Pokaż wyniki od 1 do 10 z 52

Wątek: Przygotowanie plików do wywołania w LABie

Widok wątkowy

  1. #11
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Staszów
    Wiek
    52
    Posty
    1 709

    Domyślnie

    Załóżmy że pracuję na przestrzeniu AdobeRGB. Na monitorze z racji jego ograniczonej przestrzeni widzę kawałek z AdobeRGB. Zaczynam mieszać kolorami do uzyskania zadowalającego przeze mnie efektu końcowego.
    W dalszym ciągu jako efekt mojej pracy widzę tylko kawałek z tej przestrzeni czyli de facto sRGB. Zapisuję do Web - rozumiem, że w nim następuję konwersja do przestrzeni sRGB. I teraz moje pytanie, do którego w tym pkt. zmierzałem - na czym polega konwersja? Czy po prostu na obcieciu przestrzeni, czy może na jakimś "sprytnym" (oczywiście stratnym) algorytmie?
    A co do różnicy - jest różnica i to spora (na korzyść większej przestrzeni).
    Od dzisiaj robię na ProPhoto

    No to teraz kolejne pytanie...

    Jak ustawić Color Setting w PS'ie?
    Wywołuję w ACR do przestrzeni ProPhoto. Do tej pory pracowałem w samym Photoshopie w Working space na profilu sRGB. Czyli rozumiem, tutaj także powinienem "przełączyć" się na ProPhoto? Czy tutaj ma to znaczenie jak ustawie skoro i tak monitor "widzi" sRGB?
    Zakładam, że docelowo interesuje mnie plik w sRGB.

    I jeszcze...

    Jeżeli wybieram autokontrast (rozciągając histogram maksymalnie na boki), odpowiednio wyostrzę, mam skalibrowany monitor i daję do LABu (pracuje on na sRGB) który również jest skalibrowany, to powinienem otrzymać bardzo podobne zdjęcia. Jednak fotografie są "jaśniejsze" od tego co widzę na monitorze (jakby bardziej blade).
    Ostatnio edytowane przez Tomasz Urbanowicz ; 12-08-2007 o 08:32

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •