Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 29

Wątek: Czy nowe matryce Canona poprawią plastykę obrazu?

Mieszany widok

  1. #1
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jul 2006
    Posty
    18

    Domyślnie Czy nowe matryce Canona poprawią plastykę obrazu?

    [EDIT Kubaman]: wydzielone z wątku http://www.canon-board.info/showthre...=25051&page=13


    interesuje mnie, czy efekt końcowy - samo zdjęcie z 40D może się różnić plastyką, rozpiętością tonalną itp. od fotek z wcześniejszych modeli. Czy obecnie widać różnicę oglądając zdjęcie z (pomijając wielkość) 300D vs np. 30D? (zakładam, że fot. zrobione w tych samych warunkach i tym samym szkłem) ?
    W przypadku porównania w/w do np. 5D jest ewidentna przepaść. Czy te 14 bitów w 40D realnie wpłynie na efekt końcowy? Pomijam wszelkie inne różnice, które są oczywiste typu AF, wizjery, bajery itp. Nie mam możliwości porównania obrazu z takiego 300D do analogicznego z np. 30D. Ale oglądając zdjęcia w sieci widoczną i faktyczną różnicę widzę jedynie w przypadku 5D i wyżej. Czy zatem jedyną zmianą będzie wielkość matrycy (nie wnikam nawet w szumy) czy może też i jakość, plastyka, dynamika obrazu przez nią generowanego. Wiem, że teraz trudno na to odpowiedzieć ale obawiam się, że nadal będzie to "płaski" obraz w ramach swojego segmentu... No chyba, że...

  2. #2

    Domyślnie format tylko to sie "liczy"

    będzie płaski cudów nie ma...
    odbitka A4 z 5D jest płaska (oczywiscie nie ma szumów i jest pełno detali)
    odbitka ze slajdu 6x7 jest DUZO bardziej trójwymiarowa (czuć "powietrze")
    pomimo tego ze ma ziarnio (szumy ha..ha ) i porównywalna ilosc detali
    Nowa jedynka z 21 Mb dalej będzie płaska w porównaniu ze średnim formatem z analoga (oczywiscie "pokona go" detalem i brakiem struktury (szumów)

    tutaj nic sie nie da zrobic poza zwiększeniem naświetlanego formatuformatu

  3. #3
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    SoCal
    Posty
    1 358

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frikmen Zobacz posta
    ...
    odbitka ze slajdu 6x7 jest DUZO bardziej trójwymiarowa (czuć "powietrze")
    Czy definicja "powietrza" jest w ksiazce o fotografii na tej samej stronie
    co "swietlistosc", czy tej, gdzie pisza o "duszy"?

  4. #4
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jul 2006
    Posty
    18

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez snowboarder Zobacz posta
    Czy definicja "powietrza" jest w ksiazce o fotografii na tej samej stronie
    co "swietlistosc", czy tej, gdzie pisza o "duszy"?
    zbędna złośliwość....

  5. #5
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    SoCal
    Posty
    1 358

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Carver Zobacz posta
    zbędna złośliwość....
    Absolutnie nie zlosliwosc. To dosc mocne stwierdzenie,
    ze "nowa jedynka z 21 Mb dalej będzie płaska w porównaniu ze średnim formatem z analoga" i ze "tutaj nic sie nie da zrobic"
    wydaje sie byc poparte tylko "powietrzem"... To troche malo,
    tak mi sie wydaje...

  6. #6
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez snowboarder Zobacz posta
    Absolutnie nie zlosliwosc. To dosc mocne stwierdzenie,
    ze "nowa jedynka z 21 Mb dalej będzie płaska w porównaniu ze średnim formatem z analoga" i ze "tutaj nic sie nie da zrobic"
    wydaje sie byc poparte tylko "powietrzem"... To troche malo,
    tak mi sie wydaje...
    Rozkład głębi ostrości i odcięcia tła od fotografowanego obiektu zależy od wielkości matrycy / filmu więc 21 megapikseli czy nawet 210 megapikseli w nowej jedynce tego nie zmienią bo to wciąż tylko mały obrazek. W pewnych sytuacjach to lepiej, w innych gorzej, zależy co się chce na zdjęciu uzyskać. Akurat różnica między średnim formatem a małym jest większa niż między małym a cropem i to widać na dowolnym zdjęciu. Mnie jednak osobiście mały obrazek zadowoli i nowego 5DMkII pewnie już kupię.

  7. #7
    Coś już napisał
    Dołączył
    Nov 2006
    Posty
    83

    Domyślnie

    nteresuje mnie, czy efekt końcowy - samo zdjęcie z 40D może się różnić plastyką, rozpiętością tonalną itp. od fotek z wcześniejszych modeli.
    Większa ilość pikseli na matrycy aps-c to nie tylko wieksze szumy ale także dyfrakcja.Np. w 30d z 8 milionami na pokładzie dyfrakcja zaczyna się od przesłony f/11...
    Natomiast w 400d z matryca 10 mln piksi ta ma mijesce już przy przesłonie f/8 - co widać na porównaniach zdjęc w formacie JPEG przy różnego rodzaju testach.Zdjęcia z 400-ki są troszke bardziej blurowate od tych z 350d i 30d.
    Warto mieć to na uwadze zanim dokona się zakupu 40d...

    Oczywiśce na odbitce i tak nikt nie zauwazy róznicy...ale nie każdy takie robi.

    Pozdrawiam.

  8. #8

    Domyślnie

    kolego snowboarder!
    powietrze trzeba "poczuć" a nie o nim przeczytać
    zachęcam Cię do zobaczenia jakiś stykowych odbitek z 8x10"

    zobacz może kiedyś zam zakochasz sie w drewnianej skrzynce...
    http://www.uncommonphotographers.net/?m=200611
    pozdrawiam

  9. #9
    Początki nałogu Awatar jatzzek
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    46
    Posty
    355

    Domyślnie

    frikmen ale po co ta dyskusja? przeciez nie ma sensu udowadniac juz udowodnionego. tak, element rejestrujacy obraz o rozmiarach 6cm x 6cm daje bardziej "plastyczne" (vel malarskie) efekty niz element o rozmiarach 3.6cm x 2.4cm. ale czy to znaczy, ze cala fotografia oparta na malym obrazku jest jakas do bani? albo czy to znaczy, ze kazda fotografia ze sredniego formatu jest o niebo lepsza od malego obrazka? ja osobiscie wole swoj korpus maloklatkowy, od srednioformatowego Kijeva kolegi, glownie z powodu wygody uzytkowania, zawsze jest przy mnie i daje swietne rezlutaty. a wiadomo, ze lepsze zdjecie z malego obrazka niz zadne ze sredniego formatu.
    why waste your time looking for proof?
    what if the answer is never the truth?

  10. #10
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    31

    Domyślnie

    Ten sprzęcik na zdjęciu powyżej wyleczył mnie z kompleksów!
    A ja myślałem,że moja Mamiya ReBeka to sprzęt "niemobilny".
    Zgadzam się całkowicie z "frikmenem",że obraz ze średniego nie daje szans cyfrze w małym obrazku.
    Powracając do tematu, to usilnie czekałem na 5D II,bo chciałem go wziąć na Kanary w październiku,a tu klops! ..więc,będę musiał pozostać przy cropie i RB chyba też wezmę

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •