Nikon, Leica, Hasselblad, Mamiya, FKD i jeszcze kilka innych ...
Jacek, daj to ze studia
Zgadzam się co do etykiet i z tym, że nie ma co się przywiązywać do marki
Ja np. nie twierdzę, że nikonami nie można zrobić dobrych zdjęć, wprost przeciwnie, ale jak kupowałem pierwszą cyfrówkę, najlepszą opcją jeśli chodzi o jakość obrazu był canon, więc wymieniłem szkła z nikona i minolty (miałem też wtedy 7) na canonowe (na szczęście nie miałem tego dużo)
Do tej pory sytuacja się nie zmieniła, więc nie mam podstaw do zmiany systemu.
Obawiam się, że nawet jeśli D3 będzie bardzo dobry, to nie będę miał ochoty kupować nikona i nie wynika to z tępego przywiązania do marki.
Za chwilę pojawi się lepszy canon, a szkieł nie będę zmieniał co chwilę. I myślę, że podobnie by było, gdybym miał szkła nikona, kupiłbym D3 i byłbym zachwycony. Jestem zadowolony z tego, co mam, i to bardzo.
Co do niszy, to nie sądzę, żeby reporterka była niszą. Myślę, że jest masa ludzi, którzy potrzebują dobrego wysokiego ISO. A do studia do dużych powiększeń wolałbym 1DsMkIII niż nikona, albo tak jak piszesz, średni format. Tylko cena dobrego średniego formatu ciągle jeszcze jest nieporównywalnie wyższa (nie piszę o negatywach, czy slajdach, bo przy dużej ilości pracy jest to już zbyt czasochłonne, a i bardzo drogie przy dobrej jakości skanów)
Ostatnio edytowane przez Krzysztof Bieliński ; 15-10-2007 o 16:32
Zabawki: Canon 5D MkII |Canon 1D Mk III | Canon 70-200/2,8L | Canon 300/4L IS | Canon 16-35/2,8L | Canon 50/1,4 | Canon 85/1,8 i inne
Strona: www.fotografiateatralna.pl
nie chodzi mi o różnice w ilosci MPx tylko jak to ktos juz napisal w jakości tych pixeli.
dales zly przyklad- jakbys napisał o odbitkach 30x45 no to ok, ale nie porownujmy wydruków wielkoformatowych.
dziekuje za zaproszenie ale sam pracuje w agencji reklamowej wiec mam juz dość oglądania wydruków![]()
Pkt 8 regulaminu forum
Sprzęt: Canon 40D + Canon 350D+BG-E3 + Sigma 10-20; Tamron 17-50mm f/2.8 XR; 70-200 f/2.8L; Speedlite 580EX II + 430EX; 16+8+4+2+1 GB CF Kingston Elite Pro, itd...
tak z innego watku ale to tutaj asktualne
wielkość matrycy? jak sie założy dobrą stalkę to te 20 milionów pewnie będzie widać ale bardziej martwią wielkie pliki. Kiedyś porównywaliśmy wydruki 30x40 z 5D i starszej przystawki i różnica była w szczegółach praktycznie żadna, w kolorze tak, w kontraście tez ale średnioformatowy plik był 4x wiekszy !!!
Wiec nie cieszy mnie kilkuprocentowy przyrost detalu w obrazie okupiony o kilkuset procent większym plikiem na dysku....
proszę. 70-200, f 5,6, błysk, jpg prosto z puszki, bez ruszania (więc jest exif). Nie jest to plik otwierany i obrabiany z RAWa
1 Ds MK3 iso 100: http://www.plikus.pl/zobacz_plik-c1D...100-54315.html
to samo, ale iso 400 i przysłonka podniesiona do 11 (nie zmianiałem mocy lamp przy podniesieniu czułości, więc musiałem przysłonić. Ale to jeszcze nie limit dyfrakcyjny) http://www.plikus.pl/zobacz_plik-C1D...400-54323.html
Pierwsze zdjęcie ostre na oczach - drugie nie. Przy szerszych kadrach, gdzie Klaudia miała założona nogę na nogę miałem ostrość nastawioną na twarzy, a czasam ostro wyszło ... kolano. Nie mam pojęcia dlaczego. Widziałem które pole AF jest podświetlone na czerwono. I w tym miejscu na plikach nie jest ostro. Podobnie miałem problem z trafieniem ostrością w plikach podlinkowanych wcześniej, na wysokich ISO. Sporo plików było do wyrzucenia. Na przykład te pliki które zrobiłem na ISO 200.
Kilka godzin obcowania, w wydawłoby się komfortowych warunkach okazało się dla mnie za mało by poznać sprzęt i canonowską filozofię obsługi.
Mam z tego też RAWy (robiłem "komplet" RAW + jpg) - 23,5 MB sztuka, ale nie ma jak go chyba otworzyć. I mam tify, ale to 60MB (RAW otwarty na pokazie).
Ostatnio edytowane przez Jacek_Z ; 15-10-2007 o 23:14
Nikon, Leica, Hasselblad, Mamiya, FKD i jeszcze kilka innych ...
Myślę że ilość świetnych zdjęć jakie widziałem, zrobionych Nikonami świadczy o tym, że DA SIĘ. Także nie popadajmy w jakąś paranoję. Matryce CCD mają swoje wady ale mają też zalety - sposób reprodukcji kolorów, bardzo niskie szumy przy małych czułoścach. Przy czym po ostatnich premierach ta dyskusja powoli staje się zupełnie bezprzedmiotowa.
Dla mnie nowy Ds jest pewnym zaskoczeniem. Jawi się jako dużo bardziej uniwersalna kamera niż by można się tego spodziewać po bezpośrednim następcy 1Ds mkII.
Ostatnio edytowane przez Kolekcjoner ; 15-10-2007 o 23:12
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Na Luminous Landscape pojawił się wstępny "review" Ds-a.
http://www.luminous-landscape.com/essays/MKIIIs.shtml
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner