Strona 61 z 332 PierwszyPierwszy ... 1151596061626371111161 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 601 do 610 z 3317

Wątek: Nowości od Nikona? (matryca, puszki itd)

  1. #601
    Coś już napisał Awatar eko-mar
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    56

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sven Zobacz posta
    to faktycznie bardzo ciekawe. gdzie ci ludzie mają oczy?
    Prawdopodobnie w tym samym miejscu co Ty. Bardziej mu wierzę niż tobie, tym bardziej, że używa 20D a nie jakiegoś tam Nikona.:grin:
    Canon+Nikon+Manfrotto+Hama+Lowepro:smile: =15kg:sad:

  2. #602
    Bywalec
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    49
    Posty
    146

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez arra Zobacz posta
    A skad masz to info?
    Ja np. znalazlem w specyfikacji:
    Sony DSC-R1
    REC FORMAT JPEG, RAW (14-bit)

    PS. Plik RAW z R1 ma 20MB.
    Witaj,
    Informacje znalazłem tutaj:
    http://www.dpreview.com/reviews/sonydslra100/page2.asp
    http://www.sony.pl/view/ShowProduct....igital+SLR#tab

    po prawdzie dotyczy to A100 a nie R1.
    Rozmiar RAW to nie jest dowód - bodajże Fuji ma wielkie Rawy ale nadal to jest tylko 12 bitów.

    pozdrawiam
    Bartek
    EOSy

  3. #603

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bartosz Zobacz posta
    po prawdzie dotyczy to A100 a nie R1.

    Rozmiar RAW to nie jest dowód - bodajże Fuji ma wielkie Rawy ale nadal to jest tylko 12 bitów.
    no to istotna różnica.

    wielkość RAW z Fuji wynika, że on ma zdublowany każdy piksel, więc ma to swoje zupełnie inne uzasadnienie.
    Nikon, Leica, Hasselblad, Mamiya, FKD i jeszcze kilka innych ...

  4. #604
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Ale fuji S5 ma 14-to bitowe rawy.
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  5. #605
    Bywalec
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    49
    Posty
    146

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jaca Zobacz posta
    no to istotna różnica.
    No wiem, dlatego nic już więcej nie mówię



    Moje wątpliwości wzbudził taki fragment znaleziony na dpreview:

    "The DSC-R1 provides only two JPEG image quality levels of Fine and Standard. These can be combined with any of the five output image sizes; 10M (3888 x 2592), 7M (3264 x 2176), 5M (2748 x 1856), 3M (2160 x 1440) or 1M (1280 x 864). In addition you can also select 'RAW' mode which outputs a Sony format RAW file in addition to the selected JPEG format (so is effectively a RAW+JPEG mode). One thing we found pretty disappointing is the inefficient format of the DSC-R1's RAW files, they weigh in at 20,534 KB each, clearly Sony is recording 16-bits for each photosite (wasting 4-bits per photosite) and is not employing any kind of lossless compression."

    Choć oczywiście wiem, że tekst na tej stronie żadnym dowodem nie jest. Jestem w sumie ciekaw co mogą te dodatkowe dwa bity poprawić w światłach i cieniach. I tak chyba największej poprawy tonalności należałoby oczekiwać
    jednak w światłach?


    Cytat Zamieszczone przez jaca Zobacz posta
    wielkość RAW z Fuji wynika, że on ma zdublowany każdy piksel, więc ma to swoje zupełnie inne uzasadnienie.
    Masz rację - to nie był idealny przykład
    Spojrzałem na specyfikację starszych aparatów i taki Pentax ist D przy matrycy 6 mpx miał Raw o wielkości 14 mb. Chyba jednak jest to kwestia kompresji.

    pozdrawiam
    Bartek
    Ostatnio edytowane przez Bartosz ; 30-08-2007 o 23:50
    EOSy

  6. #606
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Bendsburg
    Posty
    1 023

    Domyślnie

    Aha, czyli twierdzisz, ze majac 16-bitowego RAWa i 14bitowy przetwornik Sony specjalnie bez zadnych przyczyn wycina 4 bity zamiast 2ch, bo tak napisal Askey?
    Phil musi wygenerowac sporo tekstu, co niestety nie wplywa pozytywnie na jego jakosc i nie jest wstanie uchronic sie od bledow. Czy Phil wogole zauwazyl ze Sony R1 (bo A-100 na pewno nie ma) ma 14-bit ADC???. Sporo rzeczy robi na zasadzie copy-paste, dlatego tez byl niezly ubaw jak Nikon D300 mial w specyfikacji wymieniony DIGIC III (ramka skopiowana przez Phila z opisu 40D)
    A-100 to nie jest pomysl Sony, tylko Minolty, a sr2 z A-100 to wlasciwie lekko przerobione mrw (zminieli nazwe podobnie jak napis na obiektywach). Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez arra ; 31-08-2007 o 06:13

    www.pbase.com/arra
    4500->F717->G3->10D->D70->R1->30D->40D->D300->R1+5D2
    Jeżeli czas to pieniądz, to mogę powiedzieć, że brakuje mi czasu

  7. #607
    sv
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez eko-mar Zobacz posta
    Prawdopodobnie w tym samym miejscu co Ty. Bardziej mu wierzę niż tobie, tym bardziej, że używa 20D a nie jakiegoś tam Nikona.:grin:
    ja wierzę w to co sam widzę, a nie w opowieści jakiś kolesiów, bez względu na to czego używają.

  8. #608
    Bywalec Awatar Kaworu
    Dołączył
    Feb 2006
    Miasto
    Stalinigród
    Posty
    149

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez arra Zobacz posta
    Aha, czyli twierdzisz, ze majac 16-bitowego RAWa i 14bitowy przetwornik Sony specjalnie bez zadnych przyczyn wycina 4 bity zamiast 2ch
    Taka sama sytuacja ma miejsce wśród kart dźwiekowych, przetworniki w X-Fi maja AFAIR 24bit/96kHz, i co z tego, jak sygnał ma 16bit/44.1kHz rozdzielczości na ogół? Potrzebujesz wysokiej rozdzielczości do konwersji i przekształceń sygnału - mniej straci na jakości w wyniku działań na nich prowadznych, z tego samego lepiej poprawiać zdjecia wywołane z RAW'a w 16bit i na końcu sprowadzić do 8, a nie od razu pracować na 8.

    Aha, i Sony prosciej zrobic 16bit RAW'a niz 12bit, w świecie procesorów nie istnieją dane długosci 12bitów, ba, x86 i tak cokolwiek co dostanie zaokrągla do 32bit
    Ostatnio edytowane przez Kaworu ; 31-08-2007 o 13:33 Powód: Kopnela mi sie rozdzielczosc przetwornika A/D z D/A

  9. #609
    Pełne uzależnienie Awatar piast9
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    3 267

    Domyślnie

    Na intelach świat się nie kończy. Są dsp-ki dziwno-bitowe. Nie pamiętam dokładnie, zajęcia miałem dawno, ale 12 czy 24 na przykład to istnieją.
    650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0

  10. #610
    Bywalec Awatar Kaworu
    Dołączył
    Feb 2006
    Miasto
    Stalinigród
    Posty
    149

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piast9 Zobacz posta
    Na intelach świat się nie kończy. Są dsp-ki dziwno-bitowe. Nie pamiętam dokładnie, zajęcia miałem dawno, ale 12 czy 24 na przykład to istnieją.
    DSP, owszem, i konwertery A/D i D/A (i cala masa podobnych), uprościłem tam trochę sytuację. Jakkolwiek wygląda to tak, ze sygnał na ten przykład 12bit jest konwertowany w procesorze do postaci 16/32/ileś-tam i zamieniany z powrotem na tą formę w jakiej był oryginalnie. Prościej obrabiać n*8bit sygnał niż jakikolwiek inny, kompilatory nie specjalnie rozumieją inne formaty i konwersje trzeba robić ręcznie wtedy.
    Ostatnio edytowane przez Kaworu ; 31-08-2007 o 13:59 Powód: literówki

Strona 61 z 332 PierwszyPierwszy ... 1151596061626371111161 ... OstatniOstatni

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •