"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
htXtp://pixmariage.free.fr/d3/_EF22344.JPG
htXtp://pixmariage.free.fr/d3/_EF22348.JPG
laduja sie cholernie wolno....
tu link do tego pliku
http://www.zie.pg.gda.pl/%7Empisarew/_EF22348.JPG
wygląda bardzo fajnie, tylko zero cieni i światła tyle, że czas wyszedł 1/1600.
Ale bardzo niezłe.
BTW, czy ktoś widzi front focus ?![]()
No co wy, jest super, przede wszystkim jest kupe detalu, nawet te male znaczki na drabince daloby sie odczytac. Mam wrazenie, ze jest lepiej niz w 5D.
Ostatnio edytowane przez arra ; 28-08-2007 o 09:51
www.pbase.com/arra
4500->F717->G3->10D->D70->R1->30D->40D->D300->R1+5D2
Jeżeli czas to pieniądz, to mogę powiedzieć, że brakuje mi czasu
To panowie skoro Nikon do swoich wypasionych puszek wsadził dobre matryce, to teraz Canon do swoich świetnych matryc będzie musiał zbudować coś podobnie wypasionego. Chyba![]()
Mimo tego, ze niektorzy milosnicy Nikona i D300 ida w zaparte,
fakt 2.5fps przy 14 bitach zostal juz oficjalnie potwierdzony przez
wszystkich.
Thom Hogan (http://www.bythom.com/D3QA.htm)
Does the D300 really drop to 2.5 fps when using 14-bit NEFs?
Yes: frame rate drops on the D300 if you shoot 14-bit NEFs. We'll have to wait and see via testing whether that is a meaningful limitation. I suspect that the primary beneficiary of the extra bits will be shadow detail, especially if any post processing moves shadow values much. The primary folk complaining about this specification are the wildlife and sports shooters (the rest of us realistically don't need more than 2.5 fps). But they're making complaints without knowledge right now. I suspect that the D300 at 12-bits and full speed is a better wildlife camera than the D2xs is (due to lower noise). If that's true, then the D300 is a bargain to start with. Moreover, 14-bits increases file size, something that, at 8 fps means filling cards more rapidly. Every photographic decision is a trade-off. I'm willing to give Nikon the benefit of the doubt on this one until I've shot with the camera and can see whether the two extra bits are so compelling that I always want them (in which case the drop in frame rate is unwelcome) or whether they're just somewhat visible (in which case I can make the decision between frame rate or bit rate, depending upon which is more useful in any given situation).
Oczywiscie komentarz jest w tonie pozytywnym, a przynajmniej nie
negatywnym jak na prawdziwego Nikoniarza przystalo...
Tu http://www.fredmiranda.com/forum/topic/565889/1
jest wiele ciekawych komentarzy na ten temat.
Jeden wydaje sie szczegolnie interesujacy:
The D300's sensors looks like a derivative of Sony's recently announced IMX021 12-bit sensor.
That sensor might in fact have 14-bit A/D converters on board, but whose performance is somewhat wasted in normal operating conditions.
Ine electronic circuits, noise amplitude generally increases, possibly in a non-linear fashion, when the circuit's bandwidth increases. To implement a 14-bit mode, the D300 might be feeding the sensor a pixel clock that is "downclocked" — say, only half the normal operating frequency. This might reduce the noise amplitude of the analog signal before it hits the A/D converter by, say, 0.6 or 0.7 bit equivalents (a figure I'm pulling out of thin air )
Furthermore, in 14-bit mode, the D300 circuitry might be telling the sensor's ADCs to sample each pixel's analog value twice and average them, which could statistically reduce the readout and conversion noise by a factor of sqrt(2), i.e. 0.5 bit.
Of course, halving the pixel clock frequency and taking 2 samples per pixel instead of 1 would reduce the overall pixel throughput by a factor of 4, but note that, according to Sony, the IMX021 sensor is able to deliver 10.39 fps in 12-bit mode at its nominal pixel clock frequency.
By combining clock frequency reduction and double sampling, Nikon might be improving the noise figure by, say, 0.6 or 0.7 plus 0.5 bits, i.e. 1.1 or 1.2 bits. If the effective noise figure gain, compared with the original 12 bit data, is even fractionally larger than 1 bit, it would make sense to encode the output in 14 instead of 13 bits.
I ciekawe zdjecie oddajace teoretyczna przewage 14-bitowego koloru:
Wiele komentarzy jest w stylu: Nikon dodal to na gwalt,
bo Canon to ma i dlatego jest to tak dziwnie zaimplementowane...
14-bitowy kolor to moim zdaniem najwazniejsza poprawa
w aparatach 2007 roku... Nastepny krok to bedzie full 16-bitow...
dokladnie. wreszcie cos istotnego, a nie durne folderowe ficzery w rodzaju uszczelek klapki CF (chyba na wypadek deszczu lejacego "z boku"?), fotosklepy wbudowywane w aparaty, przyciski do drukowania, czy 237Mpix wladowanych w APS-C, ktorych skutkiem jest co najwyzej sterta niepotrzebnych plyt DVD z backupami