Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 29

Wątek: Czy nowe matryce Canona poprawią plastykę obrazu?

  1. #11
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    31

    Domyślnie

    Ten sprzęcik na zdjęciu powyżej wyleczył mnie z kompleksów!
    A ja myślałem,że moja Mamiya ReBeka to sprzęt "niemobilny".
    Zgadzam się całkowicie z "frikmenem",że obraz ze średniego nie daje szans cyfrze w małym obrazku.
    Powracając do tematu, to usilnie czekałem na 5D II,bo chciałem go wziąć na Kanary w październiku,a tu klops! ..więc,będę musiał pozostać przy cropie i RB chyba też wezmę

  2. #12
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    SoCal
    Posty
    1 358

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    Rozkład głębi ostrości i odcięcia tła od fotografowanego obiektu...
    Choc twoj wywod ewidentnie uzywa wyzszych argumentow
    niz powietrze, to jednak pojecie "odcięcia tła od fotografowanego obiektu"
    jest troche z gatunku swietlistosci jak dla mnie...
    Rozumiem, ze chodzi ci o inna perspektywe spowodowana
    wiekszym formatem naswietlanej klatki...
    Wielu zachwala "plastyke" zdjec z 5D w porownaniu do cropa,
    ale o ile pamietam ty zwykle jestes zagorzalym przeciwnikiem
    tak nieprecyzyjnych stwierdzen.
    Wydaje mi sie, ze w przypadku dyskusji na poziomie:
    cyfrowe 21MP vs. analogowy sredni format zaczynaja odgrywac
    znacznie wieksza role czynniki praktyczne. Gdy mowimy o 5D kontra
    30D mamy do czynienia z tymi samymi dostepnymi obiektywami
    i ta sama procedura i na roznice wplywa tylko wielkosc klatki.
    Tu mamy dwa kompletnie rozne systemy. Co mozesz zaproponowac
    na konkurenta zdjecia z 1Ds MKIII i 85 f1.2L?
    Czy ono bedzie "bardziej plaskie" niz skan z 645?
    Jaki konkretny system i jaki workflow zaproponujesz
    by miec co porownac?

  3. #13
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 200

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frikmen Zobacz posta
    kicha Panie...

    nie wejdzie na podreczny do samolotu a do luku sprzetu z definicji nie oddaje
    www albo tez flickr

  4. #14
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    SoCal
    Posty
    1 358

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frikmen Zobacz posta
    kolego snowboarder!
    powietrze trzeba "poczuć" a nie o nim przeczytać
    zachęcam Cię do zobaczenia jakiś stykowych odbitek z 8x10"
    No tak, ale tu juz grasz nie fair :-)
    Mial byc analgowy SREDNI format...
    A zdjecie pudla przednie!

  5. #15
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    SoCal
    Posty
    1 358

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez velvia Zobacz posta
    Zgadzam się całkowicie z "frikmenem",że obraz ze średniego nie daje szans cyfrze w małym obrazku.
    W "idealnych" warunkach. Ale w przypadku 21MP pliku
    z 1Ds MKIII masz na tacy podane te idealne warunki dla malego
    obrazka, by osiaganac idealne warunki dla analogowego sredniego formatu,
    w praktyce nie jest to latwe. Stracisz wiele na jakosci idac
    droga wywolanie-skan-obrobka, czy to nie wplynie na "plaskosc"
    zdjecia? Bo jesli na plaskosc ma wplyw tylko i wylacznie
    wielkosc formatu to wtedy najmarniejsze, podrapane, ledwo
    rozpoznawalne ksztaty z tego pudla na zdjeciu wyzej beda
    zawsze najmniej plaskie.... Czy tak jest?

  6. #16
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez snowboarder Zobacz posta
    W "idealnych" warunkach. Ale w przypadku 21MP pliku
    z 1Ds MKIII masz na tacy podane te idealne warunki dla malego
    obrazka, by osiaganac idealne warunki dla analogowego sredniego formatu,
    w praktyce nie jest to latwe. Stracisz wiele na jakosci idac
    droga wywolanie-skan-obrobka, czy to nie wplynie na "plaskosc"
    zdjecia? Bo jesli na plaskosc ma wplyw tylko i wylacznie
    wielkosc formatu to wtedy najmarniejsze, podrapane, ledwo
    rozpoznawalne ksztaty z tego pudla na zdjeciu wyzej beda
    zawsze najmniej plaskie.... Czy tak jest?
    Średni jest trochę bardziej kontrastowy, przez co faktycznie zdjęcia są jakby trochę "przestrzenne". Ale różnice są coraz bardziej subtelne - inna tonalność, ostrość, jest może odrobinę więcej detalu, są mniejsze problemy z aberracją i nie ma problemów z mięknięciem rysunku po bokach. Za to są straszne "szumy" , nawet na 100ISO:
    http://members.chello.pl/m.kaluza/turystka_hi.jpg

  7. #17
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    31

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez snowboarder Zobacz posta
    W "idealnych" warunkach. Ale w przypadku 21MP pliku
    z 1Ds MKIII masz na tacy podane te idealne warunki dla malego
    obrazka, by osiaganac idealne warunki dla analogowego sredniego formatu,
    w praktyce nie jest to latwe. Stracisz wiele na jakosci idac
    droga wywolanie-skan-obrobka, czy to nie wplynie na "plaskosc"
    zdjecia? Bo jesli na plaskosc ma wplyw tylko i wylacznie
    wielkosc formatu to wtedy najmarniejsze, podrapane, ledwo
    rozpoznawalne ksztaty z tego pudla na zdjeciu wyzej beda
    zawsze najmniej plaskie.... Czy tak jest?
    W "idealnych" warunkach,czyli w takich,gdzie poświęcasz trochę więcej czasu niż fotoreporter na "upolowanie" celu?Naturalnie,że oddaję przewagę mobilności małoobrazkowej lustrzance cyfrowej,ale definitywnie (całkowicie subiektywnie) jakość techniczna jest lepsza po stronie średniego analoga przy prawidłowo wykonanej pracy fotografa.Nie tracę na jakości: wywołanie(firmowa chemia,dobrze naświetlony slajd)-skan(bęben,duża gęstość optyczna,nie żaden płaszczak "biurkowy")-obróbka(najczęściej zbędna po prawidłowo przeprowadzonych 2 poprzednich procesach).
    Porównując 1 Ds Mark III ze średnim,to jeszcze nikt pewnie nie miał możliwości tego skrupulatnie zrobić,natomiast miałem okazję zrobić moim średnim z przystawką 22mln i 39mln ...i wynik dla mnie był wielce rozczarowujący,bo tych milionów pikseli to w porównaniu z drogą analogową było mniej.Dochodziło do tego zjawisko cropa (przystawka 36x48 przy 6x7).

    Canon 1Ds vs. film - Medium Format
    http://www.photographical.net/canon_1ds_mf.html

    Niemniej 1Ds Mark III będzie z pewnością liderem w swojej kategorii.
    Dla mnie irytujący jest fakt,że Canon nie wypuszcza następcy 5D,bo różnica między cropami,a FF jest także zauważalna i w końcu szerokie szkiełka są tak szerokie jak z "ery analogu".

    Czekam na 5D II
    Ostatnio edytowane przez velvia ; 22-08-2007 o 16:18

  8. #18
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez snowboarder Zobacz posta
    Choc twoj wywod ewidentnie uzywa wyzszych argumentow
    niz powietrze, to jednak pojecie "odcięcia tła od fotografowanego obiektu"
    jest troche z gatunku swietlistosci jak dla mnie...
    To bardzo proste. Różnica między formatami nie polega tylko na wielkości głębi ostrości ale głównie na tym jak szybko wraz z odległością od punktu ostrzenia ta ostrość się zmniejsza.
    Weźmy prosty przykład:
    Fotografujemy osobę dwoma aparatami: 30D i 5D używając analogicznych ogniskowych, powiedzmy że do 30D damy 85mm a do 5D 135mm. Załóżmy że odległość wynosi 2 metry. Kalkulatorem głębi ostrości wyliczamy jaka jest potrzebna przysłona w obu przypadkach do uzyskania 5cm GO.
    W 30D + 85mm należy ustawić przysłonę f/2.5 aby uzyskać GO 5cm z odl. 2m do celu
    W 5D + 135 należy ustawić przysłonę f/4 aby uzyskać GO 5cm z odl. 2m od celu.

    Pytanie dla ciebie snowboarder: skoro głębia ostrości jest w obu przypadkach identyczna to czy zdjęcia będą wyglądać również tak samo? (pomijamy róznicę obiektywu, ostrość przy danej przysłonie, CA, winietę itd.)
    Pytanie drugie: Czy jeśli jest różnica to jaka i czy wg ciebie również będzie różnica jeśli porównamy zestaw 5D lub 1DS 22mp i powiedzmy format 6x6?

  9. #19
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez velvia Zobacz posta
    Porównując 1 Ds Mark III ze średnim,to jeszcze nikt pewnie nie miał możliwości tego skrupulatnie zrobić,natomiast miałem okazję zrobić moim średnim z przystawką 22mln i 39mln ...i wynik dla mnie był wielce rozczarowujący,bo tych milionów pikseli to w porównaniu z drogą analogową było mniej.
    A cóż ci z samej ilości megapikseli?

  10. #20
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    31

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez czornyj Zobacz posta
    A cóż ci z samej ilości megapikseli?
    Megapiksele,czyli de facto rozdzielczość nośnika informacji o obrazie.
    Główny element stanowiący o parametrach jakościowych obrazu.
    Wybacz,jeżeli mało jest tych "megsów" to pozostałe wyznaczniki jak kontrast,nasycenie,dynamika i przejścia tonalne mają niewielkie znaczenie,bo nie ma "gdzie i jak" tego pokazać.Zgodzisz się chyba z tym,że nie po to robią szkła o coraz większej rozdzielczości,żeby tych informacji więcej przekazać?

    Pomijając ten wątek,chciałem powiedzieć,że obraz ze średniego+przystawka 22/39 mln zrobił na mnie mniejsze (subiektywne) wrażenie niż uzyskując ten sam obraz tradycyjną(klasyczną) metodą.

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •