Cytat Zamieszczone przez czornyj Zobacz posta
Bo standardowa krzywa Canona mocniej rozświetla wszystko, z naciskiem na światła:
OK, ale obie te krzywe wracaja do liniowej dostatecznie daleko od kompletnej bieli. tu moze sie co najwyzej pojawic roznica w sytuacji gdy tonalnosc jednej, przejaranej skladowej barwnej ratuje sie przejsciami na innej - typowo: ratowanie czerwonego przez zielony, gdzie w Canonie ten "ratunkowy" kanal jest obfitszy. ale to wymaga ujecia o bardzo intensywnej barwie podstawowej (kolacza mi po glowie zdjecia z sadu jablkowego, ktore wczoraj wolalem - na zywca wyjarany czerwony kanal i tonale wyciagane po zielonym ). istotnym pytaniem jest czy taka roznica w krzywych wystarczy do wyprodukowania zauwazalnej roznicy w obrazie.
bylo nie bylo, raczej na pewno to nie wystarczy do wykazania szybszego przepalania na obiektach monochromatycznych. bo jesli oba aparaty maja bardzo podobny zapas w swiatlach (a wedlug danych w tescie owszem maja, nawet z epsilonowa przewaga 5D).

dobra... prosze tego nie czytac. za duzo teoretyzowania. w pracy jestem, wypadaloby troche kodu poklepac

Cytat Zamieszczone przez czornyj Zobacz posta
Co do DR - tu właśnie panom z DPR po raz kolejny wyskoczył debilizm przeprowadzania tego typu testów w jpg. Jak pospolicie wiadomo, D700 ma identyczną matrycę jak D3, a nagle DR wypada gorzej. Wniosek z tego jest taki, że nie ma sensu z tego typu pomiarów wyciągać żadnych wniosków. Po chwili okazało się, że w ACR daje się wyciągnąć z RAW-a 11,6 EV i że z przepalonych świateł daje się pięknie wyciągać detale.
poniekad, duzym targetem dla D700 i 5D sa slubni i reporterzy (no dobra, dla tych tylko D700 ). w obu przypadkach JPEG ma znaczenie. chociaz, bylo nie bylo, opieranie w tak duzym stopniu na nim testow i wnioskow jest z tylka wziete.