Rozbawilo mnie to:
"How seriously does Canon take user feedback? "
(...)
We also monitor the camera web site forums, like DPREVIEW
A tam na dpreview w kazdym kolejnym dSLR Canona ochrzan o niedopracowane drzwiczki CF w porownaniu np do serii G![]()
Rozbawilo mnie to:
"How seriously does Canon take user feedback? "
(...)
We also monitor the camera web site forums, like DPREVIEW
A tam na dpreview w kazdym kolejnym dSLR Canona ochrzan o niedopracowane drzwiczki CF w porownaniu np do serii G![]()
Ja to wolalbym sie dowiedziec jaki standard canon planuje na przyszlosc. czy full frame, czy crop 1,3, czy 1,6? Nikon zdecydowal sie na 1,5 i przynajmniej wiadomo jaka optyka pojawi sie w przyszlosci. Canon wymysla co prawda nowe objektywy dedykowane dla cropa 1,6, ale to raczej miernej jakosci amatorska optyka. szkoda, ze canon nie potrafi sie zdecydowac na jeden standard. mysle, ze crop 1,3 bylby optymalny; stosunkowo duzy format, ale jednak na tyle mniejszy od pelnej klatki, ze mozna by uniknac wielu problemow przy konstrukcji nowej optyki. z drugiej strony, upierajac sie przy full frame, canon pewnie chce przekonac do siebie uzytkownikow duzego formatu. tutaj jednak trzeba pokazac dobra optyke, a canon nie ma nawet jednego objektywu szerokokatnego, ktory bylby ok. dobra optyka zaczyna sie od 35 mm (f 1,4). ilosc pikseli to nie wszystko.
Dlaczego nie dokrecisz Sigmy 8, Pelenga 8 albo chociaz Zenitara 16? To moze nie sa rewelacyjne szkla, ale wszyscy ich uzywaja... poniewaz sa OK jak na swoja cene.Zamieszczone przez sven
Pozdr
Piotr
Z tego co kojarzę podobne dyskusje na dpreview, to matryca z cropem 1.3 jest "etapem przejściowym". W tej chwili Canon ciągle nie jest jeszcze w stanie zrobić aparatu, który by miał wszystkie cechy 1D (ekstremalna szybkość) i 1Ds (ekstremalna rozdzielczość przy FF). Jak tylko będzie w stanie, podział na te dwa rodzaje body zniknie. Przynajmniej takie "rumours" czytałem ;-)Zamieszczone przez sven
I niestety - bo ja się również zgadzam, że...
Zamieszczone przez sven
oj ma, oj ma. zobacz zdjecia przykladowe z 1Ds mkII i przyjrzyj sie im uwazniej. doskonale widac, ktore szkla Canona sa swietnej jakosci, a ktore tylko dobrej. w kazdym razie te obiektywy, ktore efektywnie wykorzystuja 16Mpix, mozna zliczyc na palcach jednej reki. a jesli korzystac z pozostalych, to skok z 11Mpix do 16Mpix daje marginalna korzysc.Zamieszczone przez Krzychu
chyba chodzilo o fakt winietowania full-frame'a w ogole. 4 dzialki brzmi jak mocna przesada, ale jakiegos spadku mozna sie spodziewac. zreszta - do ustalenia jest jeszcze jak mocna jest winieta (same rogi, czy gradacyjny spadek do srodka obiektywu?)Zamieszczone przez Krzychu
przypuszczam, ze wspomniany efekt wyglada tak samo w analogowym korpusie. koniec koncow, te wlasnosci obiektywu nie zmieniaja sie przy zmianie z cyfry na analoga
[ Dodano: 27-03-2005 ]
nie wiem jak Sigma, ale Peleng i Zenitar sa nedzne gdy w gre wchodzi ostrosc w ogole, a rozpaczliwe gdy popatrzy sie na rogi. wspomniane obiektywy moze i sa OK, ale do odbitek max. 20x30 i w cropie 1.6. bo przy wiekszych powiekszeniach niedoskonalosci w rogach kluja w oczy. prawa optyki sa nieublagane i tu po prostu cudow sie nie zdziala.Zamieszczone przez piotr.23
a po prawdzie, to jesli ktos wydaje 30.000 za puszke z full-frame, to chcialby te mozliwosci wykorzystac. a do tego potrzebne sa naprawde dobre obiektywy. nie Pelengi i nie Zenitary, ktore nawet w wykorzystujacym znacznie wezszy wycinek 10D gryza w oczy spadkiem jakosci. wydaje mi sie, ze posiadacza 1Ds (mkII) nie zadowola obiektywy po prostu "OK". to juz chyba lepiej kupic 1D i wlozyc kase w porzadniejsze szkla
Dobre pytanieZamieszczone przez sven
10-22 nie jest miernej jakosci, to w zasadzie 16-35 w lzejszej obudowie...Nikon zdecydowal sie na 1,5 i przynajmniej wiadomo jaka optyka pojawi sie w przyszlosci. Canon wymysla co prawda nowe objektywy dedykowane dla cropa 1,6, ale to raczej miernej jakosci amatorska optyka. szkoda, ze canon nie potrafi sie zdecydowac na jeden standard. mysle, ze crop 1,3 bylby optymalny
Jakosc optyki jest dokladnie taka sama.
Wydaje mi sie, ze przyszlosc to 1.6 i FF. Mi calkowicie odpowiada 1.6![]()
Gdybym lubil szeroki kat, to bym na serio wzial pod uwage szkla Nikona.
Ale z kolei skoro Nikon zdecydowal sie na 1.5 to chyba nie ma sensu...
Niestety ostatnio w zakresie tele Nikon tez bije Canona (200-400 VR - duzo bym dal
za takie cudo...)
A pomyslec, ze jeszcze pare lat temu smialem sie z tele made by Nikon.
to jakis zart?Dlaczego nie dokrecisz Sigmy 8, Pelenga 8 albo chociaz Zenitara 16? To moze nie sa rewelacyjne szkla, ale wszyscy ich uzywaja... poniewaz sa OK jak na swoja cene.
oczywiscie winieta dotyczy kazdej optyki, ale winieta 24-70 przy pelnej dziurze i przy 24 mm to 3 do 4 przyslon, dlatego uwazam, ze crop 1,3 bylby lepszym rozwiazaniemchyba chodzilo o fakt winietowania full-frame'a w ogole. 4 dzialki brzmi jak mocna przesada, ale jakiegos spadku mozna sie spodziewac. zreszta - do ustalenia jest jeszcze jak mocna jest winieta
no i jeszcze 200/2 VRNiestety ostatnio w zakresie tele Nikon tez bije Canona (200-400 VR - duzo bym dal
za takie cudo...)
No troche nie do konca: 'dzieki' crop factor, te tragiczne brzegi nie sa az tak eksponowaneZamieszczone przez akustyk
Sigma jest podobna optycznie do Pelenga. Sigma daje gorsza abberacje chromatyczna niz Peleng, ale Peleng lapie flary. Zdjecie z Sigmy:Zamieszczone przez akustyk
http://www.virtualdenmark.dk/fullscreen/img_2473.jpg
Troche o Pelengu:
http://www.pauck.de/marco/photo/stuf...g_fisheye.html
Mam kilka zdjec 30x45 cm z Zenitara i raczej nie sa nieostre. Moze 'mydlane', ale nie 'nieostre'. Powiedzialbym, ze ze wzgledu na konstrukcje, obiektyw dosc latwo ostrzy od 20cm do nieskonczonosci. Natomiast, nalezy pamietac, ze te 3 obiektywy to sa fisheye i 'niedskonalosci na rogach' sa wpisane w ich konstrukcje. Innymi slowy, to 'cecha', a nie wada.Zamieszczone przez akustyk
Zapewne masz racje, ale porzadne szerokokatne stalki zaczynaja sie w okolicy $2.5K (o ile uda sie trafic na kogos, kto chce sprzedac).Zamieszczone przez akustyk
http://www.hotbuyselectronics.com/it...hp?item_id=689
Nie wiem ilu ludzi w Polsce stac na taka Leica
http://www.wildlightphoto.com/leica/16r28.html
albo taki obiektyw, 4.88mm za niecale $5K
http://www.coastalopt.com/stan_01c.asp
Tak czy owak, warto eksperymentowac!
Pozdr
Piotr
zgadza sie, choć do elki to mu troche jakosci mechanicznej brakuje. podobno trzeba tez trafic na dobry egzemplarz (ale ostatnio to nawet elki trzeba wybierac10-22 nie jest miernej jakosci, to w zasadzie 16-35 w lzejszej obudowie...
Jakosc optyki jest dokladnie taka samanajwieksza wada tego objektywu, jest fakt, ze nie moge go podpiac do mojej puszki
![]()
no, albo patrzac z drugiej strony - nie sa wykorzystywane, bo szklo ma wezszy kat widzenia. a jak sie placi gruby hajc za np. fiszaja 12mm zeby uzywac ultra-szerokiego 19mm, o troche inna sprawa ;-)Zamieszczone przez piotr.23
no wlasnie to mialem na mysli. sila rzeczy, to nie ma prawa zagwarantowac dostatecznej rozdzielczosci. a co do cechy nie wady - zwal jak zwal, pod ocene poddaje sie najczesciej efekt koncowy :-) z tym, ze uzyteczne ogniskowe koncza sie na ekwiwalencie 20mm, bo ponizej to juz sa obiektywy o bardzo rzadkim (poza moze architektura) zastosowaniu. a ekwiwalentow 20mm w lecie tego roku bedziemy mieli do wyboru do koloru (Canon, dwie Sigmy, Tokina i Tamron). zyc nie umierac :-)Zamieszczone przez piotr.23