Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Wątek: 22 mpix Canon

  1. #11
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Rozbawilo mnie to:

    "How seriously does Canon take user feedback? "
    (...)
    We also monitor the camera web site forums, like DPREVIEW


    A tam na dpreview w kazdym kolejnym dSLR Canona ochrzan o niedopracowane drzwiczki CF w porownaniu np do serii G

  2. #12
    sv
    Guest

    Domyślnie

    Ja to wolalbym sie dowiedziec jaki standard canon planuje na przyszlosc. czy full frame, czy crop 1,3, czy 1,6? Nikon zdecydowal sie na 1,5 i przynajmniej wiadomo jaka optyka pojawi sie w przyszlosci. Canon wymysla co prawda nowe objektywy dedykowane dla cropa 1,6, ale to raczej miernej jakosci amatorska optyka. szkoda, ze canon nie potrafi sie zdecydowac na jeden standard. mysle, ze crop 1,3 bylby optymalny; stosunkowo duzy format, ale jednak na tyle mniejszy od pelnej klatki, ze mozna by uniknac wielu problemow przy konstrukcji nowej optyki. z drugiej strony, upierajac sie przy full frame, canon pewnie chce przekonac do siebie uzytkownikow duzego formatu. tutaj jednak trzeba pokazac dobra optyke, a canon nie ma nawet jednego objektywu szerokokatnego, ktory bylby ok. dobra optyka zaczyna sie od 35 mm (f 1,4). ilosc pikseli to nie wszystko.

  3. #13
    Coś już napisał Awatar piotr.23
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Krakow
    Wiek
    62
    Posty
    58

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sven
    ...canon nie ma nawet jednego objektywu szerokokatnego, ktory bylby ok. dobra optyka zaczyna sie od 35 mm (f 1,4). ilosc pikseli to nie wszystko.
    Dlaczego nie dokrecisz Sigmy 8, Pelenga 8 albo chociaz Zenitara 16? To moze nie sa rewelacyjne szkla, ale wszyscy ich uzywaja... poniewaz sa OK jak na swoja cene.

    Pozdr
    Piotr

  4. #14
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    47
    Posty
    6 763

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sven
    Ja to wolalbym sie dowiedziec jaki standard canon planuje na przyszlosc. czy full frame, czy crop 1,3, czy 1,6?
    Z tego co kojarzę podobne dyskusje na dpreview, to matryca z cropem 1.3 jest "etapem przejściowym". W tej chwili Canon ciągle nie jest jeszcze w stanie zrobić aparatu, który by miał wszystkie cechy 1D (ekstremalna szybkość) i 1Ds (ekstremalna rozdzielczość przy FF). Jak tylko będzie w stanie, podział na te dwa rodzaje body zniknie. Przynajmniej takie "rumours" czytałem ;-)

    I niestety - bo ja się również zgadzam, że...
    Cytat Zamieszczone przez sven
    crop 1,3 bylby optymalny; stosunkowo duzy format, ale jednak na tyle mniejszy od pelnej klatki, ze mozna by uniknac wielu problemow przy konstrukcji nowej optyki.

  5. #15
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychu
    Cytat Zamieszczone przez sven
    aberacje chromatyczne, nieostrość na brzegach, winietowanie
    A co ma piernik do wiatraka ?
    oj ma, oj ma. zobacz zdjecia przykladowe z 1Ds mkII i przyjrzyj sie im uwazniej. doskonale widac, ktore szkla Canona sa swietnej jakosci, a ktore tylko dobrej. w kazdym razie te obiektywy, ktore efektywnie wykorzystuja 16Mpix, mozna zliczyc na palcach jednej reki. a jesli korzystac z pozostalych, to skok z 11Mpix do 16Mpix daje marginalna korzysc.


    Cytat Zamieszczone przez Krzychu
    Ktoś nakręcił ze cztery filtry nie-slim i zapomniał ich zdjąć ? 1 Ds mk2 ma jakieś szczególne cechy że tak winietuje z tym obiektywem a inne jakoś nie ?
    chyba chodzilo o fakt winietowania full-frame'a w ogole. 4 dzialki brzmi jak mocna przesada, ale jakiegos spadku mozna sie spodziewac. zreszta - do ustalenia jest jeszcze jak mocna jest winieta (same rogi, czy gradacyjny spadek do srodka obiektywu?)
    przypuszczam, ze wspomniany efekt wyglada tak samo w analogowym korpusie. koniec koncow, te wlasnosci obiektywu nie zmieniaja sie przy zmianie z cyfry na analoga

    [ Dodano: 27-03-2005 ]
    Cytat Zamieszczone przez piotr.23
    Dlaczego nie dokrecisz Sigmy 8, Pelenga 8 albo chociaz Zenitara 16? To moze nie sa rewelacyjne szkla, ale wszyscy ich uzywaja... poniewaz sa OK jak na swoja cene.
    nie wiem jak Sigma, ale Peleng i Zenitar sa nedzne gdy w gre wchodzi ostrosc w ogole, a rozpaczliwe gdy popatrzy sie na rogi. wspomniane obiektywy moze i sa OK, ale do odbitek max. 20x30 i w cropie 1.6. bo przy wiekszych powiekszeniach niedoskonalosci w rogach kluja w oczy. prawa optyki sa nieublagane i tu po prostu cudow sie nie zdziala.

    a po prawdzie, to jesli ktos wydaje 30.000 za puszke z full-frame, to chcialby te mozliwosci wykorzystac. a do tego potrzebne sa naprawde dobre obiektywy. nie Pelengi i nie Zenitary, ktore nawet w wykorzystujacym znacznie wezszy wycinek 10D gryza w oczy spadkiem jakosci. wydaje mi sie, ze posiadacza 1Ds (mkII) nie zadowola obiektywy po prostu "OK". to juz chyba lepiej kupic 1D i wlozyc kase w porzadniejsze szkla
    www albo tez flickr

  6. #16
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    SoCal
    Posty
    1 358

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sven
    Ja to wolalbym sie dowiedziec jaki standard canon planuje na przyszlosc. czy full frame, czy crop 1,3, czy 1,6?
    Dobre pytanie

    Nikon zdecydowal sie na 1,5 i przynajmniej wiadomo jaka optyka pojawi sie w przyszlosci. Canon wymysla co prawda nowe objektywy dedykowane dla cropa 1,6, ale to raczej miernej jakosci amatorska optyka. szkoda, ze canon nie potrafi sie zdecydowac na jeden standard. mysle, ze crop 1,3 bylby optymalny
    10-22 nie jest miernej jakosci, to w zasadzie 16-35 w lzejszej obudowie...
    Jakosc optyki jest dokladnie taka sama.
    Wydaje mi sie, ze przyszlosc to 1.6 i FF. Mi calkowicie odpowiada 1.6
    Gdybym lubil szeroki kat, to bym na serio wzial pod uwage szkla Nikona.
    Ale z kolei skoro Nikon zdecydowal sie na 1.5 to chyba nie ma sensu...
    Niestety ostatnio w zakresie tele Nikon tez bije Canona (200-400 VR - duzo bym dal
    za takie cudo...)
    A pomyslec, ze jeszcze pare lat temu smialem sie z tele made by Nikon.

  7. #17
    sv
    Guest

    Domyślnie

    Dlaczego nie dokrecisz Sigmy 8, Pelenga 8 albo chociaz Zenitara 16? To moze nie sa rewelacyjne szkla, ale wszyscy ich uzywaja... poniewaz sa OK jak na swoja cene.
    to jakis zart?

    chyba chodzilo o fakt winietowania full-frame'a w ogole. 4 dzialki brzmi jak mocna przesada, ale jakiegos spadku mozna sie spodziewac. zreszta - do ustalenia jest jeszcze jak mocna jest winieta
    oczywiscie winieta dotyczy kazdej optyki, ale winieta 24-70 przy pelnej dziurze i przy 24 mm to 3 do 4 przyslon, dlatego uwazam, ze crop 1,3 bylby lepszym rozwiazaniem

    Niestety ostatnio w zakresie tele Nikon tez bije Canona (200-400 VR - duzo bym dal
    za takie cudo...)
    no i jeszcze 200/2 VR

  8. #18
    Coś już napisał Awatar piotr.23
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Krakow
    Wiek
    62
    Posty
    58

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk
    chyba chodzilo o fakt winietowania full-frame'a w ogole. 4 dzialki brzmi jak mocna przesada, ale jakiegos spadku mozna sie spodziewac. zreszta - do ustalenia jest jeszcze jak mocna jest winieta (same rogi, czy gradacyjny spadek do srodka obiektywu?)
    przypuszczam, ze wspomniany efekt wyglada tak samo w analogowym korpusie. koniec koncow, te wlasnosci obiektywu nie zmieniaja sie przy zmianie z cyfry na analoga
    No troche nie do konca: 'dzieki' crop factor, te tragiczne brzegi nie sa az tak eksponowane

    Cytat Zamieszczone przez akustyk
    nie wiem jak Sigma, ale Peleng i Zenitar sa nedzne gdy w gre wchodzi ostrosc w ogole, a rozpaczliwe gdy popatrzy sie na rogi.
    Sigma jest podobna optycznie do Pelenga. Sigma daje gorsza abberacje chromatyczna niz Peleng, ale Peleng lapie flary. Zdjecie z Sigmy:
    http://www.virtualdenmark.dk/fullscreen/img_2473.jpg

    Troche o Pelengu:
    http://www.pauck.de/marco/photo/stuf...g_fisheye.html

    Cytat Zamieszczone przez akustyk
    wspomniane obiektywy moze i sa OK, ale do odbitek max. 20x30 i w cropie 1.6. bo przy wiekszych powiekszeniach niedoskonalosci w rogach kluja w oczy. prawa optyki sa nieublagane i tu po prostu cudow sie nie zdziala
    Mam kilka zdjec 30x45 cm z Zenitara i raczej nie sa nieostre. Moze 'mydlane', ale nie 'nieostre'. Powiedzialbym, ze ze wzgledu na konstrukcje, obiektyw dosc latwo ostrzy od 20cm do nieskonczonosci. Natomiast, nalezy pamietac, ze te 3 obiektywy to sa fisheye i 'niedskonalosci na rogach' sa wpisane w ich konstrukcje. Innymi slowy, to 'cecha', a nie wada.

    Cytat Zamieszczone przez akustyk
    a po prawdzie, to jesli ktos wydaje 30.000 za puszke z full-frame, to chcialby te mozliwosci wykorzystac. a do tego potrzebne sa naprawde dobre obiektywy. nie Pelengi i nie Zenitary, ktore nawet w wykorzystujacym znacznie wezszy wycinek 10D gryza w oczy spadkiem jakosci. wydaje mi sie, ze posiadacza 1Ds (mkII) nie zadowola obiektywy po prostu "OK". to juz chyba lepiej kupic 1D i wlozyc kase w porzadniejsze szkla
    Zapewne masz racje, ale porzadne szerokokatne stalki zaczynaja sie w okolicy $2.5K (o ile uda sie trafic na kogos, kto chce sprzedac).
    http://www.hotbuyselectronics.com/it...hp?item_id=689

    Nie wiem ilu ludzi w Polsce stac na taka Leica
    http://www.wildlightphoto.com/leica/16r28.html

    albo taki obiektyw, 4.88mm za niecale $5K
    http://www.coastalopt.com/stan_01c.asp

    Tak czy owak, warto eksperymentowac!

    Pozdr
    Piotr

  9. #19
    sv
    Guest

    Domyślnie

    10-22 nie jest miernej jakosci, to w zasadzie 16-35 w lzejszej obudowie...
    Jakosc optyki jest dokladnie taka sama
    zgadza sie, choć do elki to mu troche jakosci mechanicznej brakuje. podobno trzeba tez trafic na dobry egzemplarz (ale ostatnio to nawet elki trzeba wybierac najwieksza wada tego objektywu, jest fakt, ze nie moge go podpiac do mojej puszki

  10. #20
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piotr.23
    No troche nie do konca: 'dzieki' crop factor, te tragiczne brzegi nie sa az tak eksponowane
    no, albo patrzac z drugiej strony - nie sa wykorzystywane, bo szklo ma wezszy kat widzenia. a jak sie placi gruby hajc za np. fiszaja 12mm zeby uzywac ultra-szerokiego 19mm, o troche inna sprawa ;-)

    Cytat Zamieszczone przez piotr.23
    Mam kilka zdjec 30x45 cm z Zenitara i raczej nie sa nieostre. Moze 'mydlane', ale nie 'nieostre'....
    ... te 3 obiektywy to sa fisheye i 'niedskonalosci na rogach' sa wpisane w ich konstrukcje. Innymi slowy, to 'cecha', a nie wada.
    no wlasnie to mialem na mysli. sila rzeczy, to nie ma prawa zagwarantowac dostatecznej rozdzielczosci. a co do cechy nie wady - zwal jak zwal, pod ocene poddaje sie najczesciej efekt koncowy :-) z tym, ze uzyteczne ogniskowe koncza sie na ekwiwalencie 20mm, bo ponizej to juz sa obiektywy o bardzo rzadkim (poza moze architektura) zastosowaniu. a ekwiwalentow 20mm w lecie tego roku bedziemy mieli do wyboru do koloru (Canon, dwie Sigmy, Tokina i Tamron). zyc nie umierac :-)
    www albo tez flickr

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •