jeśli chcesz to podeśle ci RAW na 2.8 z tamiego
ostatnio strzelałem synkowi tym tamronem na 50mm f2.8 w mieszkaniu; chciałem sprawdzić czy ma sens zakup 50 f1.4 - wyglada na to ze ma :-)
mój tamron jak trafi to jest ostro; sporadycznie nie trafia; albo jak sie zapomne i przy malej wartości przesłony przekadruje to ucieka GO ale to bedziesz miec tez w 50/1.4
teraz wiem że kupie na pewno dwie stałki - 50/1.4 i do ciasniejszych kadrów 85/1.8 (przyszlosciowo do FF)
zastanów sie poważnie nad 24-105 - ja zrobiłem błąd z tym obiektywm już dwa razy;
pierwszy raz kupując tamrona 28-75 - zaczynałem z lustrzanką i nie wiedziałem jeszcze co i jak mi sie spodoba, czego brak bede odczuwał; a 24-105 wydawało mi sie drogie...
drugi raz to gdy zakupiłem 70-200 f4 - postrzelałem troche z cudzego i stwierdziłem ze sie nada na mojego dzieciaczka; w Vitez radził zeby wziąc 24-15teraz mysle sobie czy aby nie sprzedac 70-200 dolozyc troche i kupic 24-105 :-| (choć w obecnej sytuacji kiedy na rynek weszlo 70-200 f4 is i f4 non-is nie bedzie produkowane to rozwiazanie moze okazac sie drozsze jesli w przyszlosci bede chcial kupic 70-200 - bo beda tylko z is po 950euro
)
mając 24-105 wydałbym mniej niz na 28-75/70-200 - przy czym pamietac nalezy ze 70-200 lezy 89% czasu w plecaku :-| a za
trzeciego błędu nie bedzie - będzie szkło
przy 24-105 @crop masz kat widzenia jak 38-168mm; czyli prawie od standardu do tele w bardzo dobrej jakosci - tego zakresu uzywam nawjiecej; do landszaftów mam 10-22
miedzy 24 a 28 na cropie to naprawde duza roznica
pamiętaj również że zakup drogich i dobrych rzeczy boli, ale tylko raz na początku; później jakiekolwiek body eos bedziesz miec to zapniesz to szklo i bedzie miodzio