Pokaż wyniki od 1 do 10 z 51

Wątek: Fotografia podwodna

Mieszany widok

  1. #1
    Bywalec Awatar K2_verti
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    45
    Posty
    214

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zielony Zobacz posta
    frink to gościu z klasą... piękny seacam, 8" port (w środku pewnie z 14mm), szeroki kąt, dwie lampki 125W, sporo doświadczenia i to jest recepta na fotografię podwodną.

    co do fotografii podwodnej polecam nurkowanie.pl, wielki błękit, sport diver, , a stron jest tak dużo że wystarczy ww googlu poszukać...
    z interesujących osób w Polsce które mają kozak wiedzę to: Jarek D. (własne albumy, nagroda NG, foto wędkarskie, np: http://www.nautica.pl/nautica-old/artyk/mikronza.htm), Darek S.(właściciel Wielkiego Błękitu, nagroda NG, http://dareksepiolo.com/fotografia_podwodna/index.html), Marcin T. i Aleksander O. (nurkowanie.pl, artykuły o fotografii podwodnej, foto wrakowe) ...

    jeżeli chodzi o sprzęt to cena obudów (housing) zaczyna się od 5 tys., port, kable i lampy to kolejne minimum 5-7 tys. Takie ceny zaczynają się od średniej klasy Ikelite gdzie wykorzystany jest poliwęglan itp. Przy obudowach aluminiowych wszystko zaczyna się od housing 10 tys., a potrafi też kosztować nawet 20k.

    zamierzasz nurkować ze swoim sprzętem to polecam bardzo szeroki kąt - 10,5mm, 10-20, 14, 16-35mm - najlepsze ogniskowe na szeroki kadr, lub macro 60, 70, 105mm. Innych szkieł pod wodą się nie używa ...
    D3, D700, 24-70/2.8 (N), 70-200 VRII(N), SB-900(N), 50/1.8 (N)

  2. #2
    Dopiero zaczyna Awatar mrSaint
    Dołączył
    Dec 2005
    Miasto
    Lublin
    Posty
    48

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez K2_verti Zobacz posta
    jeżeli chodzi o sprzęt to cena obudów (housing) zaczyna się od 5 tys., port, kable i lampy to kolejne minimum 5-7 tys. Takie ceny zaczynają się od średniej klasy Ikelite gdzie wykorzystany jest poliwęglan itp. Przy obudowach aluminiowych wszystko zaczyna się od housing 10 tys., a potrafi też kosztować nawet 20k.
    ceny sa wysokie, housing ikelite, 2 porty, 2 lampy, ponad 3000 dularow

    Aquatica, sea&sea, ponad 4 k

    a seacam nawet nie patrze


    Cytat Zamieszczone przez K2_verti Zobacz posta
    zamierzasz nurkować ze swoim sprzętem to polecam bardzo szeroki kąt - 10,5mm, 10-20, 14, 16-35mm - najlepsze ogniskowe na szeroki kadr, lub macro 60, 70, 105mm. Innych szkieł pod wodą się nie używa ...
    A moj ulubiony 35L, da rade Musze rozjerzec sie za jakims dobrym szerokim katem, chociaz moze na pocztek 17-40 i 100 2.8 macro wystracza, jak zobacze co mi sie podoba to kupie odpowiednie szklo. Czy swiatlo jest wazne? Bede nurkowal na rafie, w bardzo przejrzystych wodach??



    Dzieki za rady



    Cytat Zamieszczone przez Zielony Zobacz posta
    Kurde, chyba se kupię na mój wypad któryś z tych: http://www.fotografiapodwodna.pl/zak...raty_foto.html
    Jak zatonie etc to nie będzie szkoda tej niewielkiej kwoty.
    Plus parę rolek czegoś na ISO 800. Oczywiście zmiana rolek na powierzchni
    Sprobuj, sprobuj i koniecznie daj znac
    pzdr
    Ostatnio edytowane przez mrSaint ; 21-08-2007 o 04:54 Powód: Automerged Doublepost

  3. #3
    Bywalec Awatar dominix
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Okpo Geoje South Korea
    Wiek
    48
    Posty
    103

    Domyślnie

    Czołem,

    Jeszcze jedna ciekawa strona z dużą ilością informacji to digideep Ja większość moich informacji biorę stamtąd. Uwierzcie mi na słowo - to wciąga jak największy nałóg. Jak raz wejdziesz pod wodę, to tylko będziesz odliczać minuty do następnego zejścia. A jeżeli jeszcze z aparatem, to umarł w butach (albo w płetwach :-)) Rzućcie okiem na moją galerię z Boracay Nigdy wcześniej nie nurkowałem z aparatem, uważałem to za zbędny gadżet zajmujący ręce i głowę i teraz żałuję tylko, że tak późno zrozumiałem że to był błąd. Zdjęcia w galerii zrobione kompaktem samsung kenox ux4 z dedykowaną obudową też samsunga (to z racji ceny i dostępności w miejscu gdzie mieszkam). Akurat na rafie Boracay jest bardzo widno i doskonała przejrzystość wody, więc lampy i stroby tak bardzo nie były potrzebne. Ale na poważną fotografię podwodną to na pewno potrzeba dużo sprzętu, a co za tym idzie dużo $$$

    Pozdrawiam serdecznie
    Dominik
    EOS 3, EOS 40D, EOS 7D, 17-40 f/4L, 28-135 f/3.5-5.6 IS USM, 75-300 f/4-5.6, 50 f/1.4,
    100 f/2.8 Macro USM, 580ex, kilka hoya hmc pro1, Lowepro SR 100 AW, CT AW Fotki tutaj

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar Zielony
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    przystanek Warszawa
    Wiek
    41
    Posty
    2 928

    Domyślnie

    No dobra, powiedzmy że zamówię z tej oferty ten najdroższy (= najlepszy?? najsolidniejsza obudowa?? skąd to mam wiedzieć :rolleyes: ) A może są gdzieś taniej? Na allegro w każdym bądź razie pustki. Jedynie jakiś też z firmy SnapSights * jest. Wychodzi najtaniej - może to w zupełności wystarczy?

    No i teraz jakie rolki do niego kupić bo nie siedzę zupełnie w temacie?
    Na allegro widzę Fuji X-tra 800/36kl za 14zł
    A może Fuji Superia 1600/36kl za 22,50zł.

    Lepiej mieć czulszy film niż błyskać lampką wbudowaną (o ile jest) bo ponoć wszystkie syfy się rejestrują tyle, że czy 1600 ISO to nie przesada.
    Ktoś doradzi? :-D

    *gdyby link nie działał za jakiś czas to user który to sprzedaje to:
    dkdkdk861128



    EDIT: Sorki, Termoklina
    też coś sprzedaje: RAZ | DWA
    Ostatnio edytowane przez Zielony ; 21-08-2007 o 15:08

  5. #5
    Borek
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zielony Zobacz posta
    SnapSights jest. Wychodzi najtaniej - może to w zupełności wystarczy?
    Za te pieniądze to on MUSI być nic nie wart. TANSTAAFL.

    Lepiej mieć czulszy film niż błyskać lampką wbudowaną (o ile jest) bo ponoć wszystkie syfy się rejestrują
    To na pewno.

    tyle, że czy 1600 ISO to nie przesada.
    Może być przesada.

    Tu jest jeszcze pytanie o specyfikację aparatu - większość tych taniutkich opiera swoje działanie na tym, że nowoczesne filmy są na tyle elastyczne, że nawet jak prześwietlisz/niedoświetlisz o jedną/dwie dziury, technik w labie coś tam jeszcze uratuje. Czytaj - super automat = stały czas i przysłona, plus obiektyw krótkoogniskowy o dużej głębi ostrości (one size fits all). Możesz się na tym oprzeć, ale raczej nie licz na ostre i sensownie naświetlone zdjęcia. Raczej będzie to coś na tym poziomie (OIDP ISO400, ale to było 10 lat temu):


  6. #6
    Bywalec Awatar dominix
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Okpo Geoje South Korea
    Wiek
    48
    Posty
    103

    Domyślnie

    Te aparaty Tusa i inne podobne do 95 stóp to na miejscu pewnie dostaniesz taniej (na Boracay były po około $10, a w większości szkół nurkowania po prostu je rozdają). To prawda że lampa łapie wszystko co masz zawieszone w toni wodnej i na zdjęciu jest śmietnik. Właśnie przejrzałem moje zdjęcia i wszystkie robiłem na auto ISO i max co aparat ustawił to było ISO100, ale to oczywiście jest całkowicie uzależnione od warunków - na Boracay pod wodą jest prawie tak samo jak nad wodą i takie ISO bez lampy w zupełności wystarcza. Możesz napisać/zadzwonić do kogoś kto nurkował z aparatem tam gdzie i ty zamierzasz, może w szkole nurkowej jest ktoś kto się zna,a generalnie powinien jeżeli szkolą pełen zakres, bo jeden ze stopni specjalizacyjnych PADI to fotograf podwodny, i zrób wywiad jak i czym pstrykają. Może jak mają stronkę i jakieś fotki, to się exify zachowały i też możesz podejrzeć ISO. Ale jeżeli woda jest czysta, jest słońce i raczej głębiej niż kilkanaście metrów nie będziesz to jak na aparat klasy Tusa i spółka ISO800 to może być aż nadto.

    Pozdrawiam
    Dominik
    EOS 3, EOS 40D, EOS 7D, 17-40 f/4L, 28-135 f/3.5-5.6 IS USM, 75-300 f/4-5.6, 50 f/1.4,
    100 f/2.8 Macro USM, 580ex, kilka hoya hmc pro1, Lowepro SR 100 AW, CT AW Fotki tutaj

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar Zielony
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    przystanek Warszawa
    Wiek
    41
    Posty
    2 928

    Domyślnie

    No dobra Panowie, mam nadzieje że się Jędrek nie gniewasz że w Twoim wątku o takich pierdołach (czytaj: takim tanim badziewu gadamy )

    Pierwsza rzecz - 1600 ISO raczej faktycznie odpada - czasem pewnie się pstryknie coś nad powierzchnią wody więc...

    Druga rzecz - wiadomo, że z tych tanich kompakcików (do 150zł) to cudów wymagać nie można. Domyślam się jaka może być z tego jakość zdjęć.

    Trzecia rzecz - nie mam zamiaru kupować czegoś droższego, chcę najpierw obadać sprawę. Nie dostałem jeszcze programu kursu więc nie wiem dokładnie jak to będzie wyglądać. Zdjęcia z owych małpek mają służyć jedynie dokumentacji, że byliśmy pod wodą Więc na tej płaszczyźnie ja to rozpatruję.


    Cytat Zamieszczone przez dominix Zobacz posta
    Właśnie przejrzałem moje zdjęcia i wszystkie robiłem na auto ISO i max co aparat ustawił to było ISO100, ale to oczywiście jest całkowicie uzależnione od warunków - na Boracay pod wodą jest prawie tak samo jak nad wodą i takie ISO bez lampy w zupełności wystarcza.
    To czym fociłeś?

  8. #8
    Bywalec Awatar dominix
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Okpo Geoje South Korea
    Wiek
    48
    Posty
    103

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zielony Zobacz posta

    To czym fociłeś?
    A jak napisałem kilka postów wyżej - Samsung Kenox UX4 i dedykowana obudowa też Samsunga. A efekty do obejrzenia tutaj.

    Pozdrawiam
    Dominik
    EOS 3, EOS 40D, EOS 7D, 17-40 f/4L, 28-135 f/3.5-5.6 IS USM, 75-300 f/4-5.6, 50 f/1.4,
    100 f/2.8 Macro USM, 580ex, kilka hoya hmc pro1, Lowepro SR 100 AW, CT AW Fotki tutaj

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •