Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 52

Wątek: Przygotowanie plików do wywołania w LABie

  1. #11
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Staszów
    Wiek
    52
    Posty
    1 709

    Domyślnie

    Załóżmy że pracuję na przestrzeniu AdobeRGB. Na monitorze z racji jego ograniczonej przestrzeni widzę kawałek z AdobeRGB. Zaczynam mieszać kolorami do uzyskania zadowalającego przeze mnie efektu końcowego.
    W dalszym ciągu jako efekt mojej pracy widzę tylko kawałek z tej przestrzeni czyli de facto sRGB. Zapisuję do Web - rozumiem, że w nim następuję konwersja do przestrzeni sRGB. I teraz moje pytanie, do którego w tym pkt. zmierzałem - na czym polega konwersja? Czy po prostu na obcieciu przestrzeni, czy może na jakimś "sprytnym" (oczywiście stratnym) algorytmie?
    A co do różnicy - jest różnica i to spora (na korzyść większej przestrzeni).
    Od dzisiaj robię na ProPhoto

    No to teraz kolejne pytanie...

    Jak ustawić Color Setting w PS'ie?
    Wywołuję w ACR do przestrzeni ProPhoto. Do tej pory pracowałem w samym Photoshopie w Working space na profilu sRGB. Czyli rozumiem, tutaj także powinienem "przełączyć" się na ProPhoto? Czy tutaj ma to znaczenie jak ustawie skoro i tak monitor "widzi" sRGB?
    Zakładam, że docelowo interesuje mnie plik w sRGB.

    I jeszcze...

    Jeżeli wybieram autokontrast (rozciągając histogram maksymalnie na boki), odpowiednio wyostrzę, mam skalibrowany monitor i daję do LABu (pracuje on na sRGB) który również jest skalibrowany, to powinienem otrzymać bardzo podobne zdjęcia. Jednak fotografie są "jaśniejsze" od tego co widzę na monitorze (jakby bardziej blade).
    Ostatnio edytowane przez Tomasz Urbanowicz ; 12-08-2007 o 08:32

  2. #12
    Uzależniony Awatar miklo
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    50
    Posty
    681

    Domyślnie

    Chłopaki napisali już prawie wszystko.

    Obrazek jest w ProPhoto. Monitor ma swój profil. PS robi w locie konwersję z ProPhoto do profilu monitora. Nie widzisz więc co prawda wszystkiego, co się zmieści w ProPhoto, ale PS mając mniejsze skoki pomiędzy kolejnymi poziomami jasności (tak lajkonikowo staram się wyjaśnić) zrobi to dokładniej. Zwłaszcza, jeśli robisz sporo gmerania przy zdjęciu i jest to wysoka czułość i masz tam sporo zakłóceń (szumów).

    Ale konwersja między profilami jest oczywiście stratna - jak to zauważyłeś. Jest kilka sposobów (w menu konwersji PS masz wybór). Dlatego - jeśli z obrazkiem mało kombinujesz - lepiej robić wszystko w srgb. Lepiej - bo mniej roboty, nie zapomnisz o konwersji a efekt w zasadzie ten sam.

    A co do LABu - poproś LAB o ich profil, zrób konwersję do niego i zanieś do wywołania. Aha - a dołączałeś do pliku profil srgb? Bo jeśli nie, to zrobili jakieś auto i wyszło, jak wyszło ;-)
    Ostatnio edytowane przez miklo ; 12-08-2007 o 10:25

  3. #13
    Pełne uzależnienie Awatar marekb
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Wadowice,Kraków
    Posty
    2 273

    Domyślnie

    Czy ja się mylę czy nie, ale wydaje mi się że już w aparacie należy ustawić profil..sRGB lub adobeRGB...??

  4. #14
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Staszów
    Wiek
    52
    Posty
    1 709

    Domyślnie

    Tu się niebardzo mogę zgodzić.
    Wywołałem zdjecie z RAW do sRGB i ProPhoto. Zrobiłem w PS tylko autokontrast - różnica kolosalna (zapisałem oba do WEB (czyli sRGB)).
    LAB wywołał bez korekcji bo tak prosiłem
    Monitor skalibrowany miałem Spyder2Pro.
    Jutro powinienem dostać Lafota - porównam działanie kalibracji

    @marekb
    Ja pracuję na RAW'ach.
    Ostatnio edytowane przez Tomasz Urbanowicz ; 12-08-2007 o 10:39

  5. #15
    Pełne uzależnienie Awatar marekb
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Wadowice,Kraków
    Posty
    2 273

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Urbanowicz Zobacz posta
    @marekb
    Ja pracuję na RAW'ach.
    ja też

    sorry.. zaćmiło mnie, o ja głupi pijak...

  6. #16
    Początki nałogu
    Dołączył
    Oct 2005
    Miasto
    Szczecin
    Posty
    261

    Domyślnie

    Ustawienia w aparacie sRGB lub Adobe RGB, tyczą się Jpeg'ów. RAW konertowany jest z profilem generic dla danego aparatu. Tu mozna też nieźle pograć, wystarczy zastosować podczas konwersji profil np. Magne Nilsena. Są dostępne dla większości lustrzanek Canona. Raptem wszystko się zaczyna zgadzać. Niebieski i żółty nasycony że ach, czerwienie soczyste, przejścia tonalne gładkie jak d... Są dwa profile HiSat do pejzażu i LoSat do portretu. koszt ok. 30 $.
    ArtMag

  7. #17
    Początki nałogu
    Dołączył
    Oct 2005
    Miasto
    Szczecin
    Posty
    261

    Domyślnie

    Na tej stronie masz kalkulator pozwalający wyliczyć radius ostrzenia w zależności od rozdzielczości drukarki i odległości ogladania http://www.cambridgeincolour.com/tut...largement.htm#
    ArtMag

  8. #18
    Uzależniony Awatar miklo
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    50
    Posty
    681

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Urbanowicz Zobacz posta
    (zapisałem oba do WEB (czyli sRGB))
    A dołączyłeś profil ICC do tych JPG? Bo LAB zapewne nie pracuje w srgb, tylko w swoim profilu i trzeba konwertnąć. Skoro poprosiłeś bez ingerencji, to być może uznali, że plik jest już przekonwertowany do ich profilu. I znowu będzie klops.

  9. #19
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Staszów
    Wiek
    52
    Posty
    1 709

    Domyślnie

    Nie trzeba - ten pracuje na sRGB

    BTW:
    Czy myślicie że praca na 8 bitach w ProPhoto nie ma sensu? Przyznam, że gołym okiem na monitorze zbytniej różnicy między przejściami tonalnymi w 8 i 16 bitach nie zauważyłem (bo i jak ).
    Ostatnio edytowane przez Tomasz Urbanowicz ; 12-08-2007 o 12:50

  10. #20
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Urbanowicz Zobacz posta
    (zapisałem oba do WEB (czyli sRGB))
    Save for Web NIE konwertuje automatycznie do sRGB.
    Zrob sobie kolejny eksperyment - zdjecie w ACR wolaj do ProPhoto, potem tylko resize (zeby sie save for web nie plul) i save for web z mala zmiana nazwy, potem to samo zdjecie przekonwertuj do srgb i tez save for web z mala zmiana nazwy (zeby sie nie nadpisaly). Porownaj oba np w Irfanview.
    Jak ja sie jakis czas temu przekonalem do ProPhoto to zmienilem akcje resize/save for web i dodalem w niej konwersje do sRGB (u mnie to jest working profile).
    Ale to stosuje tylko do miniaturek webowych (sRGB). Obrobione tiffy zapisuje w oryginalnym rozmiarze, nie 'for web' i bez konwersji profilu by w razie potrzeby odbitek skonwertowac je do profilu labu.

Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •