Cytat Zamieszczone przez gietrzy Zobacz posta
Przykład: Kielce, większość nie chce startować w konkursach bo po co...
Hmm Kielce kojarzą mi się z artursem. Stopke ma fajną, a zdjęcia gdzieś można zobaczyć? Bo stopka nie rysuje mi obrazów niestety...

Cytat Zamieszczone przez gietrzy Zobacz posta
Tak, dokładnie. Jest czas na forum i onan i jest czas na zdjęcia.
Ja nie mówie, że onan jest zły. Ale litości Przecież normalnym, że skoro Nikkor w końcu wypuszcza po 100 latach swoje 24/1.4 to musi być lepsze niż coś co zostało zaprojektowane dużo wcześniej. Choćby dlatego, że w pewien sposób można korzystać z doświadczenia. Zdziwiłbym się, gdyby to szkło było gorsze od 24II, bo to znaczy że przez 2 lata (czy kiedy to szkło wyszło), nie potrafili dobić do wzorca...

Cytat Zamieszczone przez gietrzy Zobacz posta
W zasadzie MZ 85L to takie szkło, które nie wymaga/samo sobie robi PP.
PP to Piękny Portret? Bo mi się kojarzy z Piekielnie Powolny

Cytat Zamieszczone przez gietrzy Zobacz posta
No mi te z Miami się bardzo podobają, choć ja zostawiłbym flasha w torbie, ale generalnie do klubowych klimatów bajka. Imho o tyle większa im ostrzejsza na krawędziach, przy f/1.4-2.0.

A do zdjęć ślubnych to ja bym jednak wolał 35mm
Ano właśnie! Troche rozmyślałem sobie o tym. O co chodzi z tą ogniskową 24mm. Bo jakoś mam wrażenie, że to ani nie szeroko, ani w sam raz. Używając 16-35 robie część zdjęć na 24mm, ale zdecywanie większość to 35mm lub 16/20mm.

I właśnie do tego dąże. Gdyby w Canonie był 35II i 24I tylko, to wszyscy uważaliby że 35L ma idealną ogniskową do ślubów, ale że tabele pokazują przewage 24II nad 35I to wszyscy uważają, że to właśnie 24mm robi robote. I to jest smutne, bo zdecydowanie jestem zdania że obiektyw powinno się dobierać (zwłaszcza stałke) w pierwszej kolejności uwzględniając ogniskową i światło. Później można myśleć o rogach, af, konstrukcji, szczelności, wadze itd. Bo to dodatki, które nie rysują światłem (wspomniałem o rogach? )..