Strona 220 z 262 PierwszyPierwszy ... 120170210218219220221222230 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2 191 do 2 200 z 3317

Wątek: Nowości od Nikona? (matryca, puszki itd)

Mieszany widok

  1. #1

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    na optycznych stoi, ze to ma 3kB zywej masy. nie do konca mi sie to kojarzy z foceniem z reki...
    Kwestia przyzwyczajenia, jeden-dwa dni pracy i nie ma tematu. Ze wszystkich supertele 300/2.8 jest najwygodniejszy do focenia z reki. Wszystkie pozostale szkla sa wieksze i ciezsza

    Natomiast zabawny jest w tym wzgledzie 200/2, ktory wazy tyle samo co 300/2.8. Ale jak dasz dwom osobom zestawy do porownania i stwierdzenia ktory ciezszy, to wszyscy wybiora 200/2, przez to ze jest krotszy, a co za tym idzie inaczej zbalansowany jak sie pracuje z reki i subiektywne wrazenie jest takie, ze wszyscy
    wskazuja zestaw z 200/2 jako ciezszy.

    Łomatkoboskoczenstochosko... Przymykanie tylko dla zwiększenia GO...
    Z poprzednikiem jest de facto w praktyce identycznie Kolejna rzeczy ktora by Cie zdziwila to to, jak to szklo pracuje z konwerterami

  2. #2
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Poznań
    Posty
    3 608

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kichu1979 Zobacz posta
    Kwestia przyzwyczajenia, jeden-dwa dni pracy i nie ma tematu. Ze wszystkich supertele 300/2.8 jest najwygodniejszy do focenia z reki. Wszystkie pozostale szkla sa wieksze i ciezsza
    Zależy. Dla mnie zestaw 40d + 300/4 L IS jest zbyt ciężki do fotografowania z ręki, a przecież waży znacznie mniej niż sam 300/2.8 L IS. Oczywiście myślę tu o fotografowaniu przez kilka godzin, a nie okazjonalnym wyciągnięciu zestawu z plecaka i pstryknięciu paru kadrów.

    Cytat Zamieszczone przez HuleLam Zobacz posta
    Łomatkoboskoczenstochosko... Przymykanie tylko dla zwiększenia GO...
    Tak i to bardzo często. Paradoksalnie jasne szkło często nie daje żadnej przewagi, bo np. fotografując z minimalnej odległości ostrzenia nawet niewielkie obiekty (ptaki, gryzonie) i tak trzeba przymknąć obiektyw do przynajmniej f/5.6, żeby uzyskać przyzwoitą głębię.
    Ostatnio edytowane przez jotes25 ; 11-12-2009 o 11:25 Powód: Automerged Doublepost

  3. #3

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jotes25 Zobacz posta
    Zależy. Dla mnie zestaw 40d + 300/4 L IS jest zbyt ciężki do fotografowania z ręki, a przecież waży znacznie mniej niż sam 300/2.8 L IS. Oczywiście myślę tu o fotografowaniu przez kilka godzin, a nie okazjonalnym wyciągnięciu zestawu z plecaka i pstryknięciu paru kadrów.
    Ja fotografuje tym szklem lotnictwo, np. trwajace caly dzien pokazy
    i problematyczne byly tylko pierwsze 2-3 dni mojej pracy z nim.
    Pozniej sie czlowiek przyzwyczaja i waga w ogole nie robi wrazenia.

  4. #4
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Kraków/Szczecin
    Wiek
    45
    Posty
    1 641

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jotes25 Zobacz posta
    Tak i to bardzo często. Paradoksalnie jasne szkło często nie daje żadnej przewagi, bo np. fotografując z minimalnej odległości ostrzenia nawet niewielkie obiekty (ptaki, gryzonie) i tak trzeba przymknąć obiektyw do przynajmniej f/5.6, żeby uzyskać przyzwoitą głębię.
    Jasne, ale "klasycznie" to przymykało się a) dla głębi, b) dla reukcji wad optycznych. Tutaj powód b) traci sens. Cóż, "welcome to the world of middle-class-car-priced-telephotos" jak to mawiają górale z Apallachów

    Cytat Zamieszczone przez trrr Zobacz posta
    i tu się mylisz, użytkownicy systemu nikon na poziomie amatorski chcą zoom f4, na poziomie profesjonalnym chcą jasne stałki i obu grupom nikon nic nie daje..
    Których jest 95%?

    EDIT: Kol już to napisał
    zdRAWki
    Ostatnio edytowane przez HuleLam ; 11-12-2009 o 11:47 Powód: Automerged Doublepost
    Fotograf platoniczny

  5. #5

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
    Co do 95% użytkowników to podejrzewam, że im wystarczą tanie plastikowe zoom-y. Stałki to zabawa dla bardzo wąskiej grupy i pewnie ten target w ogóle Nikona nie interesuje. To bardzo prosty marketing - szkła i puszki dla pro które będzie kupować duża grupa pro, szkła i puszki dla amatorów, które kupi bardzo duża ich grupa ..
    A co z np fotografami slubnymi? To nie taka mała grupa, a w dodatku mają kasę.

    Cytat Zamieszczone przez trrr Zobacz posta
    i tu się mylisz, użytkownicy systemu nikon na poziomie amatorski chcą zoom f4, na poziomie profesjonalnym chcą jasne stałki i obu grupom nikon nic nie daje..
    Dziwne, nikon nie daje nic amatorom i nic profesjonalistom. Lekko upraszczasz, nie sądzisz? Bo ktoś te body kupuje i coś do nich podpina. Ba, kolekcjoner wyżej pisze, że amatorom wystarczą plastikowe stałki. Fotografowie PRO mają komplet superteleobiektywów (stałek) i zoomów 2,8, o zakresie ciekawszym bo od 14 mm, jest też 200-400/4.
    PS - nie martw się, że 85/1.4 nie da sie podłaczyć do D5000 ze względu na śrubokręt. To nie ten target.
    Oczywiście, że przyznaje, że oferta nikona nie jest pełna. To oczywiste. Zalezy jakie szkła kto potrzebuje w torbie. Takie generalizowanie jest niecelowe, może wprowadzać w błąd.
    Nikon, Leica, Hasselblad, Mamiya, FKD i jeszcze kilka innych ...

  6. #6
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Poznań
    Posty
    3 608

    Domyślnie

    Ta premiera wydaje się potwierdzać obiegową opinię, że Nikon celuje szkłami raczej w segment top-pro, zaniedbując bardziej popularne. Nadal nie ma 300/4 VR, o odpowiedniku np. canonowskiego 400/5.6 nie wspomnę.
    A co do kwestii "rzeczywistych" ogniskowych, to sprawa powraca co jakiś czas i w takim samym stopniu dotyczy szkieł Nikona jak i Canona czy innych producentów. Podawane ogniskowe sprawdzają się przy ostrzeniu na nieskończoność, na minimalnych odległościach jest już bardzo różnie.

  7. #7
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Poznań
    Posty
    3 608

    Domyślnie

    Dla mnie obecna polityka rynkowa Nikona jest znacznie bardziej przejrzysta niż w przypadku Canona i chyba jest też skuteczniejsza w ostatnich latach. Co nie zmienia faktu, że ciągle Canon lepiej odpowiada moim potrzebom

  8. #8
    Uzależniony Awatar comatus
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Wybrzeże Pucyfiku
    Wiek
    41
    Posty
    725

    Domyślnie

    U mnie w 300D była, a w 30D jest cisza. Nic nie skrzypi. Ewentualnie może mam już stępiony słuch

  9. #9
    Początki nałogu Awatar 2marekm
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Słupsk
    Posty
    419

    Domyślnie

    Na skrzypiące klapki dobry jest preparat WD40:razz:

  10. #10

    Domyślnie

    u mnie skrzypialo 300d, 20d i teraz 5d mk2 tez skrzypi
    ciekawe czy 1d/ds tez skrzypia

Strona 220 z 262 PierwszyPierwszy ... 120170210218219220221222230 ... OstatniOstatni

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •