Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 24 z 24

Wątek: 22 mpix Canon

  1. #21
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    Katowice
    Posty
    30

    Domyślnie

    chyba chodzilo o fakt winietowania full-frame'a w ogole. 4 dzialki brzmi jak mocna przesada, ale jakiegos spadku mozna sie spodziewac. zreszta - do ustalenia jest jeszcze jak mocna jest winieta (same rogi, czy gradacyjny spadek do srodka obiektywu?)
    przypuszczam, ze wspomniany efekt wyglada tak samo w analogowym korpusie. koniec koncow, te wlasnosci obiektywu nie zmieniaja sie przy zmianie z cyfry na analoga
    Sek w tym,ze winieta w cyfrze z pelna klatka bedzie wieksza niz w analogu.To wynika z budowy matrycy,ktora potrzebuje swiatla padajacego prostopadle(film nie byl tak wymagajacy ),wiec potrzebujemy inaczej skonstruowanego obiektywu.A canon sie uparl,obiektywow do cyfry nie robi i wciska kit,ze spokojnie mozna zapinac obiektywy z analogow.Oczywiscie sa wsluchani w glosy uzytkownikow...

    [ Dodano: 28-03-2005 ]
    a ekwiwalentow 20mm w lecie tego roku bedziemy mieli do wyboru do koloru (Canon, dwie Sigmy, Tokina i Tamron). zyc nie umierac
    Mozesz napisac cos wiecej o tych obiektywach?Szczegolnie o canona mi chodzi.Z gory dzieki.

  2. #22
    Coś już napisał Awatar piotr.23
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Krakow
    Wiek
    62
    Posty
    58

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rosmaryna
    Sek w tym,ze winieta w cyfrze z pelna klatka bedzie wieksza niz w analogu.To wynika z budowy matrycy,ktora potrzebuje swiatla padajacego prostopadle(film nie byl tak wymagajacy ),wiec potrzebujemy inaczej skonstruowanego obiektywu.
    Czy mozesz podac linka do tej informacji? Poczytalbym wiecej,

    Dzieki
    Piotr

  3. #23
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Mozesz napisac cos wiecej o tych obiektywach?Szczegolnie o canona mi chodzi.Z gory dzieki.
    zbyt wiele nie napisze. tylko zestawienie
    pelna klatka:
    Sigma 12-24 EX
    APS-C:
    Canon 10-22
    Sigma 10-20 EX
    Tamron 11-18
    Tokina 12-24

    co do jakosci, to Canon jest zupelnie niezly (w odroznieniu od tego przereklamowanego guana 17-85 ma chocby soczewki niskodyspersyjne ), podobnie Sigma 12-24, choc tutaj jest filtr 82mm a to czasem boli. o reszcie trudno cokolwiek powiedziec, bo Tamron jest w sprzedazy od jakichs 2 tygodni, a Sigma 10-20 i Tokina czekaja na premiere w okolicach maja
    www albo tez flickr

  4. #24
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    Katowice
    Posty
    30

    Domyślnie

    Piotr.23 niestety nie mam adresow internetowych,czytalem o tym jakis rok temu w jakims czasopismie fotograficznym.W skrocie,im blizej brzegu matrycy,tym swiatlo pada pod coraz bardziej ostrym katem,a matryca nie zbiera wtedy calego swiatla tylko jego czesc.Stad zaciemnienia w rogach kadru.Kurcze,jakbym mogl,tobym to narysowal .Jest to szczegolnie widoczne przy full framie,kiedy rejestrowany jest caly obraz wpadajacy przez obiektyw,a nie tylko jego wycinek jak przy APSc(sorry za niefachowe slownictwo,ale kumasz ).I przypuszczam,ze im bardziej szeroko katny obiektyw,tym gorzej(nie wiem,bo widzialem tylko zdjecia z eLki 24-70)
    Akustyk,dzieki za zestawienie.Nie do konca zrozumialem,myslalem,ze chodzi o jakies nowe zoomy spacerowe a tu dalej nic
    pozdrawiam

Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •