Może to plotka aby konkurencja narobiła w portki..
    Pasja---------------------> www.jakubszyma.pl

    Przedsięwzięcie-------------> www.szyma.com

  8. #468

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    ... przejdzmy do faktow. a sa one takie, ze Olympus przespal wejscie lustrzanek z AF i nie mial systemu wymiennej optyki z polaczeniem elektronicznym. ale siedzial w fotografii cyfrowej i tez chcial cos z torta o nazwie DSLR wyrwac. oni nie mieli zadnego wyboru tylko stworzyc system obiektywow od zera. a poniewaz w tamtym momencie nie bylo mozliwosci zrobienia FF to zdecydowali sie na mniejszy format, trafiajacy w obrana luke rynkowa....
    Nie zgodze sie z tym.
    stare manualne obiektywy nikona działaja na cyfrakach, Pentaxa też. Olympus miał optyke małoobrazkową (co z tego, że manualną?) i to naprawdę super. Mógł zrobic to co Nikon czy Pentax, dołożyć styki i silnik. Ale widzieli zalety miniaturyzacji i sądzili, że pójdzie za nimi reszta. Zawiedli się. Zauważ, że historia fotografii to ciągłe zmniejszanie rozmiarów klatki. DX nie wygrał z tego samego powodu dlaczego nie wygrał analogowy APS. Jest za dużo kompatybilnej małoobrazkowej optyki w rękach użytkowników.
    Nikon, Leica, Hasselblad, Mamiya, FKD i jeszcze kilka innych ...

  9. #469
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jacek_Z Zobacz posta
    Nie zgodze sie z tym.
    stare manualne obiektywy nikona działaja na cyfrakach, Pentaxa też. Olympus miał optyke małoobrazkową (co z tego, że manualną?) i to naprawdę super. Mógł zrobic to co Nikon czy Pentax, dołożyć styki i silnik.
    dobra, krotkie pytanie: dlaczego w takim razie tego nie zrobil?
    kiedy wszyscy dookola tlukli lustrzanki na wymienna optyke
    (na ktorej, nie jest tajemnica, mozna bic niezla kase), Olympus
    ograniczyl sie do kompaktow i badziewia typu IS-... z wbudowanym
    obiektywem.

    dlaczego wtedy nie mozna bylo dorzucic silnika i stykow?

    inna kwestia: pominmy to pytanie i zalozmy, ze nie ma zadnych
    technicznych przeszkod. jaki jest sens projektowania systemu
    cyfrowego pod stare obiektywy OM, ktorych posiadaczy
    i uzytkownikow na swiecie jest relatywnie malo (w stosunku
    do szkiel AF Canona, Nikona czy Minolty)? co sprowadza sie
    do oczywistego wniosku, ktory wczesniej napisalem - Oly nie
    mial wyboru tylko musial stworzyc system od zera.


    Cytat Zamieszczone przez Jacek_Z Zobacz posta
    Ale widzieli zalety miniaturyzacji i sądzili, że pójdzie za nimi reszta. Zawiedli się. Zauważ, że historia fotografii to ciągłe zmniejszanie rozmiarów klatki. DX nie wygrał z tego samego powodu dlaczego nie wygrał analogowy APS.
    nie jestem pewien, czy DX tak zupelnie przegral. prawdopodobnie
    zostanie na trwale w puszkach amatorskich. a te, poki co, stanowia
    ogromna czesc rynku. jakosc dzisiejszych matryc DX przerasta 90%
    ich amatorskich uzytkownikow

    mysle, ze Oly sie nie zawiodl, bo 4/3 maja szanse funkcjonowac
    jako sprzet amatorski. wszystko zalezy od marketingu firmy. dla
    amatora cyfrowe 4/3 wystarcza pod wzgledem jakosci. a trzezwe
    podejscie Olympusa do projektowania aparatow ma duzo sensu.

    czemu padl analogowy APS? dobre pytanie. nie wiem tylko na ile
    zwiazane z APS w cyfrze. bo tutaj to byla koniecznosc i przecieranie
    szlaku, a nie proba wciskania ludziom, ze APS jest lepsze od 135mm
    (przyslowiowego: ze czarne jest biale).

    Cytat Zamieszczone przez Jacek_Z Zobacz posta
    Jest za dużo kompatybilnej małoobrazkowej optyki w rękach użytkowników.
    i wlasnie to jest przyczyna sukcesu Canona i Nikona w sprzedawaniu
    lustrzanek cyfrowych. bo bylo co do nich zapiac.
    www albo tez flickr

  10. #470
    sv
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kubaman Zobacz posta
    oj bardzo bym chciał. 3d za powiedzmy 4-5kpln. ojjjj!!!

    tylko, że zwyczajnie nie wierzę. Wystarczy sprawdzić ceny szkieł Soniacza by błyskawicznie wrócić na ziemię. Może to plotka aby konkurencja narobiła w portki..
    a ja wierzę w 900 sony za 5 czy 6 kilo zł. To jest zupełnie rozsądna metoda; tania puszka i drogie szkła. Jeżeli sony chce powalczyć z canonem i nikonem, to jest to jakiś sposób (zwłaszcza w kontekście tego, że 900 i nikon d3x będą miały tą samą matrycę :-)

Strona 47 z 163 PierwszyPierwszy ... 3745464748495797147 ... OstatniOstatni

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •